PDA

View Full Version : Seymour duncan SH-JB hot rodded



rik-92
16 oktober 2014, 15:42
Ik ben op zoek naar een flinke rock sound à la clutch en dergelijke.

Nou heb ik een beetje rondgekeken en zie ik overal mensen praten over de seymour duncan sh-jb set.

Nou ben ik dus gaan zoeken en bij het volgende uitgekomen: http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm

Wat me nog laat twijfelen is dat er veel verschillende sh en jb elementen zijn. Zijn dit dan de "goede" of zijn het toch andere waar iedereen het over heeft?

Bij voorbaat dank!

Orpheo
17 oktober 2014, 19:05
Mij een pm sturen had je veel eerder antwoord gegeven. Anyway...SH is een type aanduiding voor intern gebruik en staat voor seymour humbucker. TB is de trembucker versie. JB is een model dat gekoppeld is aan de codering sh4. De hotrod set is de sh2n Jazz Neck Model in de hals en de SH4 JB in de brug. Er is geen 'dedicated' "neck jb". De jb en jazz zijn te gek in fenders en adgeleiden daarvan. In gibsons en afgeleiden daarvan zou ik geen jb stoppen. Ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk is. Er is maar EEN jb. Alleen dan in g of f spacing. 6,7 of 8 snaar.

Marc Oblivian
27 oktober 2014, 11:18
Voor Clutch zou ik niet de JB nemen. Aangenomen dat je op een Les Paul speelt (die gast van Clutch volgens mij wel namelijk). JB in een Les Paul kan wat modderig gaan klinken. Heb hem ook in mijn LP gehad, maar bij mij viel dat gelukkig mee. Wel vrij hoge output.
Ik denk dat je een PAF-achtige met een normale output moet hebben. Ook een beetje afhankelijk van je amp natuurlijk. Clutch is geloof ik Marshall of misschien Orange.
Er zijn genoeg goede PAF's in de aanbieding. Bij Seymour Duncan, DiMarzio, maar ook de wat meer boetiek merken: Bare Knuckle, Sheptone en weet ik veel wie nog meer. De keuze is ook in hoge mate afhankelijk van je budget.