PDA

View Full Version : Gibson Voodoo Series.........



schaap
9 juli 2003, 17:23
heeft iemand de Gibson Voodoo Series al gechecked, ik kreeg net een brochure van Musik Produktiv waarin ik deze beauties zag staan, en ze zien er erg wreed uit, vermoedelijk weer de nieuwste poging van Gibson om metalgitaren te maken gok ik. Heeft iemand ze al gehoord ?

Mithrandir
9 juli 2003, 17:39
Nou ja nieuw, volgens mij bestaan ze al een jaar of 1.5/2.

Ze hebben een 496R/500T pick-up combinatie, dus dat zal op zich best lekker scheuren. Maar behalve de kleuren zijn ze verder niet veel anders dan hun standaard broertjes.

JV
9 juli 2003, 17:47
Nou ja nieuw, volgens mij bestaan ze al een jaar of 1.5/2.

Ze hebben een 496R/500T pick-up combinatie, dus dat zal op zich best lekker scheuren. Maar behalve de kleuren zijn ze verder niet veel anders dan hun standaard broertjes.

ehm, kzou toch de gibson site eens checken als ik jou was. en dan vooral naar het hout van de body

Mithrandir
9 juli 2003, 17:51
ah, nog 1 vrij belanbrijk verschil, de body is 'swamp ash'.

Zal ik mijn reacties maar voor me houden in het vervolg, want ik lul toch maar uit mijn nek.

JV
9 juli 2003, 18:00
hehe

gerrekat
9 juli 2003, 22:12
Nou ja nieuw, volgens mij bestaan ze al een jaar of 1.5/2.

Ze hebben een 496R/500T pick-up combinatie, dus dat zal op zich best lekker scheuren. Maar behalve de kleuren zijn ze verder niet veel anders dan hun standaard broertjes.

Standaard?

Gibson standard modellen zien er wel iets anders uit, inlays???, ebony fretboards??neck binding?

Maar ze lijken meer op de Gothic series vind ik, best cool op zich, zien er leuk uit!

Die elementen zijn ook wel OK, leuke kleur!

maar ja een beetje trendgevoelig is het wel natuurlijk!

Als je echt een classic wil neem dan een '67 reissue V van GIBSON die zijn tijdloos en scheuren net zo hard!

Theije
9 juli 2003, 22:38
Ik vind ze echt te lelijk voor woorden! ik zie het idd een beetje als een (wanhopige) poging van Gibson om hip en modern over te komen, en dat vind ik eigenlijk een beetje onzin want de kracht van Gibson is juist de traditie en de fantastische tijdloze gitaren.
Maar goed men zal wel gedacht hebben "er is blijkbaar behoefte aan en wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen" :D

De Gothic Serie vind ik wel weer heel kewl moet ik zeggen maar das meer om de mooie satijn zwarte finish wat toch wel mijn favo finisch is.
Maar verder vind ik de Gothic serie ook een beetje een commercieel antwoord op de zogenaamde 'gothic' hype die nog steeds een beetje gaande is.

Als ik Gibson een tip zou mogen geven zou het wel zijn om gewoon lekker hun ding te blijven doen en de metal scheurijzers aan Jackson en ESP over te laten, hiermee wil ik overigens niet beweren dat je op Gibsons niet kunt scheuren in tegendeel ik ben groot Gibson liefhebber.

Soulflyhigh
9 juli 2003, 22:47
I Agree. Die Gothic's zijn wel mooi en stijlvol. Die voodoo vind ik het lelijkste wat Gibson ooit heeft voortgebracht, bah. Vieze body en lelijke kleurencombinatie van zwart, rood en bruin jegh. Alle andere Gibsons vindt ik echter wel weer cool. Hell yeah! :-D

Mithrandir
9 juli 2003, 23:02
Nou ja nieuw, volgens mij bestaan ze al een jaar of 1.5/2.

Ze hebben een 496R/500T pick-up combinatie, dus dat zal op zich best lekker scheuren. Maar behalve de kleuren zijn ze verder niet veel anders dan hun standaard broertjes.

Standaard?

Gibson standard modellen zien er wel iets anders uit, inlays???, ebony fretboards??neck binding?

Ik bedoelde met standaard niet de LP Standard, maar meer dat het eigenlijk niet een ontzettend vernieuwend model is behalve de kleur en inlay.

Maar zoals ik al tegen JV zei, ik probeer niet meer zinnige dingen te zeggen over dit soort onderwerpen, het klopt toch nooit.

MarshallSG
9 juli 2003, 23:18
Yep ik vind ze ook lelijk en inderdaad die Gotic series wel mooi. Vooral die rood/zwarte pickups zijn afschuwlijk.

musicmaniac
10 juli 2003, 07:40
Dat hout ziet er op de close-up wel mooi uit maar die rooie details vind ik afschuwelijk.

alhambra
10 juli 2003, 08:21
Juist jongens de Gothic serie die is werelds dus KOPEN DIE EXPLORER :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

The Black
10 juli 2003, 13:42
Het enigste wat ik tegen de voodoo serie heb ik die lelijke doodskop op het fretbord.
Zelf heb ik een gothic ES-135, en die bevalt mij prima.

Harry
10 juli 2003, 14:26
Juist jongens de Gothic serie die is werelds dus KOPEN DIE EXPLORER :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

SPAM!!!!!

alhambra
10 juli 2003, 14:44
Juist jongens de Gothic serie die is werelds dus KOPEN DIE EXPLORER :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

SPAM!!!!!

Bedankt Harry nu staat tie weer bovenaan :-D

Harry
10 juli 2003, 14:55
Juist jongens de Gothic serie die is werelds dus KOPEN DIE EXPLORER :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

SPAM!!!!!

Bedankt Harry nu staat tie weer bovenaan :-D

:lol: :lol: :lol:

schaap
10 juli 2003, 15:40
maar niemand hier weet hoe ze klinken ofzo ?
want ik heb de hardware wel deels gechecked, maar ik ben nieuwsgierig naar hoe ze klinken, ik vind ze nl. wel mooi :cool:

Soulflyhigh
10 juli 2003, 19:28
Juist jongens de Gothic serie die is werelds dus KOPEN DIE EXPLORER :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Dude ik zou je er graag vanaf helpen maar ik kan geen vakantiewerk vinden. Alles is vol en van uitzendbureaus hoor ik ook niks :-(

maarten
10 juli 2003, 20:17
BUSTED!

Voidhead
10 juli 2003, 20:30
idd, busted speelt over gibson voodoo's :(

Negative K3 fan
10 juli 2003, 21:20
Juist jongens de Gothic serie die is werelds dus KOPEN DIE EXPLORER :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Dude ik zou je er graag vanaf helpen maar ik kan geen vakantiewerk vinden. Alles is vol en van uitzendbureaus hoor ik ook niks :-(

ja dat krijg je als je nu al gaat zoeken naar vakantie werk, ik had mn vakantiewerk in april al geregeld.

Soulflyhigh
10 juli 2003, 22:11
dude we kunnen er niet allemaal even snel bij zijn :-D Ik had eerst nog wat andere dingen te regelen. Maar anyway je hebt wel gelijk. Maar toch vorig jaar had je rond deze tijd al lang wer gehad. De recessie enz. speelt ook wel mee :roll:

jorrit
15 juli 2003, 00:32
Het enigste wat ik tegen de voodoo serie heb ik die lelijke doodskop op het fretbord.
Zelf heb ik een gothic ES-135, en die bevalt mij prima.

wat??? een es-135 is toch een hollow body ofzow? zo'n jazz gitaar?

Negative K3 fan
15 juli 2003, 00:34
ja, die zijn er ook in gothic versie :)