PDA

View Full Version : Eindelijk maar toch



Thomas van den Berg
15 oktober 2014, 12:10
Dag dames en heren,

Ik ben Thomas (23 jaar) en ik speel vanaf m'n 10e levens jaar ongeveer gitaar. Ik was al een tijdje lid van het forum, maar ik heb mijzelf nog nooit fatsoenlijk voorgesteld (shame on me). Ik speel voornamelijk 50e jaren swing muziek. Mijn grote helden zijn Bill Jennings, Tiny Grimes, T-Bone Walker en natuurlijk B.B. King. Ik speel vanaf mijn 16e regelmatig in bandverband. Momenteel ben ik gitarist in de band Sugadaddy & the Honeydrippers ( www.honeydrippers.nl ).
Naast gitaar spelen, speel ik ook al geruime tijd bluesharp (van m'n 5e). Dit doe ik met de band The TruTones.

Hoop dat ik hier een stuk wijzer kan worden over het e.e.a. :soul:

Groet, Thomas

Harry
15 oktober 2014, 12:23
ja, schandalig. Maar bij deze weer goed gemaakt, mede door je bijzondere en originele muzieksmaak. Welkom bij de club!!

Thomas van den Berg
15 oktober 2014, 12:29
Thank you sir!!!

MikeD
15 oktober 2014, 13:02
val ik toch zowat van m'n stoel.. een vent van 23 die fifties swing doet….. lang leve het behoud van het muzikaal cultuurgoed. welkom en wat dies meer zij…..

Duhsjaak
15 oktober 2014, 23:13
Zoals er nu soorten metal zijn die alleen door de happy few kunnen worden onderscheiden, zo had je tussen pakweg 1951 en 1955 The Jump. En Dave Bartholomew was mijn held daarin. Misschien ken je die naam nog in verband met Fats Domino.

De man was orkestleider en maakte ook op eigen kracht een pracht LP (die dus ook Jump heette) voor Imperial.
Jump dus, als subdivisie van de race music die alleen voor zwart publiek was bestemd.

Wij leven in een land waarin je het studie element zwaar moet aanzetten als je iemand aanbiedt of ie misschien daar de beschikking over wil hebben. Want ja, je zal er per ongeluk van genieten, dat kan zo maar de bedoeling niet zijn.

Stuur maar een PM, als je dr wat mee wil.
Zo niet OK, maar dan hoop ik zeker dat je door Jumpt, want dit smaakt voortreffelijk.
Welkom ook nog dus.
Vriendelijke groet. Gus



http://www.youtube.com/watch?v=g0lmX06odhw