PDA

View Full Version : Hngd!



FruscianteFan
14 oktober 2014, 18:54
ik heb een gitaar besteld... moet er alleen nog even op wachten :)

Rizz
14 oktober 2014, 19:50
Ja, nog ff.. Plaats dan gewoon niets.. :D Ik heb m'n nagels nog nodig voor gitaarspelen... ;)

FruscianteFan
14 oktober 2014, 21:31
levertijd is 4 tot 6 weken maar kan langer duren... Krijg mijn exemplaar dus direct uit Canada :)

Gearjunkie
14 oktober 2014, 21:42
ha een Godin!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

soup
14 oktober 2014, 21:46
Ik gok op een 5th avenue en anders een Richmond.

XTZ
14 oktober 2014, 22:30
Ik denk een Larrivee.

FruscianteFan
15 oktober 2014, 10:10
Godin is warm ;)

...en L'arrivee te duur.

lcvanderhelm
15 oktober 2014, 18:06
Toch geen Seagull?

FruscianteFan
15 oktober 2014, 18:09
Toch geen Seagull?
Wat zou daar mis mee zijn?

soup
15 oktober 2014, 18:10
Oh dit staat bij akoestische gitaren, anders had ik ook Seagull gegokt. :D

FruscianteFan
15 oktober 2014, 18:11
Oh dit staat bij akoestische gitaren, anders had ik ook Seagull gegokt. :D
5th Avenue zijn mooie gitaren en ook akoestisch te koop... zou ik denk ik ook eerder kopen dan een Seagull.

Gearjunkie
15 oktober 2014, 18:33
Simon & Patrick?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

FruscianteFan
15 oktober 2014, 18:54
Simon & Patrick?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Presque réussi, mais raté
Close, but no cigar

jimihattricks
17 oktober 2014, 00:01
Presque réussi, mais raté
Close, but no cigar

leuk, een quiz :)
Is het Art&Lutherie?

FruscianteFan
17 oktober 2014, 00:08
leuk, een quiz :)
Is het Art&Lutherie?
yes! :)


...

jimihattricks
17 oktober 2014, 18:52
yes! :)


...

joepie! Wat heb ik gewonnen? ;)

muziekschuur
17 oktober 2014, 18:54
Een foto toch.... (kenne wij lekkur mee glure....)

FruscianteFan
17 oktober 2014, 18:56
joepie! Wat heb ik gewonnen? ;)

een kusje!

FruscianteFan
28 november 2014, 11:15
Het zou dus een Art & Lutherie Ami Cedar Top Antique Burst, zonder elektronica zijn geworden.

Maar ik sprak Jaap ff aan op facebook (bijna 6 weken na bestelling), hij belt met de leverancier...


....leverancier is failliet...


Dus ik ga denken wat ik ga doen.

Pepe
28 november 2014, 12:08
Jaap op Facebook. Oja. Die Jaap.
En die had die gitaar voor jou besteld. En je hebt geld overgemaakt naar Jaap. En nou zegt Jaap dat, helaas pindakaas, je je geld kwijt bent. Of je hebt geen geld overgemaakt en zit te peinzen wat je nu gaat kopen.
Ik gok even dat de zaak zo ligt want hoewel je heel veel post zeg je weinig.

Leuke business heeft die Jaap trouwens.

FruscianteFan
28 november 2014, 12:28
Jaap op Facebook. Oja. Die Jaap.
En die had die gitaar voor jou besteld. En je hebt geld overgemaakt naar Jaap. En nou zegt Jaap dat, helaas pindakaas, je je geld kwijt bent. Of je hebt geen geld overgemaakt en zit te peinzen wat je nu gaat kopen.
Ik gok even dat de zaak zo ligt want hoewel je heel veel post zeg je weinig.

Leuke business heeft die Jaap trouwens.
Jaap Lagerweij is de gitaarverkoper van Schreeven Nijmegen en is de tofste verkoper van Nederland.

En ja ik heb een bestelbon gekregen maar geen geld overgemaakt. Hij had de gitaar voor me besteld met een levertijd van 4-6 weken. Mijn enige probleem nu is dat de order gecanceld is, ik ben geen cent armer.

Dus nu is het afwegen: ga ik alsnog op zoek naar deze gitaar? Ga ik voor een andere gitaar? Laat ik het er voorlopig maar even bij?

(en ja ik kan wel Schreeven bellen, kan ook een berichtje achterlaten op fb. Is voor mij makkelijker voor dingen die geen haast hebben)

muffstuff
28 november 2014, 13:25
toffe burst heeft die gitaar. Ik zou zoiets wel op een mooie strat body willen hebben met een mooie grain in het hout. ik ga deze ff bewaren voor later.

Pepe
28 november 2014, 14:03
Balen. Aan de andere kant, heel vervelend om weer naar iets anders te kijken is het ook niet.
Leesvoer. (http://www.premierguitar.com/articles/5_Small-Body_Flattop_Acoustics_Under_$1000)

Rizz
28 november 2014, 14:16
Balen. Aan de andere kant, heel vervelend om weer naar iets anders te kijken is het ook niet.
Leesvoer. (http://www.premierguitar.com/articles/5_Small-Body_Flattop_Acoustics_Under_$1000)

Leesvoer lezen.. :D

Die Guild is echt helemaal de bom.. Superding! Wat een balans, wat een toon.. Z'n dread broertje trouwens ook.. Dacht zo rond de €600.

Heb even geen centjes over, helaas, gaat allemaal in m'n werkplaatsje, maar die is wel erg het overwegen waard!

Pepe
28 november 2014, 15:04
Ja, die Guild makes me all warm & fuzzy inside.

miyaru
28 november 2014, 15:18
Ik heb een Guild D-125CE gekocht in September, en dat maakt me nog iedere dag blij :mmmm: Fijne eerlijke gitaren, van massief hout, dus geen HPL. Guild is heel zeker op de goede weg!!!!

Robin

FruscianteFan
28 november 2014, 19:53
Ja, die Guild makes me all warm & fuzzy inside.

Guilds hadden mijn interesse omdat Moddi daar veel op speelde. Maar toen ik er een in mn handen had viel het enorm tegen. Geen klik mee...

FruscianteFan
29 november 2014, 11:39
Guilds hadden mijn interesse omdat Moddi daar veel op speelde. Maar toen ik er een in mn handen had viel het enorm tegen. Geen klik mee...
En dat laatste is voor mij het allerbelangrijkste.

De finish speelt daarbij een grote rol. Ik houd niet zo van hoogglans op akoestische gitaren. Martins vind ik daarentegen vaak te mat afgewerkt. De Art & Lutherie was perfect, in die zin.

Als ik er zo over nadenk, moet ik waarschijnlijk wachten tot er iets op m'n pad komt. Veel haast heeft het niet: ik kan prima overweg met de gitaar van m'n pa, een dreadnought Cimar van grofweg 35 jaar oud.

FruscianteFan
2 december 2014, 17:15
Gisteravond vroeg mijn toetsenist me om raad voor een akoestische gitaar.

In mijn advies kwam ik tot de conclusie dat k toch echt heel graag die Art & Lutherie wil. Ik zag dat musicstore.de haar op voorraad heeft, dus ik heb er zojuist één besteld.

FruscianteFan
5 december 2014, 11:06
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/20141205_104813.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/20141205_104813.jpg.html)

Rizz
5 december 2014, 11:42
Dus toch een A&L! Gefeliciteerd man! En? Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar!

FruscianteFan
5 december 2014, 12:04
Dus toch een A&L! Gefeliciteerd man! En? Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar!
Ja. Ik had het met David, onze toetsenist, uitgebreid over akoestische gitaren.

Hij wilde mijn advies, maar dat is juist bij (goedkopere) akoestische gitaren lastig: je moet er maar nét een vinden die gewoon goed voelt. Bij elektrische gitaren kan er, denk ik, minder 'mis' zijn. Wat dat betreft was dit een enorme gok: maar aangezien ik haar ook terug zou kunnen sturen wilde ik die gok wel wagen (bovendien had ik vernomen dat ze behoorlijk consistent en bang-for-the-buck zijn).

Enfin, terwijl ik hem adviseerde, realiseerde ik me hoezeer en hoe lang ik al op zoek ben naar een kleine, fijne, goede akoestische gitaar die echt 'de mijne' is. Die van mijn vader komt steeds dichterbij maar is en blijft een dreadnought. Is toch meer gedoe om op schoot te nemen. Dan heb ik daarvoor liever de Gretsch, zeker 's avonds laat. Dus ik besefte dat ik die gitaar had gevonden en dat ze bovendien op een aantal andere manieren aanspreekt: handgebouwd in Canada, mooie burst, mooi hout, matte finish, en voor mij bekend geworden doordat Tegan & Sara op speelden (Zelfs al was dat een endorsement, misschien kregen ze zelfs gratis - en nu spelen ze alleen nog op Gibsons en een Martin).

De gitaar zelf:
Beschermd door een stevige draagtas die in een doos zat, die op zijn beurt wéér goed verpakt in een doos zat, was ze zowaar zuiver toen ik haar uitpakte. Iets te laag, maar toch. Vind ik leuk. Wel heb ik vrij snel de snaren vervangen door de Elixir Phosphor 012-53 die ik mee had besteld. Die waren aan de dunne kant en niet gecoat. Zien er ook meer uit als nickel dan als brons. Pas als ik in de spiegel kijk zie ik hoe klein de gitaar is. Als ik erop speel valt dat niet zozeer níet op, het is vooral heel fijn. De klank is, mede dankzij de snaren, behoorlijk stevig. De bas die er is, is prominent, maar de focus ligt op mids. Vind ik ook fijn ;)

Ze heeft wel iets 'goedkoops' over zich, iets 'fabrieksmatigs', maar dat kan ook juist zijn dat ze gewoon heel goed in elkaar zit (en de matte finish). Of vooral: ze heeft nog niet geleefd. Maar daar zorg ik wel voor.

Ze heet Ami, ik noem haar (tot nu toe) 'Mon ami'. Want zo komt ze over. Als een vriendje.

(als in kleine vriend, niet dat andere)

FruscianteFan
6 december 2014, 11:22
demootje.

opgenomen met m'n nieuwe doch niet al te beste Samsung Galaxy S Advance camera.


http://youtu.be/etnv7i8Ut_0