PDA

View Full Version : Marshall JCM800 problemen met switchen



Brum
17 oktober 2014, 15:01
Paniek, morgen m'n JCM800 nodig en een dag van tevoren kom ik erachter dat ie problemen heeft. Het betreft een 2210, dus channelswitcher. Het probleem is als volgt. Ik kan niet meer switchen, hij blijft op het boost kanaal staan. Het tweede probleem is dat ik ook vrijwel geen signaal meer heb. Ergens in de verte hoor ik nog wat gekraak, alsof er een oude modem aan staat. Buizen nagelopen en lijken het gewoon te doen. Ik denk ook niet dat dat het switch probleem zou kunnen veroorzaken. Reverb tank heb ik in het verleden nog wel 's problemen mee gehad, dus eruit getrokken en dat verhelpt het ook niet helaas.

Ik weet dat het bij een buizenversterker van alles kan zijn, maar misschien dat het een simpel euvel is, wat ik zelf snel kan fixen. Ik heb de versterker echt heel hard nodig voor een optreden morgenavond en ben lichtelijk in paniek.:(

arjanb01
17 oktober 2014, 15:15
Ik denk een trafo kaputt. Ik zou gewoon vandaag naar een muziekzaak gaan waar je goede klant bent, leg de situatie uit en vraag of ze je een amp kunnen lenen, en dat zij de jcm fixen voor je. Als je bij me in de buurt woonde had je mijn amp kunnen lenen!
Succes!

Brum
17 oktober 2014, 15:21
Nou... That would be Dijkmans... Da's nog de enige in Breda. Niet zulke goeie ervaringen mee wat betreft reparatie... Ik heb niet echt een vaste muziekzaak meer. M'n maat heeft eventueel nog wel een 5150 staan, maar da's niet echt mijn amp...:hide:

Ik heb overigens niet het idee dat het een trafo is. Woensdag gerepeteerd, gister nog getest en geen problemen en vandaag ineens niets meer. Een trafo gaat toch ook niet zomaar naar z'n grootje? Ik sluit niks uit hoor, daar niet om.

arjanb01
17 oktober 2014, 15:24
Zeker wel, heb het tijdens een repetitie meegemaakt. In 1x geen geluid meer alleen heel zacht. En voor nood zou ik niet malen om het feit dat de 5150 niet je amp is je hebt een amp nodig acuut, dus doorspekken en desnoods naar vd haar of koch in IJsselstein rijden!

Brum
17 oktober 2014, 15:31
Zie je me al gaan op m'n fietske.;) Ik ben zo'n echte muzikant, die hebben veel gear, maar geen rijbewijs.

Ik denk toch wel serieus dat er iets anders aan de hand is. Als ik een kabel in de input steek, dan springt ie naar het boost kanaal, haal ik 'm eruit, dan gaat ie weer naar het normal kanaal. Op zich zoals het hoort. Maar de switch doet niks meer en dus dat gekke modem geluid in de verte. Ik sluit niks uit hoor, misschien is het ook wel de trafo, wie weet. Ik hoop het alleen niet, want dan heb ik zeker een probleem. Die dingen zijn gruwelijk duur en als geld nou geen issue was...

Het gebeurde ook niet onder het spelen, het was direct bij inschakelen en inpluggen al mis.

arjanb01
17 oktober 2014, 15:35
K...situatie. Ken je niemand die je kan vervoeren naar een amp dokter? Zelf zou ik niet gaan prutsen. Gewoon die 5150 als nood lenen. So be it....

Brum
17 oktober 2014, 15:40
Ik denk dat het ook wel de 5150 wordt, m'n maat zal daar denk ik niet moeilijk over doen. So be it inderdaad, dan maar een keer niet helemaal mijn geluid, het is niet anders. Uitgerekend in een kroeg waar we niet uitversterkt worden en de Marshall 's een keer wat verder open mag.:( Maar mocht iemand een ingeving hebben, ik verneem het graag! Zou toch echt wel heel graag over m'n eigen versterker willen spelen.

Brum
17 oktober 2014, 15:58
Update, ik heb iets nieuws ontdekt net, wat een hoop meer verklaart. Ik heb net nog even alle ingangen bij langs gelopen, paar keer in en uit met een kabel en ik zie ineens dat het ledje uit was, dus dat ie met de kabel er in weer op het normal kanaal staat. Switch geprobeerd en jawel, hij switcht weer. Maar er zit wel storing in het signaal, want een beetje bewegen met de kabel en ik zie het ledje aan en uit gaan. Ik heb het vermoeden dat er iets niet helemaal lekker is met de input voorin de versterker. Ik hoop eigenlijk ook dat het alleen een slechte verbinding is, da's wel te verhelpen. Ik dat ik zo GAP te Hoogerheide even ga bellen, die heeft een vorige keer ook m'n Marshall gemaakt, kijken of hij er naar wil kijken, misschien vanavond nog. Nu alleen nog vervoer...