PDA

View Full Version : mercury magnetics power cable???



Rick trodat
10 oktober 2014, 13:58
Nu kom ik dit tegen.

http://www.mercurymagnetics.com/pages/catalog/other/powercord/AC-cord-01.htm

Als ik mercury mag geloven, betekent dit dat elke amp met een eurostekker momenteel te weinig power krijgt. Wat kan hiervan waar zijn?

( ik kom dit trouwens tegen omdat ik naar een goed alternatief zoek voor een haspel, dus tips welkom!)

Guitarleon
10 oktober 2014, 14:18
klinkt als een vroege 1 april grap....

Dirk_Hendrik
10 oktober 2014, 16:22
Binnen HiFi is dit al jaren een mojo item.

je hebt 0,0 controle over de bedrading totdat deze uit het stopcontact komt. En het laatste metertje gaat ineens een wereld van verschil maken? ja. Zeker. Als je daarin wilt geloven ga je het horen/. Placeboeffect.

Rick trodat
10 oktober 2014, 16:23
Lijkt me toch dat mercury magnetics zich hier een beetje belachelijk maakt..?

Bernardduur
10 oktober 2014, 17:29
De prijzen zijn minder hoog dan ik verwacht had.....

en ja, ik verwacht dat er geen hoorbaar verschil maakt

obiwanjacobi
10 oktober 2014, 17:47
Nu heb ik wel eens chinese snoeren gezien waarvan ik WEL kan aannemen dat die een impact kunnen hebben in het transport. :soinnocent:

Maar een beetje normaal snoer is om en nabij dezelfde dikte als je in de muren hebt (1.5mm2). Je moet op 230V wel behoorlijk wat stroom trekken wil je de spanningsval over je snoer gaan merken. Tegen die tijd liggen de stoppen er allang uit.

Mitch
10 oktober 2014, 20:49
Ja, die zijn er al een tijdje hoor. Afijn, al het zinnige is al gezegd. Gewoon een kek kleurtje voor je eurostekkert :D

Thiez
10 oktober 2014, 21:34
Oh joy.... gaan we deze onzin nu ook al voor gitaarversterkers krijgen. Wat een bullshit dat standaard kabels die bij versterkers geleverd worden niet zouden voldoen. Zelfs met een 3x1mm˛ kabel kun je al tot 10A trekken, tot nu toe is 9A op de gloeispanning het meeste wat ik in buizentrafo specs voor gitaarversterkers heb gezien zover.

Plant
10 oktober 2014, 22:06
tot nu toe is 9A op de gloeispanning het meeste wat ik in buizentrafo specs voor gitaarversterkers heb gezien zover.

En dat is nog secundair bij laagspanning! :p Moet je die stroom even omzetten naar stroom aan de primaire kant van de trafo. Dan is het al veel minder.

nico verduin
10 oktober 2014, 23:40
Zelfs met een 3x1mm˛ kabel kun je al tot 10A trekken, tot nu toe is 9A op de gloeispanning het meeste wat ik in buizentrafo specs voor gitaarversterkers heb gezien zover.9A op de secundair is niet relevant. Het gaat om het totaal afgenomen vermogen. De stroom door de voeding is bij de grootste Fenders slechts 3.15 A bij de 100 watters. Dus is de stroom een stuk lager (anders springt de zekering gelijk). Je kan het uiteindelijk redelijk snel berekenen.... Tel alle secundaire vermogens op en verhoog het met 10%. Dan zit je redelijk safe.
Het "sprookje" dat dikkere kabels de versterker koeler laten lopen gaat er bij mij niet in. Te dunne kabels kunnen wel de voedingskabel warmer maken(eigenlijk undersized kabel). Dunnere kabel is hogere weerstand is meer vermogenverlies in de kabel = warmte.

kwispelhond
11 oktober 2014, 02:50
Alleen kunnen wij dat ding niet bestellen want ze hebben "onze" stekker niet. Heeft iemand al wel eens zo'n dikker snoer geprobeert? Anders is het als expiriment eigenlijk wel leuk om eens zo'n snoer in elkaar te draaien.

edit: maar best nog duur in onderdelen in de gewone winkels zeg!! :chicken: Die gasten van MM zijn goedkoop.

Edit 2: Wisten jullie dat je alleen voor die plug die achterin je versterker gaat al 119,00 euro kan uitgeven? Ik dus niet...........:eek::confused:

the sure thing
11 oktober 2014, 07:38
Ach... Zolang omdraaien van je speakerkabel ook invloed zou hebben op het geluid...

kassie
11 oktober 2014, 10:29
Edit 2: Wisten jullie dat je alleen voor die plug die achterin je versterker gaat al 119,00 euro kan uitgeven? Ik dus niet...........:eek::confused:

leuk! en dan steek je zo'n vrouwtje van 120 in een mannetje van 2 euro hooguit... Joepie!

Overigens ben ik van mening dat een iets ondergespecificeerde kabel ALTIJD beter klinkt... door de warmte vloeien de electronen beter en de ietwat hogere weerstand zorgt voor een veel betere MOJO. :chicken: