PDA

View Full Version : Eventide pitchfactor - half step down



Il_Falco
17 oktober 2014, 10:04
Een vraag die ik nergens op internet volledig beantwoord zie:

Kan de eventide pitchfactor gebruikt worden om je gitaar signaal volledig een halve stap naar beneden te brengen? Ik weet dat sommige modes enkel monophonic zijn, maar is er een mode waardoor dit poly kan? Is het doenbaar om zo te spelen?

phx
17 oktober 2014, 12:17
Het zal misschien wel kunnen, maar het blijft een digitale step down (klinkt soms wollig). Heb het destijds met een digitech Whammy gedaan (alles 1 step down/ D).

Beste is en blijft gitaar detunen.

guitaraddict
17 oktober 2014, 15:42
En ik dacht dat er een vertraging zit tussen het directe geluid en het bewerkte geluid ( een aantal hoorbare miliseconden)

apekop
18 oktober 2014, 01:23
Misschien even de nieuwe EHX Pitchfork checken. Is het beste wat ik tot nu toe gehoord heb op het gebied van pitch shifting (inclusief de duurdere modellers). Ahv dit filmpje tenminste klinkt het behoorlijk overtuigend, ook de down tune dingen blijven strak:


http://www.youtube.com/watch?v=s2O2xaRfje0

Il_Falco
18 oktober 2014, 16:11
@apekop: die had ik gechecked, maar ik heb liever midi control sinds ik een dpc-5 heb met expression wheel. Zo kan ik en de timeline en de whammy gebruiken met het wheel (plus de downtuning). Nu twijfel ik nog enorm. Enkele vertraging heb ik geen probleem mee, maar als het de feel ondermijnt...

Een andere mogelijkheid is om whammy dt te nemen, maar die heeft dan weer geen tuner en is groot met een expressionpedaal erop... Pfff.. keuzes...

phx
25 oktober 2014, 11:03
Zie nu ineens allemaal "drop" pedalen voorbij komen.

http://lh3.ggpht.com/-G-vJVqzEK64/U5ldcTEoSKI/AAAAAAAACNY/hUwMAGInKQ0/digitech_drop_header_Image.jpg?imgmax=800

Zou als een whammy moeten klinken, heb ooit een whammy gehad. De drop d pitch die erin zat gebruikte ik regelmatig voor muse/soundgarden songs :)

apekop
25 oktober 2014, 11:15
Kan de eventide pitchfactor gebruikt worden om je gitaar signaal volledig een halve stap naar beneden te brengen? Ik weet dat sommige modes enkel monophonic zijn, maar is er een mode waardoor dit poly kan? Is het doenbaar om zo te spelen?

Ik heb een Eventide H9 (zelfde als Pitch factor) en kan zeggen dat hij niet voor dropped tuning geschikt is. De tracking is niet heel verkeerd, maar je kan er niet meer dan 1 toon tegelijk mee spelen. De tracking voor akkoorden is heel slecht. Qua tracking en sound is die EHX Pitchfork echt het beste wat ik tot nu toe gehoord heb. Beter dan Eventide of Axe fx.

Il_Falco
25 oktober 2014, 12:53
Ik heb een Eventide H9 (zelfde als Pitch factor) en kan zeggen dat hij niet voor dropped tuning geschikt is. De tracking is niet heel verkeerd, maar je kan er niet meer dan 1 toon tegelijk mee spelen. De tracking voor akkoorden is heel slecht. Qua tracking en sound is die EHX Pitchfork echt het beste wat ik tot nu toe gehoord heb. Beter dan Eventide of Axe fx.

Bedankt om je ervaring te delen. Dat helpt! Hmm, dan zou ik twee aparte dingen nodig hebben. Ik vermoed dat ik beter wacht op een strymon droptune/harmony device. (als die er al komt)