PDA

View Full Version : Makkelijke Boss DS-2 mod gezocht



soup
16 oktober 2014, 13:49
Enkele weken geleden las ik op thegearpage of het mylespaul forum over een heel makkelijke mod voor de DS-2. Het enige wat je moest doen was 1 of ander linkje (of hoe het ook heet) doorknippen wat het pedaal al veranderde.

Ik dacht dat ik de link had opgeslagen bij mijn favorieten maar blijkbaar niet. Kan iemand me helpen? Ik heb echt alles al ingetypt in google en ik vind het maar niet terug.

soup
16 oktober 2014, 21:08
Niemand???

Plant
16 oktober 2014, 23:21
Is dit weer zo'n gevalletje 'verandering = verbetering' in onvoorwaardelijke zin? ;)

Wat zou het moeten doen en waarom wil je het?

soup
16 oktober 2014, 23:25
Het zou blijkbaar een positief effect (ik weet het, lekker vaag) op je geluid hebben. Ik wou het gewoon eens proberen omdat het 1 connectie/kabeltje of wat dan ook was en makkelijk terug te solderen viel. Dus ik dacht, waarom ook niet.

Ik zal morgen nog eens proberen te zoeken.

Rooker
18 oktober 2014, 10:18
Ik zou hem ook niet modden. Zelf heb ik de ds 2 op mijn repetitie bordje omdat ik dan nooit over mijn eigen amp speel. Prima pedaaltje. Ik heb best wat van die high end dingen gehad maar deze doet gewoon wat ik wil en de turbo mode vind ik zelfs heel aardig klinken. Over mijn buizen amp heb ik hem nog nooit geprobeert maar over transistors wel. Peavey bandid, Fender Princeton, crate en nog een paar. Bij allemaal komt het pedaal pas tot leven wanneer je de amp op hele lichte overdrive zet. Over het clean chanel word ik er niet zo happy van. Probeer dat eerst eens. Moet het dan clean, draai dan je gitaarvolume iets terug.

GuitarFX
18 oktober 2014, 22:08
Als je de input aan de output soldeert heb je een positief effect op je geluid! (Y)
Nee, geen idee, als simpele mod zou je hier en daar met condensators kunnen spelen om je tone wat te veranderen.. Als je dat echt nodig acht.