PDA

View Full Version : Zoom MS-50G firmware update



telecastermaster
9 oktober 2014, 13:07
Zoom is inmiddels met een firmware update gekomen voor de MS-50G multistomp en het blijkt mogelijk te zijn daarmee het aantal effecten uit te breiden van 55 naar 100 (gelijk dus met de MS-100BT).

Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik ga het vanavond gelijk proberen.

http://www.zoom.co.jp/products/ms-50g/software/

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1428818

Groet,

Peter



http://www.zoom.co.jp/img/top/Top_MS50G_BannerE.jpg

denis.hermans
10 oktober 2014, 09:12
En wat zijn je ervaringen ?

Alles vlot verlopen ? Ik heb dit pedaaltje ook.

Mvg,

Denis

Rooker
10 oktober 2014, 09:58
Zitten mooie effecten bij hoor. De update is er trouwens al een paar maanden en werkt erg goed. Heb nu zelf eigenlijk een beetje spijt dat ik de CDR70 een tijd geleden heb aangeschaft want daar komt maar geen update van.

telecastermaster
10 oktober 2014, 11:26
Haha, het bleek dat ik de update al op mijn MS-50 had zitten (heb hem tweedehands aangeschaft).
Maar updaten schijnt niet erg moeilijk te zijn.
De multistomp heeft inmiddels een vaste plek op mijn pedalboard gekregen.
De MS-70 CDR ook trouwens. Geen enkele spijt van die CDR, maar ik heb dan ook een buizen-voorversterker op mijn bordje staan en die CDR daarachter.

Eric de Jong
12 oktober 2014, 08:59
Euh dit is toch al een oude update????

hessepes
12 oktober 2014, 19:43
Euh dit is toch al een oude update????

Zekers:
http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-161654.html

herrieman
20 maart 2017, 09:08
Inmiddels is de 3.0 firmware uit met een hoop nieuwe effecten.
Tevens een editor om de ongebruikte effecten te kunnen verwijderen.
En allemaal gratis en voor niets

Braml
20 maart 2017, 10:08
Inmiddels is de 3.0 firmware uit met een hoop nieuwe effecten.
Tevens een editor om de ongebruikte effecten te kunnen verwijderen.
En allemaal gratis en voor niets

Dat meen je niet. Lees ik het nu goed dat je nu over alle 172 effecten beschikt met de zoom ms-50g? Ik heb een jaar geleden ofzo de ms-100bt gekocht, en daarvoor is geen update....

Edit: ik zie nu dat ik met stompshare alle effecten gratis kan toevoegen aan mijn ms-100bt! Vet zeg!

duckman
20 maart 2017, 10:09
voor de Zoom ms-100BT zijn alle fx nu gratis :-) https://www.zoom.co.jp/StompShare_Free


Dat meen je niet. Lees ik het nu goed dat je nu over alle 172 effecten beschikt met de zoom ms-50g? Ik heb een jaar geleden ofzo de ms-100bt gekocht, en daarvoor is geen update....

Luke-wannabe
20 maart 2017, 13:54
Ik heb die ms70cdr. Gaan al je zelf gemaakte patches verloren als je die update doet?

beus
20 maart 2017, 20:56
Ik ben ook benieuwd wat er met je eigen patches gebeurd bij updaten. Verder goed nieuws die update! Ik heb de MS-50G en vind het perfect voor alle effecten en aparte geluiden die je maar 1x nodig hebt. Voor het makkelijk gebruik heb ik hem wel in een 1 kanaals loopertje zitten zodat je met je voet een effect klaar kam zetten op de zoom en met de looper aan en uit kan zetten.

duckman
20 maart 2017, 22:12
Helaas geen update voor deze versie


Ik heb die ms70cdr. Gaan al je zelf gemaakte patches verloren als je die update doet?

Braml
20 maart 2017, 22:17
Voor het makkelijk gebruik heb ik hem wel in een 1 kanaals loopertje zitten zodat je met je voet een effect klaar kam zetten op de zoom en met de looper aan en uit kan zetten.

Dat heb ik ook. Werkt perfect!

Al die nieuwe effecten er zomaar gratis bij! Ik voel me net een kind in een grote speeltuin joh. Stond al op het punt om een keer de octafuzz, carbon copy, en rc booster modellen te kopen maar nu zijn ze mooi gratis, en de rest ook!

Rooker
22 maart 2017, 18:23
Dus voor de duidelijkheid.. de gratis update werkt niet op de CDR 7O?

Scip
11 april 2017, 11:09
Gisteren de update gedaan op de MS50g. Super! Geweldig dat je zoveel mogelijkheden er bij krijgt. Vooral de delays en bepaalde Reverbs vind ik echt bruikbaar. Je kunt niet alle effecten tegelijk inladen, maar bepaalde effecten vind ik ook echt niet bruikbaar.

De eigen patches blijven gewoon bestaan gelukkig. Ik had vooraf al de settings op papier gezet.

duckman
3 juni 2017, 10:11
Er is nu ook een update voor de MS-70CDR (Luke!! :-) ) https://www.zoom.co.jp/MS-70CDR_update en de MS-60B

grayfink
3 juni 2017, 10:52
Hé leuk. Ik heb de 70cdr. Zal er dit weekend eens mee klooien :)

telecastermaster
3 juni 2017, 12:56
Tof. Twee nieuwe tremolo's! :crazyhappy:
Of beter gezegd, eindelijk een fatsoenlijke trem.

tmms
3 juni 2017, 13:04
Ja, idd. Mooi, exciter en lo-fi, ben benieuwd. Verroest, 'use firmware update mode', kan de manual niet vinden. Ehm, zal even zoeken.

Verschillende harmonischen-toestanden:strat:

Rooker
4 juni 2017, 14:14
Yeah.. thnx voor de tip!! Heb hem net geupdate. Wat een leuke effecten zitten er bij.. compressor echt handig. Octaver ook.. nog even uitzoeken hoe hij werkt. Orgel ook tof. Klinkt alleen in mijn super korte doorspelen wel blikkerig. Net als de pitch shifter die er al op zit.
Maar toch 51 effecten er bij tof!

Rooker
10 juni 2017, 18:43
Iemand trouwens voor de cdr 70 nog leuke settings om een goede Kensington sound te krijgen. Dan vooral van all for nothing?

telecastermaster
12 januari 2020, 21:51
Guys,

Ik kom toevallig heel interessant nieuws tegen.

Er is een nieuwe open source software editor voor Zoom effect processors die het mogelijk maakt effecten en amp models van verschillende Zoom pedalen onderling uit te wisselen.
Zo is het dus mogelijk om basversterkermodellen in je gitaar processor te laden of amp models te laden in de MS-70 CDR.

De volgende effectprocessors kunnen onderling modellen uitwisselen:
G1on, G1Xon, B1on, B1Xon, MS-50G, MS-60B en MS-70CDR.

En deze modellen kunnen ook onderling effecten of amp models uitwisselen, maar niet met de bovenstaande Zoom modellen:
G3n, G3Xn, G5n, B3n, AC-2, AC-3.

Ik ben er nog mee bezig om mijn G3n aan te passen maar naar verluid werkt het wel volledig.
De volledige instructies zijn hier te vinden:
https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/the-zoom-hack-cdr-effects-and-others-on-g1on-g1xon.2081936/

Groet, Peter

Rinze
12 januari 2020, 22:22
Bij mijn ms50 werkte het niet goed. Sommige effecten werden wel gekopieerd maar werkten niet of niet goed en andere kreeg ik niet geïnstalleerd. En het bakkie werd er ook niet stabieler van. Maar misschien werkt het bij die van jou wel. Succes!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Braml
15 januari 2020, 09:49
Ik heb de MS-100bt, daarmee kon je via zo'n iphone app effecten downloaden. Sommigen gratis, anderen voor 1 of 2 euro ofzo. Maar een tijd terug hebben ze gewoon alles gratis gemaakt, dus heb ik alles gedownload. En volgens mij hebben ze voor de MS-50g een firmware update gemaakt dat alle effecten meteen beschikbaar waren.

Maar volgens mij kun je sindsdien met zowel de MS-100bt als de MS-50g bij alle zoom effecten. Daar hoef je dan toch geen effecten voor uit te wisselen met anderen? Of kunnen mensen ook zelf effecten maken met die open source software ofzo?