PDA

View Full Version : Crasy sounds



muziekschuur
16 oktober 2014, 10:58
Hier wat funky's. Ik speel graag een funkslag en hier heb ik me een avondje laten gaan in de studio...

Hopelijk vind je het wat:

http://sclk.co/s6s1eb

Ook met wat vocoder signalen...

Duhsjaak
16 oktober 2014, 12:00
You should shake that ass.....

Jenny zegt, donderdags beginnen
dat rekt het weekend lekker op

En vervolgens loopt het gierend uit de klauwen, want daarom is het een memorabel feest.
Natuurlijk wordt er (waarschijnlijk terecht) een beetje commentaar geleverd op de hedonistische kanten van de zaak. Maar het zijn natuurlijk juist die kanten, die een feest onderscheiden van een theekransje, ter gelegenheid van tante Truus haar 71e verjaardag.

Waar je dit niet kan draaien. En op 'mijn' feesten wel.
Aan het begin van de avond? Check!
Shake your ass? Check!
Minstens 6 minuten? Check!
Komt iedereen langzaam in de mood/uit de plooi? Check!
Heeft dit alles om een mood maker te worden? Check!

Fijn stukkie werk, vriend.
Vriendelijke groet, Gus

Jannnus
17 oktober 2014, 15:12
ok ik ben een botte lul

een leuk refrein maar waar is de rest ?

zoals ik al eerder heb opgemerkt denk ik dat jij veel baat zal hebben van een co writer

Duhsjaak
17 oktober 2014, 16:41
Co-writer of niet, het is handig de zaken te beluisteren volgens de kenmerken of afspraken die voor het genre gelden.
Ik heb nog een fijn sissende cassette van de C&C music Company, waarbij geniaal op de A en de B kant exact dezelfde muziek staat.
Een single dus.

Nummer 1, en veruit de bekendste song is Everybody dance now.
Het lied duurt bijna 7 minuten, en de dame gilt alleen maar Everybody dance now, hence the name of the song.

Refrein? Lift of brug? Refrein?
Alleen maar harde klappen.
Ik geloof werkelijk dat die muziek er met een min of meer verantwoorde aanpak alleen maar minder op kan worden. Met een lied als Everybody dance now moet ie op zoek naar 2 co-writers. Kunnen ze allemaal één woord componeren.

Hoe minder afleiding op de dancefloor, des te beter. Of ze moet al heel lekker zijn.
Vriendelijke groet, Gus

Jannnus
17 oktober 2014, 17:56
http://www.youtube.com/watch?v=12VUjgYMm1U

sjaak doe eens luisteren
en zoek de verschillen

zit zelfs een couplet in
maar dat bedoelde ik niet

btw dit is een perfect voorbeeld van cowriterchap :)

C & C Music factory
Robert Clivillés and David Cole
2 c tjes

ateng
18 oktober 2014, 12:37
En het is Music Factory en niet Company ;) en het is gewoon een dance nummer met een intro, couplet en en refrein.

Maar goed, de synthbase loopt niet helemaal synchroon dus of je speelt het strakker of je gebruikt achteraf een Quantizer... Pro Logic heeft Flex Time om het strakker te trekken.

ateng
18 oktober 2014, 12:40
You should shake that ass.....

Jenny zegt, donderdags beginnen
dat rekt het weekend lekker op

En vervolgens loopt het gierend uit de klauwen, want daarom is het een memorabel feest.
Natuurlijk wordt er (waarschijnlijk terecht) een beetje commentaar geleverd op de hedonistische kanten van de zaak. Maar het zijn natuurlijk juist die kanten, die een feest onderscheiden van een theekransje, ter gelegenheid van tante Truus haar 71e verjaardag.

Waar je dit niet kan draaien. En op 'mijn' feesten wel.
Aan het begin van de avond? Check!
Shake your ass? Check!
Minstens 6 minuten? Check!
Komt iedereen langzaam in de mood/uit de plooi? Check!
Heeft dit alles om een mood maker te worden? Check!

Fijn stukkie werk, vriend.
Vriendelijke groet, Gus

OMG! Waar heb je het over?

Duhsjaak
18 oktober 2014, 19:59
OMG! Waar heb je het over?

Tsja. Grinnik, deze dus:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?166588-Als-de-pil-valt

Vriendelijke groet, Gus

ateng
18 oktober 2014, 20:51
Aaah zo... :)

muziekschuur
19 oktober 2014, 21:33
Jannus, je luistert naar een half nummer...

Ik heb nooit de luxe gehad van samen schrijven. Ik ga ervanuit, wonend in de polder, dat die luxe niet zal komen.

Jannnus
22 oktober 2014, 12:33
Jannus, je luistert naar een half nummer...

Ik heb nooit de luxe gehad van samen schrijven. Ik ga ervanuit, wonend in de polder, dat die luxe niet zal komen.

met skype , wetransfer, ect hoeft locatie geen probleem te zijn

maar kan ook zijn dat je liever alleen werkt en wie ben ik dan om te oordelen
ik geef ook maar een meningtje
je moet vooral doen wat jij het leukst vind maar ik ga hier niet zitten tiepen dat ik alles leuk en jippie vind, ik geef m'n oprechte mening en of mensen daar wat mee kunnen is aan hunnie

maar nog ff m'n opper mening :)........................jij in een band zingen en slag gitaar
daar mag je best wat voor doen

edit
mocht je zoek zijn naar een cowriter zou ik hier eens rondneuzen
http://www.homerecording.be/forum/
bv rubriek online samenwerken


iemand met jouw talenten moet toch mensen kunnen vinden

muziekschuur
23 oktober 2014, 22:59
Thanks.

Ik heb al die tools. Maar helaas. Lijkt me tegek om in een groep crea people te werken.

MichaelSS
27 oktober 2014, 12:44
Van die "crea people" zou jij er zeker goed bij horen. Totaal niet mijn smaak. Wel creatief en volgens mij ook goed in hoeverre ik dat kan beoordelen.