PDA

View Full Version : Engl Richie Blackmore gain



sonata10
9 oktober 2014, 15:54
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen de Engl Savage en de Engl Richie Blackmore. Aangezien de Richie Blackmore goedkoper is gaat daar mijn voorkeur naar uit. Maar kan de Engl Richie Blackmore net zo veel gain produceren als de Engl Savage? En zo ja of nee is dat genoeg voor een vette metal geluid? Ik speel nu op EVH 5150 en een Engl Thunder.

caliban
10 oktober 2014, 10:01
ENGL Blackmore wordt behoorlijk veel gebruikt voor metal dacht ik. De Blackmore is bij mijn weten gebaseerd op de oudere Savage 60. Wat je eventueel zou kunnen missen op de Blackmore is de Depth-optie voor wat extra low-end.

Jasper.
10 oktober 2014, 10:10
Waarom ben je niet tevreden over de 5150 als ik vragen mag? Word toch wel enorm veel gebruikt in het wat extremere metal segment.

sonata10
10 oktober 2014, 11:01
Ben er zeer te vreden over! Maar heb er nog een nodig voor vast in de oefenruimte in plaats van dat heen en weer gesleep

arjanb01
10 oktober 2014, 11:43
Maat van me heeft een blackmore icm engl 212 met v30s. Is er meer dan tevreden over en gebruikt met name het 4e kanaal voor zijn muziek. Speelt harde death metal. Heeft z'n 5150 weggedaan dus dat zegt genoeg. De engl had volgens hem meer definitie en strakheid.

marter544
10 oktober 2014, 11:44
Ik heb zelf de blackmore icm. V30's, en daar komt een heule vette metalsound uit. De savage kan ik niks over zeggen, nooit over gespeeld.

caliban
10 oktober 2014, 12:47
Valt die Thunder dan zo tegen?

sonata10
10 oktober 2014, 14:32
Bedankt allemaal! Duidelijk :)

Thiez
10 oktober 2014, 17:15
Speel al ruim 6 jaar naar alle tevredenheid over de blackmore. Alles van rock en metal kan hij prima aan. Met greenbacks krijg je net wat meer rocksound, met V30 tover je er gemakkelijk de strakste metalsounds uit.
Laag hoef je jezelf niet druk over te maken, ik heb voor rock vaak mijn low op 9uur staan. Voor metal komt hij bij mij nooit hoger dan 12 uur anders ga je je bassist vervelen.
Daarnaast kun je je eindbuizen vervangen voor 6L6GC ipv 5881. Net wat meer laag en hoog erbij.

Speeddemon
12 oktober 2014, 16:22
Heeft z'n 5150 weggedaan dus dat zegt genoeg. De engl had volgens hem meer definitie en strakheid.
Moet wel zeggen dat de nieuwe EVH 5150 III's een stuk strakker van zichzelf zijn dan de oude Peavey's. Die moesten ook vooral hard. Ze hebben mogelijk gain te veel voor (hard)rock), maar een paar buizenswaps lost dat ook op.

Heb de Savage 60 gehad; heerlijke amp, ik mis 'm soms wel; miste wat functionaliteit voor mijn wensen (geen schakelbare fx-loop, geen schakelbare gainboost, 2e master-volume was niet instelbaar), heb nu nog steeds een Invader 100, Ironball en sinds een tijdje een 50W 5150 III. Ik vind de Engl sound meer 'refined' en een 'smooth chunkiness', waar de 5150 is meer balls-to-the-wall rauw is. Maar beiden zijn zeker strak (geen Mesa Rectumfrier blubber) te noemen.