PDA

View Full Version : Nieuwe aanraders.....



muziekschuur
12 oktober 2014, 13:45
Al heel lang is het Fender, Marshall, Mesa Vox... Maar met name in de laatste jaren hebben we veel nieuwe merken zien opstijgen...
Soms minder maar vaak ook verrassend goed....

Heb je een aanrader.... Misschien is dit verzameldraadje dan een ding...

kirito
12 oktober 2014, 18:02
wel, ik zou een moord plegen om een brunetti te kunnen kopen, vooral de 059 dan. jammer dat de prijs zo verschrikkelijk hoog is


https://www.youtube.com/watch?v=HOacBiLe20Q

de mercury is ook zo'n pareltje


https://www.youtube.com/watch?v=Sy9e_Gf8JHI

telerocker
12 oktober 2014, 18:50
Een hoop Brunetti's klinken tof. Die Mercury bijvoorbeeld, maar ook de Wizard en Mark 6L6. Er zijn meer goede Italianen zoals Masotti. In de boutiquesfeer zijn veel exoten te vinden. Naylor, Three Monkeys, Morgan, Suhr, Divided by 13, Valvetech, Frank'n'Tone (Duits), V-Empire (Pools) etc.

Dit vind ik echt wel lekker (en duur). In feite een reissue:


https://www.youtube.com/watch?v=ouVuF-y8bog

beruk
12 oktober 2014, 19:12
Weinig knoppen, hou ik van. Doen leuke dingen voor de mensen qua pendalen. Versterker lijkt me wel wat:

https://www.youtube.com/watch?v=uVLcpTlC-cE

muziekschuur
12 oktober 2014, 21:04
Hopelijk vinden eigenaren van nieuwe (buizen) amps dit draadje. Ik denk aan: KLD amps, Jet City, Brunetti, Yerasov om maar wat te noemen.... KLD: chinees, Jet City: amerikaans/chinees, Brunetti: italiaans, Yerasov: russisch..... Etc...

Misery Signals
13 oktober 2014, 02:04
PRS Archon, net als een Uberschall twee kanalen en weinig toeters en bellen. Prachtig clean tot crunch en dirty channel van rock tot very heavy. Heel mooi organisch met veel definitie.

MS

dunhill1
13 oktober 2014, 13:59
Ben heel tevreden over mijn naylor combo.
Fender clean, Brits overdrive.
Gebouwd als een tank.

Best bijzonder dat je ze zo weinig ziet/hoort.

telerocker
13 oktober 2014, 15:00
Ben heel tevreden over mijn naylor combo.
Fender clean, Brits overdrive.
Gebouwd als een tank.

Best bijzonder dat je ze zo weinig ziet/hoort.

Hoe klinkt hij op laag volume? Kun je met die dual stage gain control ook daadwerkelijk schakelen tussen echt clean en drive, of krijgt het clean meteen een randje?

dunhill1
13 oktober 2014, 17:51
Laag volume is super, heb nog geen betere mastervolume gehoord.
Nou ben ik natuurlijk een tikkie bevooroordeeld natuurlijk....

Clean kan spatclean en drive kan net zo vet als je zelf wilt.
Even tweaken tussen de volumes is wel een vereiste.

De mv is voor clean en dirt samen.
Ik heb een dual 38 en ik ben geen ander 1x12 combo tegengekomen wat zo groot klinkt.

FruscianteFan
13 oktober 2014, 18:01
wel, ik zou een moord plegen om een brunetti te kunnen kopen, vooral de 059 dan. jammer dat de prijs zo verschrikkelijk hoog is


https://www.youtube.com/watch?v=HOacBiLe20Q

de mercury is ook zo'n pareltje


https://www.youtube.com/watch?v=Sy9e_Gf8JHI

voor 450 staat er een Brunetti Maranello 25W buizencombo op muzikantenmarktplaats (facebook), staat al een tijdje te koop

kirito
13 oktober 2014, 20:02
voor 450 staat er een Brunetti Maranello 25W buizencombo op muzikantenmarktplaats (facebook), staat al een tijdje te koop

mja, da's vrees ik nog altijd een beetje te duur en ik heb op dit moment geen 25W nodig, en al zeker geen buizen. toch bedankt voor de tip :ok:

Hendriks
13 oktober 2014, 20:13
Laat je eens verrassen door een Nederlandse bouwer , K&E ,Meyer,Dr.Tube ,Kema , Hook ,etc . Bij een aantal kun je jou persoonlijke wensen aangeven en laten bouwen.

staavie
10 november 2014, 15:16
Speel op een Morgan RCA35 + Port City 2x12...Aanrader.

muziekschuur
10 november 2014, 23:54
Foto? ??

Pepe
11 november 2014, 01:03
Een hoop Brunetti's klinken tof. Die Mercury bijvoorbeeld, maar ook de Wizard en Mark 6L6. Er zijn meer goede Italianen zoals Masotti. In de boutiquesfeer zijn veel exoten te vinden. Naylor, Three Monkeys, Morgan, Suhr, Divided by 13, Valvetech, Frank'n'Tone (Duits), V-Empire (Pools) etc.

Dit vind ik echt wel lekker (en duur). In feite een reissue:


https://www.youtube.com/watch?v=ouVuF-y8bog

De Kelly ja. Bij vdHaar viste ik net achter het net. Een andere amp die ik wel zou willen testrijden is de Alessandro Blue Tick. Nog exotischer.
Andere amps die op het verder korte lijstje staan zijn Bedrock Royale en de Electroplex Rocket. De laatste is weer in productie maar, oh verrassing, met een prijskaartje alsof er nooit een crisis is geweest.

Tristan
11 november 2014, 01:15
Haha, dat is echt de meest verschrikkelijke amp die ik ooit in levende lijve gehoord heb, nou ja, die zwarte Peavey Bandit 1x12 combo's met thrash knop waren misschien nog erger, maar die Jim Kelley, zo schel en ongenuanceerd heb ik nog nooit een amp gehoord, zeker geen buizenamp.

telerocker
11 november 2014, 01:17
Pete Thorn haalt er een mooie toon uit, vind ik. Ik zag ook dat Bonamassa de Kelly wel eens gebruikt, tenminste bij een optreden met Beth Hart. Zijn tele klinkt evenmin vervelend schel.


https://www.youtube.com/watch?v=QgBff_8pJoQ

Tristan
11 november 2014, 01:31
Klopt, in die video klinkt het helemaal niet zo slecht, hoewel wel een beetje geproduceerd Super / Ueber Strat achtig als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk dat dit echt zo'n feel ding is dat niet overkomt op een video, dat ding is zo ontzettend stug en schel, daar kan je je op voorhand gewoon geen voorstelling van maken.
Erik vond het ook niks geloof ik, hij waarschuwde me al van tevoren, maar desalniettemin kneep ik toch gelijk m'n ogen dicht en moest me inhouden om niet onbeleefd meteen naar m'n oren te grijpen toen hij het eerste akkoordje aansloeg en het ding stond potdorie nog volledig neutraal afgesteld ook.
Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt, uit een buizenamp nog wel, ik ben toen gelijk een paar meter opzij en naar achter geschoven.
Neem dan een Little Lenny, die is ook vrij neutraal van geluid maar klinkt in ieder geval grootser en heeft nog een beetje spek op de heupen, of je moet van een uitgezogen bottenzak met neptieten houden natuurlijk.

telerocker
11 november 2014, 01:41
Tristan, ik ken de amp alleen van YT en dat is zelden een echt goede graadmeter. Met name de feel van een amp moet je zelf ervaren, in combinatie met je eigen gitaren. So, maybe you're right. Ik ben zelf ook niet echt een fan van de Lenny, dan zou het eerder een R20 zijn. Die past meer in mijn straatje.

Pepe
11 november 2014, 01:52
Schelheid ligt meestal aan een combinatie van dingen maar ik ga er niet achterkomen wat ook prima is.
Die oude Peavey Bandit is trouwens niet zo heel slecht. In de Jam staan Engl's en Bandits en ik plug toch liever in die laatste.

Ik las trouwens van de week nog een artikel van Bonamassa's top tien amps (hij heeft er 130) en de Kelly stond in die lijst. Nou is Bonamassa een gearslut die alles doet voor een paar grijpstuivers maar heel erg beroerd moet die amp toch niet zijn?

Tristan
11 november 2014, 01:53
@telerocker:
De R20 die ik ooit eens getest heb was super zompig, totaal niet direct qua sound, ik zou de Jim Kelley als precies het tegenovergestelde daarvan typeren.

@Pepe:
Haha, hebben ze daar nog steeds die vreselijke zwarte Bandit met thrash knop, doe mij die Engl dan maar, dat kartonnen geluid van die serie Bandit vind ik echt om te janken zo slecht, die serie Bandit die erna kwam met de rode streep en tube voicing viel behoorlijk mee trouwens, die heb ik misschien zelfs ook wel liever dan die Engl en zeker liever dan die Jim Kelley in ieder geval.

Tristan
11 november 2014, 02:01
Voor degenen die iets richting die Jim Kelley zoeken, probeer eens een Jackson Britain (die hebben wel vrij veel gain trouwens) of een Tone King Imperial of iets dergelijks...

telerocker
11 november 2014, 02:15
Jackson Ampworks vind ik op Youtube al behoorlijk schel. Misschien ligt het aan de afstelling, maar ik word er niet warm van. Over Toneking lees je ook telkens weer dat de brightcap er eigenlijk uit moet.

Tristan
11 november 2014, 02:16
Schel en ongenuanceerd, waarvan akte... ;) :D

Rick trodat
11 november 2014, 09:38
Ik weet dat ik en Tristan qua tone-smaak behoorlijk verschillen, want ik vind em, zo op het filmpje flink overtuigend klinken. Zo kunnen dat ie in het echt enorm tegenvalt, maar zo op het filmpje ben ik wel onder de indruk. Over treble gesproken.
In mijn band staat mijn treble trouwens extreem hoog ( bijna op max) bij elke amp waarover ik speel. Als ik alleen de gitaar inplug en speel, dan draai ik altijd onmiddellijk die treble er weer uit. 10 nummers verder staat mijn treble uiteindelijk weer op dezelfde plaats.

Als ik zo dat filmpje bekijk en beluister van Joe Bonamassa, dan vind ik het geluid van zijn gitaar perfect bij de muziek passen.

Een versterker waar ik wel op heb gespeeld is de toneking imperial. Als je dan iets zoekt in de blackface hoek, dan is dat zeker een aanrader. Geweldige amp.

Tristan
11 november 2014, 11:20
Ja, dat kan natuurlijk.
Hoewel ik best wel van een punchy en directe amp hou (Marshall 2061X, Matchless Phoenix, Swart AST Pro, Valvetech Hayseed) en ze daar mede ook op uitzoek is teveel gewoon teveel wat mij betreft.

Rick trodat
11 november 2014, 11:45
Fender blackface achtige amps zijn zoiezo vrij los vind ik. Brownface of tweeds zijn juist echt enorm direct. Ik vind ze dan ook flink anders ( aan een circuit is dat ook goed te zien) als je deze vergelijkt.

Marshall 2061x heeft echt een enorm dik midden en is denk ik wel de perfecte solo amp.

telerocker
11 november 2014, 14:34
Fender blackface achtige amps zijn zoiezo vrij los vind ik. Brownface of tweeds zijn juist echt enorm direct. Ik vind ze dan ook flink anders ( aan een circuit is dat ook goed te zien) als je deze vergelijkt.

Marshall 2061x heeft echt een enorm dik midden en is denk ik wel de perfecte solo amp.

Ik ben geen Marshall-man, maar de 2061x vind ik een mooi ampje. Wat je zegt over tweed vs blackface herken ik. Ik hou meer van een losse bottom, tenminste voor de muziek die ik nu speel. Ik vraag me af of de TK Imperial nou zoveel beter is dan bijvoorbeeld een Fender 68 Custom Vibrolux?