PDA

View Full Version : The needle in the haystack



mattihafler
13 oktober 2014, 12:38
Mensen!

Ik heb een interessante kwestie waar ik mee 'opgezadeld' zit op het moment.
Op dit moment heb ik voor thuis een Yamaha THR-10 versterker. Deze bevalt op zich redelijk, maar men wil af en toe wel weer eens wat nieuws.

Mijn dilemma:

Ik wil graag een <unit> die ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken.
Eisen:
- Het moet op slaapkamerniveau te gebruiken zijn
- Ik zou graag ook een koptelefoon in kunnen pluggen
- Graag te koppelen aan PC om te kunnen opnemen
- Het mag niet te groot zijn (geen combo met 4x10 oid), de Yamaha had een goeie afmeting
- Het liefst zou ik het ook meenemen naar rep. ruimte aangezien daar "crappy" combootjes staan
- Ik moet er een flinke scheur mee kunnen behalen

Wie oh wie!!

(budget rond 250)

Waar ik zelf al aan had zitten denken:
1. niet zo zeuren en gewoon die THR-10 houden (ik denk ik kop m zelf maar alvast in)
2. De combo versie van mijn top (wel iets te groot voor thuis, maar wellicht ook mee te slepen naar rep. geen mogelijk om direct aan pc te pluggen, geen koptelefoon mogelijk)
3. Een Pod HD500
4. Iemand die mij gratis en voor niks een Kemper of Axe-FX geeft

Wie helpt me verder? Suggesties?

Brum
13 oktober 2014, 13:20
Ik gebruik zelf een Blackstar HT1RC thuis. Heeft een uitgang voor opnemen en koptelefoon. Qua scheur is ie al meer dan prima, maar met pedalen en een beetje clean afstellen klinkt ie en nog beter en hij wordt veelzijdiger. Heeft een uitgang voor naar een cabinet. Ik heb 'm op een Marshall JCM800 2x12 cab met ouwe V30's staan, waardoor ie erg volwassen klinkt. Gezien je uit Breda komt, je mag 'm gerust een keertje komen proberen.

Om 'm mee te nemen een repetitieruimte in, dat wordt lastig denk ik, ivm te weinig volume, maar in dat geval zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een HT20. De HT20 komt tweedehands dan weer niet zoveel voor, de HT1 daarentegen word je mee overspoeld en is tweedehands meer dan goed te betalen.

telerocker
13 oktober 2014, 15:01
Fender Mustang?

Misery Signals
13 oktober 2014, 15:20
Naald in hooiberg? Gewoon even die 100 andere trends over kleine ampjes hier raadplegen... Staat je antwoord vast wel bij hoor.

MS

telecastermaster
13 oktober 2014, 15:49
Zoom G3 (http://www.thomann.de/nl/zoom_g3.htm?offid=5&affid=1&subid=263002NL&subid2=Zoom+G3&origin=boost&gclid=CP2H2dbiqcECFazItAodriIA5Q) kopen en aansluiten op je Yamaha of PC (= 22 amp models + 94 effecten + ingebouwde looper en drumcomputer).

Eisen:
- Het moet op slaapkamerniveau te gebruiken zijn
check
- Ik zou graag ook een koptelefoon in kunnen pluggen
check
- Graag te koppelen aan PC om te kunnen opnemen
check
- Het mag niet te groot zijn (geen combo met 4x10 oid)
check
- Het liefst zou ik het ook meenemen naar rep. ruimte aangezien daar "crappy" combootjes staan
check
- Ik moet er een flinke scheur mee kunnen behalen
check

10us
13 oktober 2014, 16:32
tsjah,

welke effecten gebruik je nu in de oefenruimte en is het je er om te doen dat je die mee kan nemen van thuis naar het rep. hok?

Een amp die thuis en in de oefenruimte lekker is moet je flink kunnen downscalen en wat mij betreft en minimaal 15 watt (buizen) en liever 30 of meer. En dan verschilt t per amp want mijn vox NT15h was niet genoeg om nog beeetje headroom over te houden. De ac15 is luid zat voo rin een band ook maar die zijn weer te luid voor thuis... Tenzij je een amp koopt ala een Victory V30 (waar ik van droom/duur) geloof ik niet dat je live en thuis dezelfde amp moet hebben...

Wil je wel thuis en in oefenruimte dezelfde sound dan zou ik toch een muti-fx kopen, thuis rechtstreeks inpluggen en in de oefenruimte in de bestaande amp of in je eigen head (iedere repetitie slepen met een combo was ik in alle gevallen al snel zat...)

Dus?
2ehands digitech RP1000 / nova system o.i.d. Hop, zo het mengpaneel of de amp in. probeer hem eens in te pluggen in de fx-loop en bypass de pre-amp. Misschien dat de crappy combootjes dan beter bevallen.

op termijn:
Koop een lekkere betaalbare 2ehands head/combo bij er bij om in de repetitie mee te scheuren. Bugera V22 ofzo...

mattihafler
14 oktober 2014, 10:19
Dank allen!


Ik gebruik zelf een Blackstar HT1RC thuis.

Ga ik eens naar kijken wat dit dingetje allemaal kan


Fender Mustang?
Wel eens n keer gehad ook...geen fatsoenlijk geluid uit te halen vond ik.


Naald in hooiberg? Gewoon even die 100 andere trends over kleine ampjes hier raadplegen... Staat je antwoord vast wel bij hoor.

MS

Het gaat me niet perse om een mini-amp, mijn oplossing zou ook in een multi-fx kunnen liggen


Zoom G3 (http://www.thomann.de/nl/zoom_g3.htm?offid=5&affid=1&subid=263002NL&subid2=Zoom+G3&origin=boost&gclid=CP2H2dbiqcECFazItAodriIA5Q) kopen en aansluiten op je Yamaha of PC (= 22 amp models + 94 effecten + ingebouwde looper en drumcomputer).

Interessant. Hoe verhoudt zo'n ding zich met een POD HD500?


tsjah,

welke effecten gebruik je nu in de oefenruimte en is het je er om te doen dat je die mee kan nemen van thuis naar het rep. hok?

Een amp die thuis en in de oefenruimte lekker is moet je flink kunnen downscalen en wat mij betreft en minimaal 15 watt (buizen) en liever 30 of meer. En dan verschilt t per amp want mijn vox NT15h was niet genoeg om nog beeetje headroom over te houden. De ac15 is luid zat voo rin een band ook maar die zijn weer te luid voor thuis... Tenzij je een amp koopt ala een Victory V30 (waar ik van droom/duur) geloof ik niet dat je live en thuis dezelfde amp moet hebben...

Wil je wel thuis en in oefenruimte dezelfde sound dan zou ik toch een muti-fx kopen, thuis rechtstreeks inpluggen en in de oefenruimte in de bestaande amp of in je eigen head (iedere repetitie slepen met een combo was ik in alle gevallen al snel zat...)

Thuis en in rep ruimte zelfde sound zou wel fijn zijn ja. Tevens moet het compact zijn en liefst makkelijk qua plug and play. Plek voor een klein topje + cab heb ik eigenlijk al niet eens.
Tevens moet het echt kunnen scheuren.

Kim Wilson
14 oktober 2014, 10:37
Wel eens n keer gehad ook...geen fatsoenlijk geluid uit te halen vond ik.

Heb je ook dingen geprobeerd buiten de fabrieksinstellingen? Ik vond hem namelijk best lekker klinken. Moet ik wel bij opmerken dat ik hem low-gain had ingesteld...

mattihafler
14 oktober 2014, 11:19
Heb daar wel redelijk aan lopen tweaken ja...maar was voor mijn doeleinden niet geschikt (high gain)

Thiez
14 oktober 2014, 11:46
Ik heb zelf een blackstar HT5 waar ik heel tevreden mee ben voor thuis. Koptelefoon, recording out met cab simulator, 5 watt buizen is meer dan genoeg voor thuis. enige minpuntje is dat hij het bij stevige muziek net niet red in de repetitie. En aangezien je in the fifth alliance speelt, ga je dat denk ik niet halen op repetitie. Heb mijn HT5 head gekocht voor 200 euro tweedehands.

Mogelijk dat de Venue 20 watter dit wel doet, hoewel deze weer geen headphone heeft en buiten je budget valt denk ik.

telecastermaster
14 oktober 2014, 12:56
Interessant. Hoe verhoudt zo'n ding zich met een POD HD500?



http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=953267
http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=103353&mobile=on