PDA

View Full Version : Mayer houdt op met Fender



LRS
13 oktober 2014, 22:59
Zou m'n JM strat nog geld waard gaan worden? Zojuist op Twitter:

"Heads up to anyone thinking about owning my signature @Fender Stratocaster, they’re no longer being made and I’m no longer a Fender artist."

=========

"I love Fender guitars and will continue to play them, but the fact is that the company as it is today isn’t the same one I started with."


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mitch
13 oktober 2014, 23:02
Want hij krijgt een betere deal bij merk X?

LRS
13 oktober 2014, 23:09
Geen idee, hij is sowieso nooit vies geweest van andere gitaren, komt vaak genoeg in beeld met een Duesenberg of Gibson...


Sent from my iPhone using Tapatalk

barno
13 oktober 2014, 23:22
"I love Fender guitars and will continue to play them, but the fact is that the company as it is today isn’t the same one I started with."


ofwel geef je geen uitleg bij zoiets ofwel vertel je wat er echt aan de hand is. kinderachtig getwitter.

beruk
13 oktober 2014, 23:22
Ja, en? Heeft ie het licht gezien en gaat over op Smitty's ?

soup
13 oktober 2014, 23:36
ofwel geef je geen uitleg bij zoiets ofwel vertel je wat er echt aan de hand is. kinderachtig getwitter.
Wat moet hij dan doen? Namen noemen, wie/wat/waarom het is misgelopen enzovoort? Dat is pas fout.

Hij maakt nu bekend dat zijn relatie met fender is gestopt, uit lichte onvrede en klaar.

barno
13 oktober 2014, 23:46
Wat moet hij dan doen? Namen noemen, wie/wat/waarom het is misgelopen enzovoort? Dat is pas fout.

Hij maakt nu bekend dat zijn relatie met fender is gestopt, uit lichte onvrede en klaar.

Hij moet niks uitleggen. Nu gooit hij een ballonetje op dat leidt tot speculatie, da's ook zijn bedoeling. ik vind dat kinderachtig ja :)

vulvasonic
14 oktober 2014, 01:00
Kinderachtig, maar ook ietwat verontrustend. Ik vind dat Fender al dik 30 jaar waanzinnig goed bezig is. En het gebeurt vaker dat artiesten overstappen op andere merken. Niks nieuws onder de zon. Maar in DIT geval lijkt het er op dat iemand zeer ontevreden is over de werkwijze van Fender. Als het bij Mayer zó diep zit dat hij het niet kan laten daarover iets los te laten, maar tegelijkertijd het een verhaal betreft dat beter niet verteld kan worden, dan baart me dat zorgen. Niet dat ik er verder een nacht minder om zou slapen, maar dit gaat toch over mijn droomfabriekje. :)

Erik70
14 oktober 2014, 01:45
m.a.w. :"Fender heeft mij eruit geknikkerd omdat ik een verwend, over het paard getild, rotjoch ben. De vrouwtjes krijgen het wellicht lekker warm van mijn scheve bek, maar echt een bijzondere gitarist ben ik eigenlijk toch niet"

...maar Fender zal dat niet gaan twitteren.

LRS
14 oktober 2014, 06:31
Ach, zakelijk hoef je met beide partijen geen medelijden te hebben maar ik vind het jammer dat dit het einde is van z'n sig. model. Is echt een waanzinnig fijn ding, en een mooie combi van de dikke C hals en karakteristieke Big Dipper pickups.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Buxtra
14 oktober 2014, 08:16
Hehe, komt er vermoedelijk eindelijk een signature model van J&D's.

Ons geduld zal eerdaags worden beloond.

Kan me nog enigszins voorstellen dat het wel even duurt voordat het volgende merk zich aan dienen zal. Hij is nu commercieel vrij en het is nu aan de fabrikanten.

Er zal wel te weinig waardering uit de deal van Fender spreken. Krijg de indruk dat deze muzikant het zelf niet is ontgaan dat hij redelijk tot zeer succesvol is. En dus zal kunnen kiezen uit mooie deals met fabrikanten. Dit soort gasten heeft meestal een handige manager.

apekop
14 oktober 2014, 08:41
m.a.w. :"Fender heeft mij eruit geknikkerd omdat ik een verwend, over het paard getild, rotjoch ben. De vrouwtjes krijgen het wellicht lekker warm van mijn scheve bek, maar echt een bijzondere gitarist ben ik eigenlijk toch niet"


Jaloers? Beetje overdreven dit! Ik vind John Mayer wel een heel talentvolle gitarist met een lekkere feel. En met mij velen. Jammer dat hij stopt met Fender strats, want dat is wel zijn sound. Benieuwd waar hij nu op gaat spelen, vast een strat van een of andere Fender cloner (daar zijn er meer dan genoeg van). Ik denk trouwens dat hij zijn Fenders toch gewoon nog live zal gebruiken.

terrasbeest
14 oktober 2014, 09:02
Hij stopt toch niet met op Fender te spelen? Hij heeft een ' probleem' met de firma.

Dweezman
14 oktober 2014, 09:22
Mss dat Fender exclusiviteit wilde/eiste?

Tupelo
14 oktober 2014, 09:50
Meer wss dat Mayer exclusiviteit wenste. :D

Rutger
14 oktober 2014, 10:22
Of het contract is gewoon afgelopen.

FruscianteFan
14 oktober 2014, 10:44
Kans is inderdaad redelijk groot dat het om geld of exclusiviteit gaat. Die dingen gebeuren.

wietse
14 oktober 2014, 11:02
Benieuwd waar hij nu op gaat spelen
hij is een groot liefhebber van vintage gitaren oude hofners etc en heeft zelf ook een aardige collectie misschien gaat hij die nu wel meer gebruiken.

Eko
14 oktober 2014, 11:41
In het verleden heeft Brian Setzer zoiets ook al eens gezegd van Gretsch. Toen was de signature zo ver aan het afwijken van wat hij zelf bespeelde dat hij niet meer wilde hebben dat z`n naam er aan verbonden werd. Gezien het feit dat Gretsch op dat moment ongeveer bestond van de verkoop van signatures werd er bakzeil gehaald en het model weer aangepast. De reden van de aanpassing was dat Fender eigenlijk geen andere pickups dan Fenders wilde monteren. ( gedacht: waarom TV Jones betalen voor iets wat we zelf kunnen ) .Was beter voor de eigen portemonnee, maar het weglopen van Setzer ( hadden ze berekend ) was nog veel slechter......... De TV Jones Clone van Fender was eigenlijk zo slecht nog niet.

terrasbeest
14 oktober 2014, 11:56
Het is in ieder geval een drama.... ik ben diep onder de indruk. Stel dat die jongen nu naar een gewone winkel moet als hij weer een nieuwe gitaar nodig heeft.

Orpheo
14 oktober 2014, 13:09
Ik hoor wel meer onvrede uit het Fender-kamp hoor. Kwaliteit is nog altijd niet hun stokpaardje: 'legacy', het verleden, nostalgie en gewoon poen. Ik denk dat Mayer gewoon een nog betere gitaar wilde hebben en doorheeft dat het bij jongens als Suhr beter kan.

Pepe
14 oktober 2014, 13:17
Een nog betere?
Toch wel sneu, heb je 200 gitaren, zit er nog niks tussen waar je mee uit de voeten kan.

telerocker
14 oktober 2014, 13:21
Het is in ieder geval een drama.... ik ben diep onder de indruk. Stel dat die jongen nu naar een gewone winkel moet als hij weer een nieuwe gitaar nodig heeft.

Mayer naar de winkel? Hij koopt gewoon de hele winkel.

Orpheo
14 oktober 2014, 14:03
Een nog betere?
Toch wel sneu, heb je 200 gitaren, zit er nog niks tussen waar je mee uit de voeten kan.

niet voor hem; zijn sig bedoelde ik. kwalitatief constant. maar dat is ook slechts een speculatie.

Pepe
14 oktober 2014, 14:21
Misschien is het een centen kwestie of misschien kreeg hij geen eigen parkeerplaats. Misschien naaide een van die Fender reps zijn vriendin achter zijn rug. Who knows. Who cares.
Ik kan er niet zo mee zitten allemaal.

Majmun
14 oktober 2014, 14:38
"I love Fender guitars and will continue to play them, but the fact is that the company as it is today isn’t the same one I started with."



Het zelfde verhaal wat ik nu met Gibson heb. En door al die belachelijke veranderingen en door al die low-end-models ben ik al tot een overeenkomst gekomen dat een gitaarbouwer een '50s LP replica voor mij maakt. Als Gibson naar zijn klanten zou luisteren en de LP's zou bouwen zoals het moet, dan zouden er niet zoveel mensen non-Gibson '50s replicas laten bouwen voor hunzelf.

Gearjunkie
14 oktober 2014, 14:55
Ik heb het met meerdere merken gehad, ze willen allemaal een signature gitaar voor mij uitbrengen maar ja.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Little Jay
14 oktober 2014, 15:03
Het is heel simpel. Een Gibson kleedt veel beter af dan een Fender, dus versier je er véél meer vrouwen mee....

http://3.bp.blogspot.com/-9ZhIj1_9e68/UFIsUUQZgDI/AAAAAAAAA90/tachX57YngU/s320/john-mayer+%25281%2529.jpg

telerocker
14 oktober 2014, 15:05
Volgens mij had Jimi niet te klagen over aandacht van het vrouwelijk geslacht.

Jannnus
14 oktober 2014, 15:09
Volgens mij had Jimi niet te klagen over aandacht van het vrouwelijk geslacht.

maar die speelde op een strat zoals het hoorde

die man wist wat stijl was "een beetje op een linkshandige strat spelen
das toch geen gezicht"

(of rechtshandig mocht u rechtshandig zijn)

mountainman
14 oktober 2014, 15:16
Volgens mij had Jimi niet te klagen over aandacht van het vrouwelijk geslacht.

Ja, Jimi hè. Gitaar was niet het enige instrument waar hij indruk mee wist te maken.

Brum
14 oktober 2014, 15:37
Als ik het goed lees is dit topic verworden tot het uiterlijk van Mayer en de grootte van de leuter van Jimi Hendrix??:hide:

arjanb01
14 oktober 2014, 15:53
Of mayer is een echte man aan het worden en gaat op tokai les Pauls spelen.
Het gezegde luidt: stratjes zijn voor watjes en les Pauls voor echte mannen!

Little Jay
14 oktober 2014, 16:11
Volgens mij had Jimi niet te klagen over aandacht van het vrouwelijk geslacht.

Jimi had vooral vrouwlijke aandacht voor zijn geslacht. Da's net wat anders.


(Dit is geen serieus topic toch? :D )

telerocker
14 oktober 2014, 16:11
Of mayer is een echte man aan het worden en gaat op tokai les Pauls spelen.
Het gezegde luidt: stratjes zijn voor watjes en les Pauls voor echte mannen!

Andersom: Les Pauls zijn voor mannen die niet willen werken op een gitaar. Real guys play(ed) a strat and a tele: Blackmore, Malmsteen, SRV, Danny Gatton, Roy Buchanan, Rory Gallagher, Dave Murray, Nile Rodgers, Ritchie Kotzen, John Frusciante, Josh Klinghofer, David Gilmour, Andy Summers, Jeff Beck, Richie Sambora etc. etc. etc.

.slash.
14 oktober 2014, 16:15
Andersom: Les Pauls zijn voor mannen die niet willen werken op een gitaar. Real guys play(ed) a strat and a tele: Blackmore, Malmsteen, SRV, Danny Gatton, Roy Buchanan, Rory Gallagher, Dave Murray, Nile Rodgers, Ritchie Kotzen, John Frusciante, Josh Klinghofer, David Gilmour, Andy Summers, Jeff Beck, Richie Sambora etc. etc. etc.

Jij bent vast een Chili Peppers fan.

FruscianteFan
14 oktober 2014, 16:17
Hij spelt Klinghoffer verkeerd dus zal wel meevallen ;)

arjanb01
14 oktober 2014, 16:19
Strats niks mis mee, maar een les Paul brand 2x zo hard als je hem in de fik steekt, aldus Jan A. te V.😂

.slash.
14 oktober 2014, 16:24
Hij spelt Klinghoffer verkeerd dus zal wel meevallen ;)

Hij weet in ieder geval van z'n bestaan af.
Die nieuwe Dot Hacker albums zijn de shit btw.

Kan het niet zijn dat Fender klaagt bij Mayer dat hij ook op andere merken speelt. Dan zou ik ook m'n biezen pakken. Geen all-fender sell-out:stop:

FruscianteFan
14 oktober 2014, 16:29
ah hebben ze nieuw materiaal?

oh en ik herinner me dat Flea in 2006 had gebroken met Modulus omdat zij exclusiviteit wilden, en hij op die vintage Jazz Bass wilde spelen...

.slash.
14 oktober 2014, 16:45
ah hebben ze nieuw materiaal?

oh en ik herinner me dat Flea in 2006 had gebroken met Modulus omdat zij exclusiviteit wilden, en hij op die vintage Jazz Bass wilde spelen...

Modulus maakt toch nog wel zo'n Flea sig, onder een andere naam geloof ik, Funk bas oid. Zou zoiets bij Fender ook denkbaar zijn?

LRS
14 oktober 2014, 16:59
Modulus maakt toch nog wel zo'n Flea sig, onder een andere naam geloof ik, Funk bas oid. Zou zoiets bij Fender ook denkbaar zijn?


Ik zou me zo kunnen voorstellen dat er een markt is voor stratocasters met ehh... Big Zipper pickups?



Sent from my iPhone using Tapatalk

FruscianteFan
14 oktober 2014, 17:07
Modulus maakt toch nog wel zo'n Flea sig, onder een andere naam geloof ik, Funk bas oid. Zou zoiets bij Fender ook denkbaar zijn?
Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar:

Begin van Stadium Arcadium speelde hij niet meer op Modulus, maar na een paar maanden op tour had hij ineens 2 nieuwe Modulussen. Weet niet of de Modulus Flea Bass toen nog te koop was... Begin van de I'm With You-tour had hij ineens zijn eigen merk en speelde hij ook over een andere versterker. Hield-ie niet lang vol. Volgens mij heeft hij nog wel een hele tijd 'Raindance Maggie' op die bassen gespeeld (die vervolgens geveild werden ofzo) maar hij was toch weer snel terug bij zijn oude set Modulus + Gallien-Krueger.

...even researchen leert dat Modulus sinds 20 december 2013 failliet is... jammer

telerocker
14 oktober 2014, 17:34
Hij spelt Klinghoffer verkeerd dus zal wel meevallen ;)

Tja, elk (type)foutje wordt hier ontdekt. Vlijmscherp heren!
Ik hou trouwens wel van RHCP.

Sinner1980
14 oktober 2014, 18:05
Hij is al een flinke tijd gestopt met knappe muziek maken ook dus dit kan er prima bij ;)

.slash.
14 oktober 2014, 18:45
Hij is al een flinke tijd gestopt met knappe muziek maken ook dus dit kan er prima bij ;)

Oooh Snap!

apekop
15 oktober 2014, 00:41
Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar:

Begin van Stadium Arcadium speelde hij niet meer op Modulus, maar na een paar maanden op tour had hij ineens 2 nieuwe Modulussen. Weet niet of de Modulus Flea Bass toen nog te koop was... Begin van de I'm With You-tour had hij ineens zijn eigen merk en speelde hij ook over een andere versterker. Hield-ie niet lang vol. Volgens mij heeft hij nog wel een hele tijd 'Raindance Maggie' op die bassen gespeeld (die vervolgens geveild werden ofzo) maar hij was toch weer snel terug bij zijn oude set Modulus + Gallien-Krueger.

...even researchen leert dat Modulus sinds 20 december 2013 failliet is... jammer

Schijnt dat ie nu een endorsement heeft bij Stagg....net als John Mayer (maar wel exclusief, dus nooit meer op die ouwe meuk spelen, ook niet stiekem thuis...)

miyaru
15 oktober 2014, 09:05
Shit, ik heb net mijn Dreadnought Stagg verkocht, had ik er helemaal bij kunnen horen..... LOL:mmmm:

Rick trodat
15 oktober 2014, 09:18
Sommige posten hier over dat er elders ( bij suhr) betere gitaren worden gemaakt dan bij fender.

Ik kan me niet voorstellen dat het daarom gaat. Fender biedt ( ook op versterker gebied) alles aan. Van instapmodellen tot het meest waanzinnige dat je kan bedenken. ( ik heb weleens gelezen dat het zelfs mogelijk is om een gitaar ( hals en body) te laten maken dat bestaat uit één stuk). Alle custom shop modellen waarop ik heb gespeeld, zijn verschrikkelijk goed en zijn qua kwaliteit gelijk aan Haar, suhr, smitty. Sound is relatief.

arjanb01
15 oktober 2014, 09:40
Tuurlijk. Maar zet de prijs van een top haar of Smitty strat af tegen een fender cs. Schrik je je dood, dan telt marketing en naam alleen nog. Geen kwaliteitsverschil en kom niet aan met restwaarde want een fender cs schrijft ook bijna 50% af op de tweedehands markt net als een Smitty of haar.
Ik heb m'n haar in 2017 gekocht voor 1695 en verkocht voor 1000. Niet slecht dacht ik.

duckman
15 oktober 2014, 09:52
u heeft een tijdmachine?



Tuurlijk. Maar zet de prijs van een top haar of Smitty strat af tegen een fender cs. Schrik je je dood, dan telt marketing en naam alleen nog. Geen kwaliteitsverschil en kom niet aan met restwaarde want een fender cs schrijft ook bijna 50% af op de tweedehands markt net als een Smitty of haar.
Ik heb m'n haar in 2017 gekocht voor 1695 en verkocht voor 1000. Niet slecht dacht ik.

FruscianteFan
15 oktober 2014, 10:26
Schijnt dat ie nu een endorsement heeft bij Stagg....net als John Mayer (maar wel exclusief, dus nooit meer op die ouwe meuk spelen, ook niet stiekem thuis...)
je doet je naam wel eer aan met zo'n opmerking ;)

arjanb01
15 oktober 2014, 10:51
u heeft een tijdmachine?

2007 gekocht, 2013 verkocht. Kut spellingschecker😡

.slash.
15 oktober 2014, 15:29
Tuurlijk. Maar zet de prijs van een top haar of Smitty strat af tegen een fender cs. Schrik je je dood, dan telt marketing en naam alleen nog. Geen kwaliteitsverschil en kom niet aan met restwaarde want een fender cs schrijft ook bijna 50% af op de tweedehands markt net als een Smitty of haar.
Ik heb m'n haar in 2017 gekocht voor 1695 en verkocht voor 1000. Niet slecht dacht ik.

Maar dat is voor iemand met een kapitaal als meneer Mayer niet zo relevant, lijkt me.

apekop
15 oktober 2014, 15:43
Tuurlijk. Maar zet de prijs van een top haar of Smitty strat af tegen een fender cs. Schrik je je dood, dan telt marketing en naam alleen nog. Geen kwaliteitsverschil

Niet mee eens. Ik vind CS's Fenders over het algemeen beter en merk echt welk verschil.

FrankC
16 oktober 2014, 00:41
http://www.youtube.com/watch?v=vBMG9FIaBhc (http://www.youtube.com/watch?v=vBMG9FIaBhc)

muziekschuur
16 oktober 2014, 07:34
Wordt de nieuwe "American standard"

Gearjunkie
16 oktober 2014, 08:34
.
Ik heb m'n haar in 2017 gekocht voor 1695 en verkocht voor 1000. Niet slecht dacht ik.
Wat een vooruitstrevend forum is het toch! 😃

edit: je had het zelf ook gezien 😉


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

FruscianteFan
16 oktober 2014, 10:46
Maar dat is voor iemand met een kapitaal als meneer Mayer niet zo relevant, lijkt me.
Signature gitaren zijn niet alleen relevant voor de artiest zelf he.

Zo speelt Mikael Åkerfeldt live (en in studio?) gewoon op zijn signature PRS SE, terwijl hij toch ook de nodige 'echte' PRS'en heeft. Blijkbaar vindt hij het zelf gewoon een heel fijne gitaar. En volgens mij heeft hij weleens in een interview gezegd dat zijn signature een SE is omdat fans hem dan ook kunnen betalen.

Pepe
16 oktober 2014, 11:58
Je bedoelt de John Mayer die een CS model had van 6500 dollar en een limited relic van 12000 dollar?
Die John Mayer?

Oja, die maakt zich zorgen over een betaalbare retail prijs, nou en of.

FruscianteFan
16 oktober 2014, 12:02
ja ik houd me niet zo bezig met John Mayer of zijn gitaren :p

sjoerd5
16 oktober 2014, 13:39
Of is het een beetje als Neil Young?
Die werd aangeklaagd omdat hij niet als Neil Young klonk...

muziekschuur
16 oktober 2014, 14:08
Kan nergens vinden wat ie nou gaat spelen....

Tupelo
16 oktober 2014, 14:40
John Mayer, dat is vooral voor wijvuh toch ?

FruscianteFan
16 oktober 2014, 14:44
Kan nergens vinden wat ie nou gaat spelen....
Ik kan prima gitaarspelen zonder endorsement. Misschien kan hij dat ook wel ;)

muziekschuur
16 oktober 2014, 14:55
Duh......


Gibson, ESP, Ibanez.... whatever....
Kan me niet voorstellen dat hij niet zachtjes gemasseerd wordt voor een andere signature....

Tupelo
16 oktober 2014, 14:59
Bc Rich Warbeast. :ok:


Heartbreak warfare.:loveserenade: