PDA

View Full Version : Meyer amps?



fs1980
12 oktober 2014, 11:38
Er staat zoveel geschreven over Hook en Koch maar wat zijn jullie ervaringen met Meyer? Wat voor een amps zijn het? Vox achtig? Fender achtig?

muziekschuur
12 oktober 2014, 12:37
https://www.youtube.com/watch?v=QD2PzEM9q6w#t=37

the sure thing
12 oktober 2014, 17:27
Meyer is qua geluid een mix van diverse amps, maar vooral VOX georienteerd qua geluid. In mijn eeuwige zoektocht naar een compressed cleane buizen basisgeluid, ben ik met een aantal amps naar Meyer amps gegaan en mn wensen laten horen/uitgelegd. Hij is nu bezig om een amp voor mij te bouwen. Meyer amps heeft zeker verstand van zaken en een schat aan ervaring!

LRS
12 oktober 2014, 17:59
Voor een goede indruk kan je ook ff het YouTube kanaal van Niels van der steenhoven checken, die heeft wat mooie demo's erop staan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

telerocker
12 oktober 2014, 19:05
Ik vind die Meyer-vids behoorlijk overtuigend. Fijne sound en pedal-friendly. Het vervelende is dat Niels van der Steenhoven zelfs uit een betonmixer nog een goed geluid haalt, dus dat is qua referentie altijd wat lastig. Zelf testen, lijkt me.

LRS
12 oktober 2014, 19:11
Vd steenhoven is idd geen koekebakker. Die de gier surfer demo's zijn ook ontzettend lekker...


Sent from my iPhone using Tapatalk

FruscianteFan
12 oktober 2014, 20:49
zag toevallig vanochtend dit voorbijkomen:
https://www.youtube.com/watch?v=YRRRQmuPdX8#t=124

Ik weet niet precies welke modellen Roman en Kees hebben, maar je hoort hier vooral Roman met zijn combi van een Meyer en een Tweed-clone. Daarnaast heeft Vedran van De Staat er tegenwoordig een...

overigens vind ik dat filmpje dat muziekschuur post best ruk klinken...

the sure thing
12 oktober 2014, 22:33
... de demo's van Meyer amps op YT vind ik ook niet zo overtuigend... Ik werkelijkheid klinken ze wel goed hoor ;-)

Ik heb mijn VOXAC30HW top vergeleken met een Meyer amp en qua klank verschilden ze weinig. Veel belletjes, veelzijdig instelbaar en mooi 3D clean. Meyer amps heeft ook meer vintage Marshall voiced kanalen (amps) maar die klinken IMHO alleen op oorlogssterkte goed... Ik was er minder gecharmeerd van. Maar ik ben ook geen Marshall type meer ;-)

De man achter Meyer amps Erik vd Werff is een zeer toegewijde man en ook makkelijk contact mee te maken. Hij heeft allerlei kabinetjes met verschillende speakers staan en zodoende veel kunnen experimenteren. Ik zocht al jaren een clean platform met de volgende eisen:

1-zowel mooi clean met humbuckers als single coils
2- geen pinnig hoog
3- hoe meer natuurlijke compressie hoe beter
4- uitgebreide toonregeling
5- pedalen-eter
6- 1 kanaals
7- volledig buizen minmaal 30W
8- betrouwbaar

Ik ben van Marshall naar Fender (veel types), Hook, Two Rock , VOX, Brunetti enz enz gegaan en uiteindelijk dacht ik FUCK IT< ik ga gewoon een versterker laten maken met mijn eisen. Nou woon ik vlakbij Nijmegen en ben langs Meyer amps gegaan. Hij is nu in de afrondende fase van het bouwen, dus als ie af is en aan de tand gevoeld, komt er zeker een uitgebreide review.

telerocker
13 oktober 2014, 00:24
Ik had het over de demovids van Niels van der Steenhoven. De vids van Meyer Amps zelf, vind ik ok, maar niet wohooo.