PDA

View Full Version : Hoe krijg ik dit geluid...



B___MAN
14 oktober 2014, 17:59
Vanmorgen zat ik naar de radio te luisteren en daar hoorde ik het volgende optreden:


http://youtu.be/qSSI6BNcU3o?t=2m42s

Nu werd ik overdonderd door het geluid van de gitaar solo. (vanaf 2:42)
Klinkt een beetje als Hendrix/Vaughn? Hoe krijg je deze sound?
Is dit een combinatie gitaar/versterker?

Ps. Zelf heb ik een Washburn N2, Marshall Valvestate S80 & een Zoom G2.

Gearjunkie
14 oktober 2014, 18:15
Weet niet, ik zie wel een Kemper profiling ding, dus het kan van alles zijn. Wie weet zit de gitarist in kwestie hier wel op het forum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Bazzey
14 oktober 2014, 18:36
Door te draaien aan de knoppen van jouw eigen spullen,en door te spelen zoals die gitarist doet.
:D

Of door een Jimi Hendrix preset / patch te gebruiken op allerlei nieuwerwetse meuk,en net zo te spelen als die gitarist.
;)

telerocker
14 oktober 2014, 18:54
Klinkt als een Tweed-preset.

grayfink
14 oktober 2014, 19:39
Een tele met nieuwe snaren helpt ook om het geluid te benaderen. Fenderachtig met tubescreamer lijkt mij ook, maar ik heb nergens verstand van.

phx
14 oktober 2014, 20:21
Tele, ocd, tweet amp en natuurlijk een beetje blues kunnen spelen ;) oh ja, beide pickups gebruiken (middelste stand van 3 standenschakelaar). Suc6

B___MAN
14 oktober 2014, 20:27
Staat de schakelaar niet op de voorste pick-up?
Dat blues spelen met die Hendrix licks gaat me wel lukken. ;)

Mitch
15 oktober 2014, 22:46
Ja, hij staat op het halselement maar die zijn bij de gemiddelde Tele niet zó helder als deze. Kan overigens wel hoor. Ik vermoed dat -ie 'm op redelijk vervorming heeft staan en wat subtieler aanslaat om 'm niet té dik te laten klinken, of hij slaat met pick en vinger dicht bij elkaar, of dicht bij de brug, dat zie ik niet goed. Afijn, mogelijkheden genoeg om 't met je aanslag te benaderen, los van de amp (sim) of andere gear.