PDA

View Full Version : Politoer probleempje



Orpheo
12 oktober 2014, 19:47
Ik ben aan het politoeren en ik krijg iets raars nu voor het eerst. Opeens ontwikkelt er zich een kalere plek op de body. Het lijkt alsof de politoer daar niet wil pakken of zo? De laag is echt aanzienlijk dunner. Ik krijg de politoer daar ook niet meer goed opgebouwd.

Suggesties?

Elvee
12 oktober 2014, 20:42
Op de website van de Gitaarbouwersmeeting in Barneveld (25-10 a.s.) staat Politoeren.com vermeld: http://www.politoeren.com/
Wellicht hebben zij het antwoord op je vraag.

Danieldg
12 oktober 2014, 21:27
Ik ben aan het politoeren en ik krijg iets raars nu voor het eerst. Opeens ontwikkelt er zich een kalere plek op de body. Het lijkt alsof de politoer daar niet wil pakken of zo? De laag is echt aanzienlijk dunner. Ik krijg de politoer daar ook niet meer goed opgebouwd.

Suggesties?

Waar ergens op de body? Lijkt mij een contaminatie (soortgelijk aan de 'fisheyes' die soms bij het lakken voorkomen)

stijnkenens
13 oktober 2014, 01:03
Waarschijnlijk is dat begonnen als een klein plekje, en ben je jezelf er (al dan niet gewild) op beginnen focussen.
Dan maak je het alleen maar erger, en wordt die plek groter omdat je er teveel over heen gaat.

Gewoon door doen, en er vooral niet op letten, normaal gezien bouw je dan verder op.


BTW, krijgen we die lespauls van jou te zien op de DGBM?


s.

Orpheo
13 oktober 2014, 01:34
Ik ben nogal heftig verhinderd op de DGBM; ik kan daar niet onderuit, helaas. Misschien (waarschijnlijk) volgend jaar.

Wat Stijn zegt is waarschijnlijk de clou. Ik merk dat ik teveel op die plek werkte en juist de lak daar wegwerkte. Nu bouw ik het heel rustig met een nieuwe prop op, laag per laag en eindelijk begint het weer bij te trekken. Het zat 'm erin dat ik de rest van de achterkant moest negeren en binnen de grens van de dikkere laag moest politoeren.

Overigens, de nerf is strak, clean en zonder rariteiten. Immers, het is een stuk wit limba :) Kleine kleurverschillen maar verder een rechte draad.