PDA

View Full Version : Die Slash...



LRS
8 oktober 2014, 14:41
Hij is er wel eerlijk over (en hij kan het zich financieel permitteren). kort samengevat: hij maakt lekker gitaarmuziek omdat hij het leuk vindt, en of iemand het koopt, zal hem een rotzorg zijn

http://www.nu.nl/muziek/3898206/ex-guns-n-roses-gitarist-slash-verwacht-niet-iemand-album-koopt.html

Buzzel
8 oktober 2014, 14:46
Dat hele verhaal kan me gestolen worden, maar die titel :stop:

"Denkt niet niemand"??? Dat is toch geen nederlands?

EDIT: nu is de kop al aangepast :seriousf:

LRS
8 oktober 2014, 17:16
Ja, op een Engelstalig forum was dat ronduit ongepast geweest idd. Gelukkig is hier iedereen de NL taal gewoon machtig he...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cageman
12 oktober 2014, 00:35
Wat een gelul zeg. Bijzonder arrogant om te denken dat de hele gitaarmuziek uitsterft alleen omdat het minder begint te lijken op de gitaarmuziek die hij zelf speelt/speelde. Zeker in het licht dat zijn muziek ooit ook enigszins innoverend was en echt populair is geweest. Dat lijkt hij anderen bijna te misgunnen.

arjanb01
12 oktober 2014, 06:26
Wat is daar arrogant aan? Die man had in de jaren 80 en 90 commercieel succes en constateert dat rockmuziek minder in de charts te vinden is. Tijden veranderen en het valt slash op. Hij hoeft zich echt niet meer druk te maken om geld, speelt gewoon lekker voor z'n plezier en heeft nog wel wereldwijd een grote fanbase. Ik vind hem verre van arrogant overkomen, eerder heel relaxt.

Cageman
12 oktober 2014, 11:24
Arrogant was misschien wat overdreven van me ja.

Maar gelul vind ik het nog steeds:

1) Ik geloof er niets van dat hij er niks meer aan gaat verdienen en ook niet dat hij dat oprecht verwacht.

2) Hij stelt dat "gitaarmuziek = rock". Dat is onzin. "Get Lucky", John Mayer, Mastodon (& sowieso een imo levendige, grote metal-scene), U2, Slash zelf, de weet-ik-hoeveelste golf van black metal, emo/screamo-spul, etc., maar ook in Nederland The Kik, Chef's Special, gemiddelde DWDD band en ook nog veel meer. Toch allemaal gitaarmuziek lijkt me. Sommige wel rock, sommige wat minder, maar allemaal tekenen van leven van gitaarmuziek. Stellen dat het dood is en daarmee een hele berg muziek bijna ontkennen, vind ik kort door de bocht.

2.1) Rock is wat mij betreft bijna gedefinieerd in termen van evolutie en verandering. The Beatles speelden rock en Iron Maiden ook.

3) Er zit een groot verschil tussen niet meer in de grootste hitlijsten staan en niets meer verdienen dus "alleen nog maar rockmuziek kunnen maken voor je lol".

4) "Er zijn niet veel artiesten meer die dit soort stevige rock-'n'-roll maken. Ik ga tegen de stroom in en dat bevalt me wel. Het voelt een beetje als 'ik tegen de rest van de wereld'. Maar dat vind ik juist het leuke van dit verhaal."
Daar gruwel ik een beetje van.

Loeters,

Merijn

coolchick
13 oktober 2014, 01:36
Ergens klopt het wel wat hij zegt, daarnaast downloaden we alles illegaal
ik ben blij dat hij gelukkig nog hobbiet want battleground is toch wel een heel mooi nummer, a la "estranged"
en ik ga ernaartoe, oleeeeeeeee

Rutger
13 oktober 2014, 10:01
@Cageman: hij heeft het toch ook specifiek over "dit soort stevige rock-'n'-roll", niet over gitaarmuziek in het algemeen.

Cageman
13 oktober 2014, 11:26
@Rutger: nee.

"Ik verwacht niet dat rockplaten überhaupt ooit nog gaan verkopen. Die industrie is dood, net zoals het genre."

Uberhaupt.. hoe algemeen wil je het hebben.

"... ik laat ze wel zien dat gitaarmuziek nog steeds leeft. Maar ik weet ook wel beter."

Als hij met die termen al doelde op "stevige r n r", dan laat die woordkeuze opzich al een beperkte blik zien. Alsof r n r het overgrote deel van de gitaarmuziek vertegenwoordigt.
Ik denk dan ook niet dat hij daarop doelde.
Ironisch genoeg vind ik Slash' stijl niet echt r n r. Alhoewel ik dit laatste album nog niet heb gehoord. (Niet dat genre-stempels me verder boeien.)

Over "dit soort stevige rock-'n'-roll" zegt hij alleen dat hij zo ongeveer nog de enige is in dat genre. Wat imo ook onzin is.


Ik ga eens kijken of het Engelse origineel te lezen is ergens. Zou zo maar een stuk genuanceerder kunnen zijn. Ik krijg nu een hoog Lady Gaga 'Born this way'-gevoel. Brrr..