PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Traditional, ervaringen?



gitaargod
9 oktober 2014, 19:39
Gibson Les Paul Traditional!

Verschillende keren uitgeprobeerd, en ik was er helemaal weg van, maar mijn portemonnee niet. Nu eindelijk na lang sparen kon ik er 1tje bestellen. Vandaag kwam hij aan en wat een geweldige gitaar! Het leek alsof ik hier jaren had op gewacht, een openbaring!

Ik had meteen eerst alles gecheckt op gebreken en kon eerst niets vinden. Na 1,5 uur spelen viel me toch iets op. Een inlay stak boven de toets uit en ik dacht, ach laat maar zitten, schuur ik wel een keer wat van af. Maar een paar uur later nog eens obsessief naar gekeken en toen viel me pas op dat hij er niet goed is ingelijmd. Daar ben ik niet blij mee, wat balen. Ik heb intussen al gebeld en de gitaar wordt weer opgehaald en dan zal ik daarna weer een andere krijgen. De koffer had ook 1 slechte scharnier/sluiting.

Mijn vraag is: zijn er hier forumleden die dit model ook hebben en wat zijn jullie ervaringen? Valt de gitaar na een aantal weken uiteen, of ben ik gewoon te kritisch of had ik gewoon pech en bestaan er ook perfecte LP traditionals?

LRS
9 oktober 2014, 20:11
Als je een dergelijk bedrag uittrekt voor een gitaar, dan mag je toch verwachten dat hij gewoon in orde is. Het enige juiste wat je kon doen is idd omruilen. Ik heb een LP traditional gehad, was een beauty om te zien, de hals was fijn (lekker dik), maar hij liet zich niet mooi afstellen qua hals kromming / actie / fret buzz, en de G snaar onstemde altijd. Misschien was de topkam gewoon niet goed uitgevijld oid. Heb em uiteindelijk weggedaan omdat ik hem nooit oppakte. Heb nu sinds een 1/2 jaar een H150 uit Kalamazoo, zit er nu toevallig mee op schoot op de bank. Genot om op te spelen. Hoop dat het exemplaar dat ze je ter vervanging gaan sturen gewoon goed is, maar ik vraag me soms af of de kwaliteitscontrole bij Gibson nou echt heel veel beter is dan in hun Chinese fabriek.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hotpepper01
9 oktober 2014, 20:23
Niet goed is niet goed, ik denk dat je hem moet terugsturen. Wel jammer als je er zo lang naar hebt uitgekeken.
Ik heb er eentje uit ? Ik meen 2009. Een lightburst waar ik nog steeds heel tevreden over ben. Maar die heb ik ook uitgezocht uit een behoorlijk aantal exemplaren op grond van feel en geluid. Ze verschilen onderling net iets, is mijn ervaring..

SloeGin
9 oktober 2014, 20:29
Weg doen en een goede Tokai kopen
You'll thank me later ;)

Antoon
9 oktober 2014, 21:38
Weg doen en een goede Tokai kopen
You'll thank me later ;)

Ha, ja als je hem weer wil verkopen zeker. Daarbij, je gaat toch niet op een tokai spelen? Waar zie je me voor aan..

Jannnus
9 oktober 2014, 23:32
hoe heb je dat in de winkel kunnen missen ??

stijnkenens
10 oktober 2014, 01:12
hoe heb je dat in de winkel kunnen missen ??

Dat is het hem net, TS heeft hem besteld, dus online gekocht.

Daarnaast, zoiets kan gebeuren, hoef je niet direct al de trad's voor af te breken. Een verlijming komt altijd onder spanning te staan als je van klimaat wisselt, dus die kleine dingetjes durven wel eens los te komen.

Je had het ook in een winkel kunnen laten herstellen, onder garantie. Maar omwille van een online aankoop geldt dat alleen in de winkel van aankoop :p



s.

Brum
10 oktober 2014, 09:41
Dus voor de prijs die je voor deze gitaar neerlegt, hoef je niet meer te verwachten dat de gitaar sowieso goed is? Waarom bij andere merken dan wel? Vreemd... Ik wil er helemaal in mee gaan dat je qua geluid niet weet wat je koopt, als je op afstand koopt en ook de afstelling zul je grotendeels zelf moeten doen/laten doen. Maar kapot hoort de gitaar toch niet te zijn hoor, dat is echt wel een kwaliteitsprobleem. Een gitaarzaak koopt toch diezelfde gitaar in, wat is dan het verschil wat betreft temperatuursverschillen en zo? Ik ben benieuwd. Je zult maar linkshandig zijn, dan heb je niet heel veel keus dan online je aankopen doen, gezien het aanbod in de winkels. Mijn visie; Gibson heeft z'n zaken al jaren niet op orde.

gitaargod
10 oktober 2014, 11:00
Bij de gitaar zat een quality report van Gibson en 1 van de winkel. Die slechte sluiting van de koffer hadden ze meteen moeten zien, maar daar wordt de gitaar niet minder om. Ik kwam er zelf ook pas na 1,5 uur spelen achter, ik was helemaal tevreden en deed mijn final check. Tijdens het spelen had ik van die losse inlay geen last, viel me dus ook niet op. In het verleden een Fender strat gehad met een uistekende (te hoge, niet goed op maat of ingelijmd) positie-stip/inlay en een Haar Strat waar alle inlay gaten fout waren geboord. Dus dat schoot mij nog even te binnen en even de snaren opzij duwen en voelen en kijken, en ja hoor weer geklooi met dit soort simpele dingen!!! Het moet toch niet zo moeilijk zijn omdat er goed in te lijmen! Schijnbaar dus wel! De gitaar was trouwens lekker licht voor een solid body, wat jammer!

Tonton
10 oktober 2014, 11:42
betekent dit dat de Fender 60th ff op een laat pitje staat?
je hebt niet veel geluk met je gitaren online bestellen.

EDIT:
oh ik lees in je post history ook al slechte ervaringen hebt met music store Koln.
Dat je er nog aan begint zeg...

bij mijn les paul ook heengereden 6 voor geselecteerde geprobeerd en 1 stak er met kop en schouders bovenuit.
Fender 60th dacht ik kan niet mis: ook 2x fout bij online bestellen, dus derde maar heengereden en die was goed.
Online bestellen van pedaaltjes no prob, maare een duur gitaar toch ff spelen en checken om zeker van je case te zijn...

Jannnus
10 oktober 2014, 11:50
1800 euro uitgeven zonder dat je de gitaar in je handen hebt gehad ?

een ding van hout,deels handgemaakt/inelkaargezet en werkt bij de gratie dat het onder "grote spanning staat


laat ik het zo zeggen hoeveel kwaliteits stikkers ze er ook op plakken ik zou het land afstruinen op zoek naar m'n "ware liefde"

Brum
10 oktober 2014, 12:39
Ja, maar daar gaat het dus in deze niet om. Je mag van een dergelijk product wel verwachten dat er geen productiefouten in zitten. Hoe dat ding dan verder klinkt en speelt doet er verder niet toe, dat is ieder z'n eigen.

caliban
10 oktober 2014, 12:46
Ja kan inderdaad best in de winkel testen voor je beslist om zulk een dure gitaar te kopen, maar een dergelijk probleem zou de TS daar waarschijnlijk ook niet direct hebben opgemerkt.

Jannnus
10 oktober 2014, 12:48
Ja, maar daar gaat het dus in deze niet om. Je mag van een dergelijk product wel verwachten dat er geen productiefouten in zitten. Hoe dat ding dan verder klinkt en speelt doet er verder niet toe, dat is ieder z'n eigen.
waar het mij om gaat, zo krijgt hij een een koffer met alle schanieren een flawless gitaar maar moet ie heel hard huilen omdat die vorige zoveel beter klonk
als je naar winkels gaat 'weet' je op een gegeven moment welke voor jou is en kan je zelfs afdingen als er produktie foutje in zit

maar ieder z'n ding
bv mijn gitaar "collectie" die.......................................die wil je niet zien :)

Brum
10 oktober 2014, 12:53
Jannus, je leest niet goed. Hij heeft helemaal geen vorige gitaar gehad die zoveel beter klonk. Hij vind deze gitaar goed klinken, alleen valt hij, mijns inziens terecht, over de productiefouten.

Jannnus
10 oktober 2014, 12:56
Jannus, je leest niet goed. Hij heeft helemaal geen vorige gitaar gehad die zoveel beter klonk. Hij vind deze gitaar goed klinken, alleen valt hij, mijns inziens terecht, over de productiefouten.
hij krijgt een nieuwe

was hypotekkkies u know :)

gitaargod
10 oktober 2014, 16:16
Ik ben 2 weken geleden naar MP Ibbenbüren gereden, daar stond hij voor 200 Euro duurder. En zat vol viezigheid, maar klonk en speelde fijn. Bij Huigens Hengelo is hij 300 Euro duurder, roestige snaren en ook al vaak betast. Bij MP had ik een Strat besteld, waarvan de koffer was beschadigd, een andere wouden ze voor mij niet regelen, heen rijden is dan toch geen optie, kost ook benzinegeld. Als ik naar Music Store Koln zou rijden en daar om 5 dezelfde modellen vraag en de loep er op houd dan zullen ook niet zo enthousiast zijn. Bovendien kost me dat 80 Euro aan benzine. Ik snap het niet ik zeg voor de tijd dat ze hun best moeten doen, en dan krijg je weer een kutverpakking waarover ik al eens een klacht had ingediend met foto's! En dan zit in die kutverpakking een dure gitaar die niet juist is gecontroleerd, niet door Gibson, en niet door Music Store, maar door een werkloze authistische a-technische janlul worden ze weer op hun vingers getikt.

telerocker
10 oktober 2014, 17:39
Niet in Boekel een Trad. uitgeprobeerd? Of hadden ze daar net niks staan?

MikeD
10 oktober 2014, 18:20
Ha, ja als je hem weer wil verkopen zeker. Daarbij, je gaat toch niet op een tokai spelen? Waar zie je me voor aan..

ik heb net een afgeragde en gebutste tokai LS85 Q gekocht De vorige eigenaren waren niet echt lief voor 'm geweest (..hoe krijgt iemand 't voor elkaar om een gitaar zo te maltraiteren; dit gaat iedere vorm van roadworn te buiten) maar ik vind 'm super; weliswaar de dikke 50's hals (weer ff wennen) maar ronkt als een gek in de neckpositie en gilt als een banshee in de brugpositie… natuurlijk is het leuk om gibson op de headstock te hebben staan maar je moet zo'n ding echte eerst eens proberen voordat je 'm dist Okay Antoon.. je hebt het vast wel geprobeerd.. we agree to disagree. no hard feelings and no offence

Jannnus
10 oktober 2014, 18:37
lees net dit topic weer eens door en zie dat je al 2 maal eerder vergelijkbare problemen heb gehad en pas na 1,5 uur ga je daar eens naar kijken ?
je meent het ??

gitaargod
10 oktober 2014, 20:04
lees net dit topic weer eens door en zie dat je al 2 maal eerder vergelijkbare problemen heb gehad en pas na 1,5 uur ga je daar eens naar kijken ?
je meent het ??

Ja, stom he. Ik maak nu gewoon een eigen check list en stuur deze ook naar alle fabrikanten, dan worden er geen fouten meer gemaakt.

Mitch
10 oktober 2014, 20:47
Ach, ook een gitaargod maakt wel eens een foutje ;)

Hopelijk komt het in orde.

gitaargod
10 oktober 2014, 22:47
Ik zit nu dan wel met de angst dat er geen gezeur komt over de retour, de doos zoekt raakt, of wat weet ik. Het liefste zou ik de bedrijfsleider willen bellen en hem zeggen dat dit de zoveelste winkel, en zoveelste medewerker en de zoveelste gitaar/versterker/pedaal/kabeltje/plugje/plectrumpje/... waar weer iets mee is. Waarom is er altijd iets niet goed!!! Ik bel maar niet, want dan krijg je meestal nog meer shit. Ik heb wel eens met een medewerkster gesproken van Music Store die helemaal klaar was met haar werk en werkgever, ik vraag me af, was dat haar frustratie, of zegt dat iets over de winkel? Maar dan spreek je weer met de Fransen en die zeggen dat de Nederlanders hun werk niet goed doen, en ga zo maar door. Uiteindelijk is klant de lul.

stijnkenens
11 oktober 2014, 02:53
Kijk, het is allemaal heel simpel:
Of je besteld bij Music store (grootste dozenschuiver in Europa) en begint te klagen over een dure gitaar die niet juist is gecontroleerd, niet door Gibson, en niet door Music Store, maar door een werkloze authistische a-technische janlul worden ze weer op hun vingers getikt.
En dan ondertussen ook nog klagen dat die ergens anders duurder is !

Bestel hem bij een lokale gitaarboer en je kan zonder problemen daar terug naar toe mocht er ergens een ietsiepietsie klein dingetje aan zijn (een gitaar terug naar Duitsland sturen omdat er 1, één, EEN !!! positie markering los zit, are you kidding me, hoe verwend kan je zijn? Klant is koning, maar je hoeft niet de hufter uit te hangen, echt, je lijkt wel een klein kind dat net z'n snoepje heeft laten vallen )

Dus nogmaals, je betaalt wat meer bij de lokale gitaarboer, maar mits wat onderhandelen krijg je er wel een paar honderd euro af, en die zullen zonder problemen jou kleine akkefietjes oplossen, want dat moeten ze doen. De meeste winkels gaan voor zoiets, normaal gezien, ook gewoon hun gitaar tech optrommelen, want omwille van zo'n miniem probleem is het echt ongelofelijk belachelijk om een gitaar terug te sturen ! (ik spreek uit ondervinding, want ik heb zelf al van die kleine dingetjes moeten fixen, omdat de winkels het te belachelijk vonden om het op te sturen, maar misschien zijn ze gewoon blij in Antwerpen, dat ze mij hebben, dat kan ook ...)

Soit, dat is mijn mening, iedereen doet ermee wat hij wil !


s.

D3nnis
11 oktober 2014, 07:31
Bestel hem bij een lokale gitaarboer en je kan zonder problemen daar terug naar toe mocht er ergens een ietsiepietsie klein dingetje aan zijn (een gitaar terug naar Duitsland sturen omdat er 1, één, EEN !!! positie markering los zit, are you kidding me, hoe verwend kan je zijn? Klant is koning, maar je hoeft niet de hufter uit te hangen, echt, je lijkt wel een klein kind dat net z'n snoepje heeft laten vallen )


Niet helemaal mee eens. Terugsturen is misschien niet nodig, maar ik vind wel dat de winkel er van mag weten en ook de reparatie mag uitvoeren of in ieder geval vergoeden, toch?
Het zelf laten fixen is te gemakkelijk.

Dat je bij de lokale muziekboer het voordeel van kunnenbtesten voor te kopen hebt klopt, maar ook dat is maar betrekkelijk, want van de meeste gitaren heeft ie niet 5 "dezelfde".
En meer betalen en dan de zekerheid hebben dat je wel service hebt, blijkt ook niet automatisch het geval.

Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk ga ik ook naar de lokale (niet de meest lokale, maar toch), maar hoe hoog ik die zaak ook heb zitten, ook daar is advies niet objectief genoeg, want die willen uiteindelijk ook gewoon verkopen wat ze ingekocht hebben, wat verder wel begrijpelijk is.

LRS
11 oktober 2014, 07:38
Een echt goede zaak ontvangt van z'n leverancier, inspecteert, en stuurt het direct terug indien niet in orde, zodat zijn klant dit bespaard blijft. Zoiets heeft met service en vakmanschap te maken, en dat mag van mij best iets kosten...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brum
11 oktober 2014, 11:21
Kijk, het is allemaal heel simpel:
Of je besteld bij Music store (grootste dozenschuiver in Europa) en begint te klagen over een dure gitaar die niet juist is gecontroleerd, niet door Gibson, en niet door Music Store, maar door een werkloze authistische a-technische janlul worden ze weer op hun vingers getikt.
En dan ondertussen ook nog klagen dat die ergens anders duurder is !

Bestel hem bij een lokale gitaarboer en je kan zonder problemen daar terug naar toe mocht er ergens een ietsiepietsie klein dingetje aan zijn (een gitaar terug naar Duitsland sturen omdat er 1, één, EEN !!! positie markering los zit, are you kidding me, hoe verwend kan je zijn? Klant is koning, maar je hoeft niet de hufter uit te hangen, echt, je lijkt wel een klein kind dat net z'n snoepje heeft laten vallen )

Dus nogmaals, je betaalt wat meer bij de lokale gitaarboer, maar mits wat onderhandelen krijg je er wel een paar honderd euro af, en die zullen zonder problemen jou kleine akkefietjes oplossen, want dat moeten ze doen. De meeste winkels gaan voor zoiets, normaal gezien, ook gewoon hun gitaar tech optrommelen, want omwille van zo'n miniem probleem is het echt ongelofelijk belachelijk om een gitaar terug te sturen ! (ik spreek uit ondervinding, want ik heb zelf al van die kleine dingetjes moeten fixen, omdat de winkels het te belachelijk vonden om het op te sturen, maar misschien zijn ze gewoon blij in Antwerpen, dat ze mij hebben, dat kan ook ...)

Soit, dat is mijn mening, iedereen doet ermee wat hij wil !


s.

Je redeneert nog, met alle respect, vanuit een tijdperk dat internetshops opkwamen en jullie, als gitaarwinkel, daar op de fysieke gitaarwinkel manier tegenop meenden te moeten boksen. Maar tijden zijn veranderd. Internet is een onderdeel geworden dat je niet meer weg vlakt en als je niet meedoet dan ga je simpelweg kopje onder. Ik weet niet of jouw baas een internetshop heeft, maar de meeste muziekzaken inmiddels wel. De controle zal daar ook op aangepast dienen te worden. Lever je niet meteen een foutloos product, toch zeker bij een product van €1800,-, dan gaat je klant gewoon naar een ander, want een persoonlijke band is er niet bij een internet aankoop. Het is onpersoonlijker, maar als je internetverkoop als iets ziet waar je tegen moet strijden, dan heb je allang verloren, da's gewoon realiteit. Het hoeft ook helemaal niet te betekenen dat iemand zoals jij je werk er aan verliest, er zal nog steeds een eindcontrole moeten zijn en op producten waar, zoals jij het beschrijft, een klein productiefoutje zit en je niet terug wilt sturen, kun je nog steeds je werk op loslaten. Het wordt wel steeds onpersoonlijker, da's helemaal waar en misschien is dat het wat je niet aanstaat. Dat snap ik op zich wel weer.

Dit heeft er verder niet zo veel mee te maken, maar voor mij als linkshandige is de laatste jaren een wereld open gegaan en dat is omdat ik jarenlang helemaal niet kon vinden in de gitaarzaken. Nu hoef ik m'n laptop maar op te starten en ik kan kiezen wat ik wil.

soup
11 oktober 2014, 12:03
Bestel hem bij een lokale gitaarboer en je kan zonder problemen daar terug naar toe mocht er ergens een ietsiepietsie klein dingetje aan zijn (een gitaar terug naar Duitsland sturen omdat er 1, één, EEN !!! positie markering los zit, are you kidding me, hoe verwend kan je zijn? Klant is koning, maar je hoeft niet de hufter uit te hangen, echt, je lijkt wel een klein kind dat net z'n snoepje heeft laten vallen )


Hoezo ben je een hufter of verwend als je zeurt over een losse of fout geplaatste positiemarkering op een gitaar van rond de 2k? In welk opzicht ben je dan een hufter? Of er er is iets mis gegaan bij de quality control van Gibson, wat goed mogelijk is, maar dit had sowieso opgemerkt moeten zijn in de winkel zelf.

Het is gewoon erg laks en de fout ligt niet bij de klant.

Rooker
11 oktober 2014, 12:17
Het is bij alle winkeliers volgens mij gewoon algemeen bekend dat alle fabrieksmodellen van alle merken de eindcontrole gewoon bij hen ligt. Bij de online megastores weten ze dat ook. Daarom zijn die qua prijs wat aantrekkelijker omdat je bij de lokale dealer/bouwer er nog een servicebeurt bij op moet tellen.
Een losse inleg bij een gitaar van 1800+ vind ik dan wel heel erg slordig hoor (maar wel des Gibsons).
Het is voor een fabriek namelijk het aller ongunstigst wanneer een gitaar teruggestuurd word. Dan draaien zij er verlies op. Vandaar dat ze een gitaar om maar eens wat te noemen liever met een te hoge topkam afleveren dan met een te diep ingevijlde. Die laatste aanpassingen dient de winkelier te doen. Daarom is die dan ook wat duurder. Die heeft er nog voor 100 euro tijd inzitten. Frets polijsten, topkam en afstellen.
Koop je bij een zaak als bax dan krijg je een gitaar die vanaf de fabriek niet meer uit de doos is geweest. Prima maar dan moet je dus nog even af laten stellen.
Echter vind ik bij Gibson alles slordig. Orpheo hier heeft er al veel over geschreven. Zelf heb ik een Gibson Custom gehad die perfect was maar een Classic 60's die in de elektronica ruimte niet afgewerkt was en waarschijnlijk van zulk vers hout gebouwd dat er na een aantal jaar haarscheuren bij de binding ontstonden waardoor het leek of deze los liet. Tsja, bij een gitaar van 1800 echt onacceptabel.
Maar afstellen na aanschaf bij een winkel als Musicstore lijkt me niet meer als normaal. Als ze alle dozen open moeten maken voor verkoop moeten ze nog 100 man aannemen.
In Arnhem ken ik een zaak waar ze alle nieuwe gitaren zelf afstellen voor ze de deur uit gaan alle. Heb zelf gezien hoe ze een gloednieuwe Taylor aan het polijsten waren.

Jannnus
11 oktober 2014, 12:39
he gitaardinges na al dit gereutel wil ik wel eens pics zien.....................
vooral van dat plectrumpje waar iets mis mee was

@ brum vraag je eens af waarom er garantie op produkten zit
antwoord niet nodig

mountainman
11 oktober 2014, 13:52
Ik zit nu dan wel met de angst dat er geen gezeur komt over de retour, de doos zoekt raakt, of wat weet ik.

Of je nu online bestelt of in een winkel koopt, je hebt gewoon recht op een deugdelijk product. Hoe je bestelt is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Bij die afweging moet je er wel rekening mee houden dat er iets mis kan zijn. Online bestellen is lekker makkelijk maar een online bestelling retourneren kan een hoop gedoe met zich meebrengen. Het is belangrijk om de kleine lettertjes goed te lezen want sommige dozenschuivers vergoeden retourzendingen alleen binnen eigen land.
Mocht je zelf voor de retourzending moeten opdraaien dan zit je met de grootte van het pakket want postbedrijven hebben afmetingslimieten die voor gitaren ongunstig uitpakken. Bij een postkantoor van PostNL is de kans groot dat ze stomweg weigeren het pakket te versturen. Bij andere postbedrijven doen ze dat wel maar daar hangt voor particulieren een hoog prijskaartje aan. Wil je de gitaar ook nog eens verzekerd versturen dan gaat het echt in de kosten lopen.
Aangezien je verder tevreden bent over de gitaar zou je kunnen overwegen om dit kleine mankement te laten verhelpen bij een reparateur in de buurt. Dat is precies wat ik heb gedaan toen mij zoiets overkwam. Zo'n "niet goed, stuur terug" garantie klinkt leuk maar in de praktijk was voor mij de lokale reparatieboer goedkoper en makkelijker.

Brum
11 oktober 2014, 20:32
he gitaardinges na al dit gereutel wil ik wel eens pics zien.....................
vooral van dat plectrumpje waar iets mis mee was

@ brum vraag je eens af waarom er garantie op produkten zit
antwoord niet nodig

Ik heb het me echt de hele dag afgevraagd, ik kom er maar niet uit. Alsjeblieft Jannnus, verrijk me met de nodige info. Garantie... Echt geen idee... Ja, wat het inhoudt wel, maar de aansluiting met het onderwerp, die mis ik dan toch even. Dom he...

Jannnus
11 oktober 2014, 21:01
Dus voor de prijs die je voor deze gitaar neerlegt, hoef je niet meer te verwachten dat de gitaar sowieso goed is? Waarom bij andere merken dan wel? Vreemd... Ik wil er helemaal in mee gaan dat je qua geluid niet weet wat je koopt, als je op afstand koopt en ook de afstelling zul je grotendeels zelf moeten doen/laten doen. Maar kapot hoort de gitaar toch niet te zijn hoor

gereutelllllllll

Brum
11 oktober 2014, 21:30
Beter onderbouwd gereutel, dan een hoop negatief geruis in een topic. Voorts zou ik de rest ook even quoten, dan blijft alles wat meer in z'n verband. Daarbij laat ik het. De verveling van iemand anders heb ik geen zin in.

Jannnus
12 oktober 2014, 00:22
Dus voor de prijs die je voor deze gitaar neerlegt, hoef je niet meer te verwachten dat de gitaar sowieso goed is? Waarom bij andere merken dan wel? Vreemd... Ik wil er helemaal in mee gaan dat je qua geluid niet weet wat je koopt, als je op afstand koopt en ook de afstelling zul je grotendeels zelf moeten doen/laten doen. Maar kapot hoort de gitaar toch niet te zijn hoor, dat is echt wel een kwaliteitsprobleem. Een gitaarzaak koopt toch diezelfde gitaar in, wat is dan het verschil wat betreft temperatuursverschillen en zo? Ik ben benieuwd. Je zult maar linkshandig zijn, dan heb je niet heel veel keus dan online je aankopen doen, gezien het aanbod in de winkels. Mijn visie; Gibson heeft z'n zaken al jaren niet op orde.
veranderd weinig imho


over verveling gesproken lees de posts van ts eens goed door
ipv over mijn eventuele verveling en negatieve ruis te beginnen

Jannnus
12 oktober 2014, 00:25
Ja, maar daar gaat het dus in deze niet om. Je mag van een dergelijk product wel verwachten dat er geen productiefouten in zitten. Hoe dat ding dan verder klinkt en speelt doet er verder niet toe, dat is ieder z'n eigen.

deze is ook wel leuk

is de link nu duidelijk ???

maar nogmaals lees de posts van de ts eens goed door
zou die zich vervelen ??

apekop
12 oktober 2014, 00:53
Is daar de 30 dagen op zicht 'garantie' niet voor? als ie niet bevalt om wat reden dan ook stuur je hem toch gewoon terug. Wellicht dat je in Duitsland (Thomann en Musicstore) dan de retourkosten zelf moet betalen? Bij Bax niet in ieder geval. De reden voor terugsturen kan voor iedereen anders zijn. Ik geef Gitaargod groot gelijk. Je mag best een product zonder productiefouten of beschadigingen verwachten, dat heeft niks met verwend zijn te maken, zoals hiervoor ergens werd beweerd.


Daarom zijn die qua prijs wat aantrekkelijker omdat je bij de lokale dealer/bouwer er nog een servicebeurt bij op moet tellen.


Dat ze een product zo goedkoop maken vanuit de redenatie dat je er automatisch een bezoekje bij de lokale reparatie guru bij moet incalculeren, vind ik ver gezocht. Dat je er vanuit mag gaan dat de gitaar niet perfect is afgesteld en zo uit de doos van Gibson/Fender etc. zonder afstelbeurt van de webshop naar je toe komt, daar heb je helaas gelijk in.

Brum
12 oktober 2014, 01:52
veranderd weinig imho


over verveling gesproken lees de posts van ts eens goed door
ipv over mijn eventuele verveling en negatieve ruis te beginnen

Gezien je je pijlen op mij richt, één keertje dan nog Jannnus en dan laat ik je negatieve geruis echt voor wat het is. Je mag van een bepaald product, met een bepaalde waarde, verwachten dat het goed is. Daar is dus inderdaad, helder licht, garantie voor, in het geval de gitaar dus niet goed is. Laat dat nu net de vraag zijn van de topicstarter, of ie de gitaar nu wel, of niet moet accepteren. Misschien heb je me ergens het tegendeel willen zien zeggen, ik vind het goed hoor. Als anderen het maar wel begrijpen.

Jannnus
12 oktober 2014, 04:01
brum


Laat dat nu net de vraag zijn van de topicstarter, of ie de gitaar nu wel, of niet moet accepteren.

ts

Ik heb intussen al gebeld en de gitaar wordt weer opgehaald en dan zal ik daarna weer een andere krijgen.

gitaargod
12 oktober 2014, 11:43
Mijn vraag was of er andere gitaristen met hetzelfde model gitaar ook negatieve ervaringen gebben gehad. Is dat typisch iets voor Gibson? Is er altijd wel iets, wat niet oké is? Als bijvoorbeeld meerder mensen hadden gezegd dat er veel problemen zijn met deze gitaar, dan had ik of het probleem zelf kunnen verhelpen, en ook een korting kunnen vragen, omdat immers der rest naar wens was. Of, ik had mijn geld terug kunnen vragen. Nu weet ik dat nog steeds niet, sommigen zeggen je moet niet zo zeuren, anderen zeggen je hoeft dat niet te accepteren, tja dat heb je in een discussie. Ik wacht de volgende af, ik hoop dat de "Umtausch"gladjes verloopt. Dat de gitaar beter is, en weer niet wat anders heeft, wat ik niet zelf kan oplossen. Als het ellende blijft, dan spaar ik misschien door voor nog beter. Wel een beetje triest vind ik.

LRS
12 oktober 2014, 12:03
Je hebt van ieder merk goddelijke instappers, geweldige high end gitaren, alsmede hopeloze instappers *en* mislukte high end gitaren. Je kan niet zeggen dat de kwaliteitscontrole bij Gibson/Fender/PRS/Heritage (doorhalen wat niet van toepassing is) zuigt. Hit & mis. Je eerste bestelling was domme pech, je favoriete dozenschuiver zal het vast netjes oplossen. De enige manier om zeker te zijn van een goed product, is naar een winkel gaan en die dingen door je handen laten gaan, zoals enkelen hierboven hebben aangegeven.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mountainman
12 oktober 2014, 16:08
Mijn vraag was of er andere gitaristen met hetzelfde model gitaar ook negatieve ervaringen gebben gehad. Is dat typisch iets voor Gibson? Is er altijd wel iets, wat niet oké is?

Hetzelfde model heb ik niet maar ik heb wel 2 Gibson gitaren. Allebei online besteld en zonder mankementen afgeleverd.

Mijn ES 339 komt van een "gewone" winkel die ook een webwinkel heeft. Van tevoren heb ik wel per email contact gehad met de winkeleigenaar en heb ik wat van de prijs af kunnen dingen. :) Deze gitaar heeft in de winkel gestaan. Of hij daar een setup beurt heeft gehad of al in fabriek weet ik niet, maar daar was weinig op aan te merken. Klein minpunt: hij ontstemt vrij snel.

Mijn Les Paul Classic DC komt van een grote winkelketen die je tegenwoordig gerust een dozenschuiver kunt noemen. Ik had deze als pre-order besteld en de doos was duidelijk ongeopend doorgestuurd. Desondanks is de setup vanuit de fabriek goed. De actie mag van mij net iets hoger zijn maar dat is een kwestie van smaak.
En ik kan je verklappen dat online bestellen soms zo zijn voordelen kan hebben. De prijs in de webwinkel was een heel stuk lager dan die had moeten zijn. 1290 euri in plaats van 2190. Foutje, bedankt! ;)

telerocker
12 oktober 2014, 18:38
Hetzelfde model heb ik niet maar ik heb wel 2 Gibson gitaren. Allebei online besteld en zonder mankementen afgeleverd.

Mijn ES 339 komt van een "gewone" winkel die ook een webwinkel heeft. Van tevoren heb ik wel per email contact gehad met de winkeleigenaar en heb ik wat van de prijs af kunnen dingen. :) Deze gitaar heeft in de winkel gestaan. Of hij daar een setup beurt heeft gehad of al in fabriek weet ik niet, maar daar was weinig op aan te merken. Klein minpunt: hij ontstemt vrij snel.



Met een betere topkam en tuners moet je ES339 stabiel te krijgen zijn. Ik heb een setje Tonepros op mijn St. Blues gezet. Ik kan er nu een set op spelen zonder bij te stemmen.

stijnkenens
13 oktober 2014, 01:22
Waarschijnlijk is zelfs het invijlen van de topkam al voldoende !



s.

gitaargod
13 oktober 2014, 13:13
Ik las net ergens op US forum dat ongeveer sinds eind jaren negentig de fabrieksmodellen van Gibson voorzien worden door dunnere plastic inlays. Er zit wat spanning op aan de zijkanten en wil wel eens loslaten. Ik ben niet de eerste die dit heeft, zeker ook niet de laatste.

Jannnus
13 oktober 2014, 13:20
doe es link

gitaargod
17 oktober 2014, 15:12
Ik heb een andere gekregen, kwam vandaag, na een week van spanning en twijfel.

Alles ziet er goed uit, niets zit los, of is te klein, te groot, etc..

Maar natuurlijk speelde deze minder fijn, hals lijkt ook iets dikker, dik zijn ze sowieso. Halskromming is goed, snaarhoogte bij topkam ook, dus de brug wat laten zakken, en het is zoals het moet, als boter! Je hoeft bijna niets meer te doen, de noten rollen er van zelf uit!!!

Wat me nog opvalt, dat de headstock uit drie delen is gemaakt, het middelste (breedste) loopt over in de hals en aan beide zijkanten zit een strook hout gelijmd van ongeveer 1 cm, valt een beetje uit het zicht door de stemmechanieken. Dit is optisch wat cheapo, maar het is ook maar een traditional en geen CS.

Ik vind de p.u.'s helemaal te gek, mooi bescheiden en warm. Klinkt fantastisch over mijn Twinolux!

Hotpepper01
17 oktober 2014, 15:14
fotos....or it didn´t happen

gitaargod
17 oktober 2014, 15:19
fotos....or it didn´t happen

Tja, dat kan ik niet, ben niet zo handig met computers.

Brum
17 oktober 2014, 15:42
Eind goed, al goed! Veel plezier van de nieuwe Gibson!:ok:

telerocker
17 oktober 2014, 16:53
Tja, dat kan ik niet, ben niet zo handig met computers.

Snap ik, met een Traditional en een Twinolux ben je gewoon lekker analoog bezig. Houwe zo!

gitaargod
18 oktober 2014, 12:29
fotos....or it didn´t happen


Bij deze dan, gemaakt met een prehistorisch fototoestel (3.1 megapixel), tenminste kan ik 'm nu laten zien.

https://lh5.googleusercontent.com/kzeyXwQxL4hG0OFAABDmPEAOLXzOFbVXyWrO81Undw=w233-h311-p-no
https://lh5.googleusercontent.com/8AYwThoHg-tm36bL_UDUbQyQIYCjZ55iKGeiZlN9LA=w233-h311-p-no

Rooker
18 oktober 2014, 12:40
Nou, hij is wel mooi hoor. Volgens mij hebben bijna alle Les pauls de headstock uit 3 delen. Mijne hadden dat iig wel. Veel plezier ermee!

Buxtra
18 oktober 2014, 14:17
Ook ik heb eens een Les Paul Traditional Ebony in een grote winkel in Den Haag aangetroffen waarbij het fretboard los kwam bij de top kam. De lak was aan beide zijden krakelee en je kon tussen het fretboard en de neck doorkijken. Retour fabriek. De winkel zat er ook even mee in hun maag. Was toch wel aardig goed waar te nemen en had natuurlijk bij het uit de doos halen geconstateerd moeten worden. Hij hong dus wel mooi aan de muur klaar om over de tonebank te gaan...

Vervolgens wel met een punt gave andere LP traditional Ebony de deur uit gegaan en ben er tot op heden erg blij mee. Voordeel van zo'n grote winkel: gewoon op voorraad. De puppies klinken idd geweldig warm en old skool. (Daarom geen standard gekocht.) Ja het gemak van online heeft ook een keerzijde. De laagdrempeligheid werkt denk ik beide kanten op. Doe er dus gerust je voordeel mee maar kijk niet op van tegenvallers, had je zelf het eindoordeel lees: inspectie moeten doen. Fout of niet, het blijft in mijn ogen mensenwerk. Uiteraard blijf je twisten over excellente service, gangbare service en garantie. Dit zeg ik dus regelmatig met gekruiste vingers tegen mezelf. Maar ik moet denk ik wel beamen dat de duurdere kleine winkel sneller foutjes waarneemt en intensiever productcontrole doet. Die moeten het wat mij betreft van hun service hebben. Daarin kunnen die zich immers onderscheiden.

Prachtige burst overigens, ik moet het dus 'slechts' met een schitterend diepe kleur zwart doen waarbij de binding wat mij betreft de klasse verraad. Minder is meer, maar had al een burst gitaartje liggen dus wilde ook iets anders.

Bux

telerocker
18 oktober 2014, 17:21
Mooie top hoor! Jammer dat de plaatjes nogal mini zijn.

fred dons
18 oktober 2014, 21:06
Nou, hij is wel mooi hoor. Volgens mij hebben bijna alle Les pauls de headstock uit 3 delen. Mijne hadden dat iig wel. Veel plezier ermee!

klopt inclusief de customshops en de originele 59's, is overigens niets anders bij bijvoorbeeld PRS

arjanb01
18 oktober 2014, 21:44
Fretboard dat bij de topkam loskomt, brrrrrrr.... Gibson, als je bijna 2K neertelt zou ik niet eens een nieuw exemplaar laten komen. Toedeledoki die winkel uit en een ander merk opzoeken of er eentje custom laten bouwen bij een Nederlandse of Duitse bouwert. Als je dan klachten hebt worden die snel en adequaat opgelost.

fred dons
19 oktober 2014, 09:39
we zijn het er over eens dat de kwaliteitscontrole te wensen over laat bij gibson maar vergis je niet, tijdens vervoer gaat zo'n gitaar vanuit de vs van + 30 graden naar -30 naar wat we hier toevallig die dag hebben, als dat zorgvuldig gebeurt kan dat meestal zonder problemen maar hout werkt nu eenmaal en dan kan de beste gitaar wel eens een inlay hebben die los laat of een fretboard dat los komt. door mijn afwijking ( ;) ) koop ik gemiddeld 2 gitaren per maand en daar zitten de topmerken bij en het gebeurt wel eens dat er iets kleins niet goed is, vanaf fabriek maar meestal ontstaan door het vervoer, ik kan dat gelukkig zelf repareren en lig daar niet wakker van. Overigens de gitaren die het beste tegen dit fenomeen kunnen zijn gitaren die dichtgelijmd en "over"gelakt zijn met een dikke poly laag, dit hoeven geen slechte gitaren te zijn maar het is maar net wat je wilt van een gitaar

arjanb01
19 oktober 2014, 10:22
Klopt maar jij bent een gitaarbouwer, Fred en handig. Ik ben een sin

arjanb01
19 oktober 2014, 10:23
Klopt maar jij bent een gitaarbouwer, Fred en handig. Ik ben een simpele klant die gitaren bespeelt en ik schrik me lam als ik iets bestel voor veel geld en je ziet dat. Voor jou makkelijk te fixen, voor mij niet.

D3nnis
19 oktober 2014, 10:33
als je bijna 2K neertelt zou ik niet eens een nieuw exemplaar laten komen. Toedeledoki die winkel uit en een ander merk opzoeken of er eentje custom laten bouwen bij een Nederlandse of Duitse bouwert

Effe offtopic....maar zou je voor de genoemde 2k een topklasse les paul, mét carved top, binding etc hebben bij een Nederlandse bouwer?
Ben weleens met een custom gitaar laten bouwen bezig geweest, maar dat ging eerder richting de 3,5k. Niet eens met bizarre specificaties.

arjanb01
19 oktober 2014, 11:06
Ja hoor, otentic guitars verkoopt les Pauls vanaf 1100 euro, dat zijn prima gitaren. Volgens 59er specs laten bouwen in Nederland ben je tegenwoordig rond 4,5k kwijt. Maar het grote voordeel is dat de after sales en service bijna om de hoek zit en er geen tussen kanalen bij betrokken zijn. Dus als je zulke problemen krijgt zoals hierboven hoef je er maar naartoe te rijden.

soup
19 oktober 2014, 11:22
En wat is de tweedehandswaarde? Dan denk ik dat je beter af bent met een custom shop model van Gibson. Raak je ook veel makkelijker en sneller kwijt.

D3nnis
19 oktober 2014, 11:28
Mij persoonlijk zou de tweedehandswaarde niet zo boeien, zolang ik maar krijg wat ik zoek, en dan niet voor een nieuwprijs van 4,5k :-)

arjanb01
19 oktober 2014, 11:31
Misschien klopt dat wel. Maar als je ziet wat bijvoorbeeld een r8 nieuw kost en je ziet dan tweedehands prijzen rond de 2K dan schieten de tranen je wel in de ogen. Afschrijving van bijna 50% tov de nieuwwaarde van 4k.

soup
19 oktober 2014, 12:23
Gaat er om of je die gitaar voor de rest van je leven gaat bijhouden of niet.

Zo'n R8/R9 kostte in 2010 nog 2500-3000 euro. Ik zie ze niet op de tweedehandsmarkt voor 1500 euro. De recente/nieuwe modellen van 4-5K kosten tweedehands rond de 3-3.5k.

fred dons
19 oktober 2014, 20:56
Ja hoor, otentic guitars verkoopt les Pauls vanaf 1100 euro, dat zijn prima gitaren. Volgens 59er specs laten bouwen in Nederland ben je tegenwoordig rond 4,5k kwijt. Maar het grote voordeel is dat de after sales en service bijna om de hoek zit en er geen tussen kanalen bij betrokken zijn. Dus als je zulke problemen krijgt zoals hierboven hoef je er maar naartoe te rijden.

Otentic maakt deze les pauls af, deze worden niet in nederland gemaakt, het zijn overigens goede gitaren daar niet van maar je vergelijkt appels en peren, daarnaast geloof ik niet dat Otentic lakt, alles wordt geolied. Maar laten we het niet over Otentic hebben die bedient ook een andere markt en maakt daar erg goede gitaren voor maar ze zitten in een andere klasse dan de gibson (meer lp studio dan lp standard en geen customshop). maar terug on topic, doe eens een search naar klachten over de nederlandse bouwers; ook die jongens maken wel eens fout en dan is het prettig dat je er langs kan maar het is nog steeds vervelend net als bij gibson alleen zit gibson wat verder

fred dons
19 oktober 2014, 20:58
doe eens een gok wat mijn audi a5 nu na 2 jaar moet kosten, dan ben ik ongelooflijk blij met die paar honderd euro afschrijving op een lp ;) gibson blijft voor de standard en de 59 goed op prijs, de 58 vreemd genoeg niet maar die koop ik dan ook 2ehands

arjanb01
19 oktober 2014, 21:08
Daarom rij ik ook nooit een nieuwe auto, zonde van je geld en de slechtste investering die je kan doen😜
On topic, vreemd genoeg zijn de 58ers minder populair dan de 59ers, zou dat dan puur vanwege de dikkere hals zijn?

soup
19 oktober 2014, 21:49
Een moderne auto is dan ook geen investering.

fred dons
20 oktober 2014, 06:11
Wacht maar over een jaar of 70 is die Audi echt geld waard :D
Wat de 58 betreft , ze hebben over het algemeen niet zulke mooie tops + het is geen 59 , vooral het laatste is natuurlijk een kul argument maar gelukkig werkte markt zo: ik had mijn 58 met mooie flame top voor Eur 2300 uit Japan