PDA

View Full Version : Amp gezocht topic nummer 466



fs1980
17 oktober 2014, 18:44
Hallo,

Zoveelste topic van iemand die een geschikte amp zoekt, maarja hier zitten de experts.
Ik speel in een coverband en heb elke week 1 a 2 optredens, maar nu zit ik met het volgende...
Ik heb gekeken(en getest) de Hook Captain34. Lekkere amp veel kanalen, ideaal want de amp moet van ACDA/RATM tot Brian Setzer/Elvis kunnen en alles er tussen. Maar ik vind het zonde 1500,- uit te geven voor een amp als die maar 1 a 2 keer word gebruikt... Zit wat in toch?
Dus ik ben gaan kijken naar de volgende amps:
- Fender Bassman LTD
- Koch twintone/multi
- Engl Screamer
Hebben deze laatste twee amps een fender clean?
Is de kwaliteit tussen Hook en deze andere drie amps groot?

Wat zoek ik? Fender achtig clean en een amp die pedalen aankan (mad professors etc)

Remork1970
17 oktober 2014, 18:45
466.
Nog 200 te gaan dus, en dan vergaat de wereld.

muziekschuur
17 oktober 2014, 18:50
Gewoon voor die Hook gaan.... Goeie keuze...

FruscianteFan
17 oktober 2014, 18:59
hoezo wordt-ie "maar" 1 a 2 keer per week gebruikt? 1 a 2 optredens per week is best veel en als je het kunt opbrengen...

Je moet het zelf weten natuurlijk en wat research en afwegen kan nooit kwaad...

arjanb01
17 oktober 2014, 19:22
Al die amps die je noemt hebben voor -en nadelen.
En elk advies wat je krijgt is heel persoonlijk en niet goed of slecht.
Ikzelf ben een hele grote engl fan en qua prijs/kwaliteit zit je denk ik heel gunstig met de screamer, 4 kanalen waarvan met de footswitch elk kanaal te boosten is. Geen fender clean, maar gewoon een strak clean, degelijke amp en tweedehands voor rond de 400-500 te krijgen.
Nogmaals, allemaal topamps en oordeel zelf. Qua betrouwbaarheid zit je met engl goed vind ik, nooit problemen mee gehad en nog steeds niet on the road.

the sure thing
17 oktober 2014, 23:21
1 a 2 optredens per week is VEEL. Dus moet je een stuk gereedschap hebben wat je veel kan gebruiken. Als de Hook jouw amp is, gewoon aanschaffen die handel.

Pepe
18 oktober 2014, 02:40
Als je pedalen voor je overdrive gebruikt kan je het met een Bassman af. Als je voor dirt je amp laat werken zit je al snel vast aan een effectloop voor je timebased effecten en als je per kanaal je effecten wil adjusten...
afijn, het is iets om voor ogen te houden bij je keuze.

telerocker
18 oktober 2014, 02:57
Met zoveel optredens per maand lijkt me de Hook een aanrader. Het cleane kanaal klinkt mi erg fijn. Niet honderd procent Fender, maar wel met die vibe/belletjes. En behoorlijk pedalfriendly.

arjanb01
18 oktober 2014, 06:56
Hij wil geen 1500 eu uitgeven las ik dus dan zou ik voor de engl gaan. Veelzijdiger dan de bassmann, fx loop en verder alles aan boord. Qua betrouwbaarheid niet minder dan hook.

ErikE
18 oktober 2014, 11:03
Als je een goeie budgetvriendelijke amp zoekt met 7enderachtig clean kun je ook Egnater overwegen. Ik heb sinds kort een Renegade top, ze zijn tweedehands onder de 600 te krijgen, en die is te gek. Traploos switchen tussen EL34 en 6L6 per kanaal (vervangbaar door andere types), veel instelopties, sprankelend en lekker "elastisch" clean kanaal en vet scheurkanaal.

FruscianteFan
18 oktober 2014, 11:22
Hij wil geen 1500 eu uitgeven las ik dus dan zou ik voor de engl gaan. Veelzijdiger dan de bassmann, fx loop en verder alles aan boord. Qua betrouwbaarheid niet minder dan hook.
Zo las ik het niet... maar dat is aan de TS om te beslissen ;)

FruscianteFan
18 oktober 2014, 11:24
Als je een goeie budgetvriendelijke amp zoekt met 7enderachtig clean kun je ook Egnater overwegen. Ik heb sinds kort een Renegade top, ze zijn tweedehands onder de 600 te krijgen, en die is te gek. Traploos switchen tussen EL34 en 6L6 per kanaal (vervangbaar door andere types), veel instelopties, sprankelend en lekker "elastisch" clean kanaal en vet scheurkanaal.
offtopic, maar is dat nou echt nuttig, kunnen switchen tussen type eindbuis?

D3nnis
18 oktober 2014, 11:28
Kan nut hebben, geeft gewoon meer mogelijkheden vwb sound, maar of het nuttig is, ligt aan je eigen eisen en wensen

ErikE
18 oktober 2014, 11:40
Nou ja, het is enerzijds bevorderlijk voor de mogelijkheid een 7ender clean met Marshallesque drive te combineren door clean helemaal op 6L6 te zetten en drive op EL34, anderzijds geeft het je de mogelijkheid wat verfijndere nuances qua karakter van het geluid aan te brengen, een beetje zoals de ISF functie van Blackstar.

fs1980
18 oktober 2014, 13:18
Is een Bassman LTD pedaal vriendelijk>?

muziekschuur
18 oktober 2014, 14:30
Fender maakt ook amps die jouw wensen kunnen vervullen. Hoe groot moet de amp zijn? Welke ervaring ampwize heb je al?

telerocker
18 oktober 2014, 17:15
De genoemde Egnater is ook een leuke amp. Ook zou je kunnen kijken naar een (gebruikte) Rivera Clubster/Pubster. En om nog maar eens een persoonlijke budgetfavoriet te noemen: een Hughes & Kettner Statesman. Ik heb laatst voor weinig de EL34-top/2x12 cab gescoord en dat ding klinkt - voor dit geld - erg lekker.