PDA

View Full Version : BOGNER CABINET = DUUR MAAR VET.. Een vergelijkbare??



nangko
9 juli 2003, 23:01
Ik ben al een poosje opzoek voor een vet speaker cabinet voor mijn TRIAMP.
Heb wat marshall en engl spul geprobeerd, maar dat is toch niet mijn smaak. Ze zijn mij veelste schel. Als ik een barre accoord op de 10e vret speel met wat distortion, verzuipt alles in een schelle schreeuwerige brei. Ik denk dat datsoort cabinetten meer zijn voor snerpende solo's..

In ons oefenhok staat een 4x12 Cel V30 ORANGE CAB dit is de oude versie, toen orange nog niet opgekocht was door marshall. (heb ik mij laten vertellen).. Maar deze klinkt echt vet wijs... lekker warme klank en een beetje rauw met distortion.. Ik ben echt lomp fan van dit cabinet..

MAAAAARRRR
Nu heb ik laatst met mijn TRIAMPJE bij Jukebox op een 4x12 Cel V30 BOGNER cab gespeeld.. En die klonken echt briljant.. dit was zegmaar de strakkere, wat helderre versie van het ORANGE cab wat ik zo vet vind..
Echt een onwijs gaaf tegek echtwelheeftig cabinetje!!! Het enige nadeel is, dat ik niet zo snel aan 1200 euro kom...

DUS hier mijn oproep..
Weet iemand een goedkoper cabinet (die misschien wel als occasion te verkrijgen zijn) die een beetje richting het Bogner cabinet gaat???
Misschien een mesa boogie cabinet? (die hoop ik nog ergens uit te kunnen proberen..)

En tevens een vraag wie gave muziek winkels weet waar niet alleen Marshall en ENGL cabinets staan???

En nog een vraag, mij lijkt koch een beetje in hetzelfde rijtje als ENGL en Marshall te zitten, maar heb nooit de kans gekregen om er eentje uit te proberen, of is dit aangezien mijn smaak niet nodig..

Polytheme Pam
9 juli 2003, 23:51
Misschien een mesa boogie cabinet?

je bent duidelijk gecharmeerd van een wat meer helder geluid, dan zou ik zeker geen Mesa met Blackshadows nemen... :stop:

BramVersteeg
10 juli 2003, 00:25
Hey ik heb ook op dat bogner cabinet gespeeld en was er ook erg fan van!! Wel erg duur idd.
Maar kun je niet kijken of je zo'n cabinet uit jullie repetitieruimte kan opkopen of 2e hands kan vinden?? Of gewoon andere speakers in je cabinet leggen??
Succes! :wink:

Polytheme Pam
10 juli 2003, 00:38
of 2e hands kan vinden

lijkt me een goede optie...die kasten (en ook speakers) komen regelmatig voorbij op de occassion-sites en het verhaal dat bepaalde speakers niet in bepaalde kasten zouden passen is echt een fabeltje!

marc_o
10 juli 2003, 01:16
Rivera 2 keer 12"

sash
10 juli 2003, 02:01
Neeeee 2x12" komt echt niet in de buurt van 4x12". Totaaaaal andere sound.

LordRiffenstein
10 juli 2003, 08:54
Neeeee 2x12" komt echt niet in de buurt van 4x12". Totaaaaal andere sound.

Tenzij het een THD 2x12 is of een Bogner oversized 2x12, die kunnen best mee met de beste 4x12.

Tja, ik denk dat het probleem is dat die Engl en Marshall kasten met V30s gevuld waren. Ben je ZEKER dat die Bogner kast V30s heeft want heel veel Bogner kasten worden met Greenbacks verkocht of ook G12H30.

Waarom geen H&K kast? Zij maken toch 4x12 kasten die perfect bij de Triamp passen en het lijkt me dat die samen goed zouden moeten klinken.

nangko
10 juli 2003, 10:49
Jep het waren zeker 4 12" V30 ers...
De Greenback versie hadden ze toen niet bij Jukebox, maar die schijnt niet echt het geluid te hebben wat ik zoek (zij mister jukebox himselve)
Ze hadden 2 dezelfde 4x12 V30 Bogner cab's staan.. Het enige wat anders was is dat het ene cabinet een wit bogner logo had en de andere met wit en goud...
Maar... de gene met het wit/gouden logo klonk toch wel een stukje wijder helderder strakker..
Vet wazig. (De Jukebox mensen stonden er ook van te kijken;)


Maar ik wil vanmiddag ff wat checken, weet iemand nog een goeie Muziekzaak... (die vanavond koop avond heeft;)
Ik wil ook graag het H&K cabinet checken die er voor "gevoiced is"..
Maar waar vind je die??
Het jammere is dat de muziekhandelaren hun cabinetjes (inclusief de prijzen) eigenlijk nooit op hun website zetten...

Chiel
10 juli 2003, 12:54
Zonder enige twijfel is de bijhorende Tri-amp kast de limit! Een goede kennis van me heeft het hele Tri-Amp setje. Ik was zelf altijd erg scepties wat betreft "speciaal bijhorende speakerkasten" maar bij de Tri-amp is het echt een wereld van verschil wanneer je de originele H&K kast aansluit. Ben alleen bang dat je 'eventjes' naar Musik Produktive moet rijden om het aan de lijve te ondervinden . . . :cry:

kokeleko
10 juli 2003, 13:02
Ik weet niet of het hier om de "oude" Triamp gaat, maar in de test van G&B uit ik dacht 1995 :D , werd de bijbehorende box met greenbacks aanbevolen, zelfs de impedantie maakte verschil, 16 Ohms gaf het beste resultaat.

nangko
10 juli 2003, 13:18
Dus het is echt de moeite waard om naar duitsland te rijden??
(Ik woon in zwolle, ben volgende week hele week vrij opzich niet zo'n probleem dus..)
Ik ben alleen een beetje bang dat het cabinet nogal schreeuwerig wordt bij wat hoger volume omdat het 100Watt cabinetjes zijn. (ik heb de oude top = 100Watt)..

Chiel
10 juli 2003, 13:27
Wees maar niet bang . . . aan zoveel vermogen kom je nooit! :-D

maarten
10 juli 2003, 13:33
Jep het waren zeker 4 12" V30 ers...
De Greenback versie hadden ze toen niet bij Jukebox, maar die schijnt niet echt het geluid te hebben wat ik zoek (zij mister jukebox himselve)
Ze hadden 2 dezelfde 4x12 V30 Bogner cab's staan.. Het enige wat anders was is dat het ene cabinet een wit bogner logo had en de andere met wit en goud...
Maar... de gene met het wit/gouden logo klonk toch wel een stukje wijder helderder strakker..
Vet wazig. (De Jukebox mensen stonden er ook van te kijken;)


Maar ik wil vanmiddag ff wat checken, weet iemand nog een goeie Muziekzaak... (die vanavond koop avond heeft;)
Ik wil ook graag het H&K cabinet checken die er voor "gevoiced is"..
Maar waar vind je die??
Het jammere is dat de muziekhandelaren hun cabinetjes (inclusief de prijzen) eigenlijk nooit op hun website zetten...

en je hebt zeker niet de engl kast met v60 geprobeerd? Ik wil je echt niet engl aansmeren of zo, maar misschien heb je deze nog niet geprobeerd en spaart het je dalijk nog geld uit ook. Ik vind de v60 wat minder schel dan de v30 klinken.. voller en minder mids dan de v30 die zo snaterd..

nangko
10 juli 2003, 22:22
Ben vanavond in nijmegen bij.. scheers geweest..
Leuk knusse winkel met een keldertje volgeprop met gitaar versterkers!!
Ook nog enthausiaste verkoper;)
Maar ok..

Ik heb een rectefier (hoe je dat ook mag schrijven) onder mijn-TRI amp gehad.. Conclussie is vet, maar mij te veel bas geweld.. En verder vind ik hem een beetje tegenvallen tenopzichte van de prijs.. hij was daar 1250 euro.. (Het geweldige bogner cabinet is zelfs 50 euro goedkoper..)

Toen heeft meneer de verkoper (beetje tot mijn schrik) bruut de plug eruit getrokken en in een line6 met V30 gedouwt... Het geluid veraste mij.. mooi helder clean geluid, en kan lekker kloten in hoge accoorden zonder dat het geluid iel werd.. beetje fender sound (ik mis mijn 4x10 Hotrod deville nog steeds). Over het geluid met distortion wist ik niet echt goed te plaatsen (heel erg strak niet zo'n lage sound.)

Daarna een koch met Jensens speakers (750 euro) aangesloten (die ene met dat glinsterende doek). Was ik snel mee klaar, veel te iel te scherp.. (zowel clean als distorted).

Daarna een koch met V30 (905 euro): TRIAMP stond nog op scheur stand.. En bij de eerste aanslag voelde het gelijk al lekker (jaja) een lekker warm/rauw geluid.. heerlijk... overschakelen naar clean was nogal een teleurselling erg hoog en iel.. jammer dan..

Conclusie: als er nou een cab van 800 euro stond die het distortion geluid van dee koch en het clean van die line 6 had, had ik hem meegenomen..

Dus the quest for the holy cab continues..

Wel erg vaag was toen ik later de tiepes en prijzen op wou schrijven (die ben ik altijd na twee keer knipperen met mijn ogen vergeten;) Stond er equipped with KJV612 (360watt) op het plaatje van bijde kochs.. precies hetzelfde dus.. (wazig, verkoper was al met iemand anders bezig, ik moest weg, dus niet meer naar gevraagd..).. maar bij het glittercab wat ik dus niks vond zag je duidelijk de witte rand v/d speaker (hebben de jensens in de behringers ook.) maar ik kon geen witte rand ontdekken achter het zwarte doek van de andere koch..
HMMMM mijn vraagtekens erbij dus..

nangko
10 juli 2003, 22:26
BTW misschien had ik wel de V30 gechecked van engl.. Als ik de V60 tegenkom zal ik hem meteen checken!!

BramVersteeg
11 juli 2003, 00:11
Ik heb zo'n V60 cabinet van ENGL.
Het geeft een hele warme sound met veel mid. Echt heel goed voor live enzo. Het is niet helemaal mijn speaker omdat ik meer metal speel. Daarvoor heb ik denk ik andere speakers nodig.
Misschien verkoop ik hem nog wel eens?

maarten
11 juli 2003, 17:45
ik vin em juist lekker voor metal.. maarjah :)