PDA

View Full Version : Wat is een monitor voor dit geluidsetje?



Luca P
18 oktober 2014, 13:59
De Yamaha Stagepas 600i

http://www.bax-shop.nl/luidsprekerset/yamaha-stagepas-600i-draagbaar-pa-systeem/product-details.html

Wat sluit het beste aan op dit setje qua wattage, ohm...enz. Ik snap er de ballen van want ik ben gitarist.
Djinge djinge....

Gearjunkie
18 oktober 2014, 15:59
Als er een line out op zit kan je er elke actieve monitor aan knopen


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

obiwanjacobi
18 oktober 2014, 19:11
Er zitten Monitor L/R outs op. Dit is (zeer waarschijnlijk) line level, oftewel dat moet weer versterkt worden als je het naar een (of meerdere) speaker(s) wilt sturen. Activie Monitoren (waar een versterker bij de speaker in zit) zijn dan idd ideaal.

[2c]
Marc

tnijland
18 oktober 2014, 19:24
Je vraag is op zijn zacht gezegd onduidelijk. Ik kan echter wel uitleggen wat een Yamaha Stagepas is.

De Yamaha Stagepas is een actieve speakerset met ingebouwde mixer. Ofwel, een mini-PA systeem dat vooral veel door entertainers wordt gebruikt om in kleine gelegenheden op te treden. Je sluit dan toetsen, zang en eventueel een gitaar (met of zonder modeling) aan en kunt dan een leuk optreden verzorgen zonder dat er eigen monitor of versterking moet worden meegenomen.

Je hoeft dus alleen maar een of meerdere line- of microfoon signalen aan te sluiten. In jouw geval neem ik aan dat je bijvoorbeeld een Line6 gitaar modeling aansluit (bijv. de Line HD500) en dan kun je dus ook een leuke gitaarsound uit dit systeem halen zonder eigen versterker mee te hoeven mee te nemen. Als je toch een eigen (buizen)versterker meeneemt, dan kun je een microfoon voor de speakerkast plaatsen en deze op de microfoon ingang van de Stagepas aansluiten.

Mocht je nou alleen een extra persoonlijke monitor willen aansluiten op dit Stagepas systeem dan is de tip van obiwanjacobi het passende antwoord.

Ik hoop dat dit je vraag enigszins beantwoord ;-)

Luca P
19 oktober 2014, 11:13
Jazeker!
Ik ben al een tijdje aan het googlen naar een juiste set.
We komen er wel uit.
Thanx

showband
19 oktober 2014, 12:18
de stagepass zijn goedkoop en ok voor zaken die niet hard moeten. Bij een gemiddelde bluesband of coveract in cafe's houden ze de band niet bij.

Kooptip : tweedehands

en tapco mixertje met een of twee rcf 10 inch powered speakers