PDA

View Full Version : Budget western gitaar



KipKop
7 oktober 2014, 00:10
Hoi,

Ook ik vraag om hulp bij het kiezen van een gitaar :soinnocent:
Ik zoek een western gitaar (dreadnought) van rond de 100 euro. Meer dan dit wil ik echt liever niet uitgeven.
Ik zal er voornamelijk gewoon een beetje op pingelen en klooien en verder gewoon als kamer decoratie gebruiken ;)

Thnx voor jullie hulp!

LaurentB
7 oktober 2014, 01:17
Dat is echt te weinig; ik zou tweedehands kijken voor dat geld en dan nog... ga nieuw iig voor rond de 150, dan is het tenminste wat meer dan speelgoed.

telerocker
7 oktober 2014, 02:25
Ik zou ook een gebruikte zoeken. Aan een goedkopere LAG, een Ibanezje of een Yamaha heb je een leuke gitaar.

Ruud313
7 oktober 2014, 08:29
Tweedehands Cort Earth zie je regelmatig op martplaats verschijnen, die kun je denk ik wel voor tussen de 100 en 150 euro krijgen tweedehands. Probeer in elk geval iets binnen je budget te vinden met een massief bovenblad, dat maakt een behoorlijk verschil in kwaliteit.

Eric van Esch
8 oktober 2014, 09:41
3 tientjes meer dan je budget, maar wel nieuw. Is een prima gitaar waar je geen spijt van krijgt.

http://www.bax-shop.nl/western-gitaar/yamaha-f310-akoestische-folk-gitaar-naturel/product-details.html?gclid=CjwKEAjwwdOhBRCG0fPrlfO1gGUSJAC 1FmHXmsL2FUAByI0JZdctaIdfGs8_JgYA-4y1MW60cGi2DhoCgb_w_wcB

Kim Wilson
8 oktober 2014, 09:49
Ik weet niet waar je woont, maar Van der Glas in Heerenveen heeft een hele rij westerns van rond jouw budget.

KipKop
8 oktober 2014, 12:24
Ik heb gekeken naar tweedehands, maar bijna alles (binnen mijn budget) is te ver weg. Ik speel er namelijk liever eerst ff op voordat ik 'm koop.
De verkopers die wel in de buurt waren heb ik gemailed, maar heb nog geen antwoord.
Zaterdag ga ik even langs bij Dirk Witte om daar wat gitaren te testen. Misschien is de Fender CD-60 wat?

Eko
8 oktober 2014, 16:50
De nieuwe gitaren in dit segment zijn allemaal budget materiaal ( hoe kan het ook anders ). Gewoon triplex en meer niet. Zolang het niet krom trekt en jij het er leuk vind uit zien , kopen maar! Verwacht er geen wonderen van , maar je zult er best ene beetje op kunnen pingelen. Ben je het zat: snaren er af en plant er in! Decorum summum!

Plant
10 oktober 2014, 22:40
Probeer in elk geval iets binnen je budget te vinden met een massief bovenblad, dat maakt een behoorlijk verschil in kwaliteit.

Reken je niet te snel rijk. In het genoemde budget van 100 Euro vind je gewoon niks met een massieve top en als het er bij een budget gitaar al op zit is het echt niet de beste kwaliteit hout.

Riny
11 oktober 2014, 11:34
Persoonlijk zou ik wat langer door sparen en toch voor iets meer kwaliteit gaan en dat hoeft echt geen vermogen te zijn.
Als je € 100,00 uitgegeven zou hebben voor brandhout ben je je centen kwijt en heb je nog niets fatsoenlijks.
Meestal wordt goedkoop, duurkoop en dus een teleurstelling.
Ik zou het voor mijzelf (jouw dus) eens goed overwegen.

fastfolkert
11 oktober 2014, 17:33
Het werd al eerder genoemd; een (oude) Cort Earth 100 is een prima gitaar waar je jaren plezier van hebt.
Ik heb er een jaar of 3 geleden eentje van een jaar of 10 oud via MP voor ik meen 75 Euro gekocht voor 1 van onze kids. Mooie smalle hals, massief bovenblad en erg licht bespeelbaar. Klink als een klok.

purplejohn
11 oktober 2014, 17:42
Vergeet niet dat je een wat duurdere gitaar altijd weer kan doorverkopen. Pulp is niet te verkopen.

Rizz
11 oktober 2014, 17:56
Aan de andere kant: Ik ben 15 jaar heel gelukkig geweest met m'n oude Yamaha.. Achteraf gezien is dat ding echt crap. Het 1 sluit het ander niet uit, dat blijkt maar weert.. :)

ErikH
11 oktober 2014, 21:07
Ik weet niet of het hier boven al gezegd is, maar voor 100 euro kan je een prima gebruikte gitaar kopen en zelfs nieuwe bespeelbare gitaren zijn te krijgen voor dat geld. Gezien hetgeen jij er mee wilt doen zal je wel geen hele hoge eisen stellen. Heb je overigens niet liever een klassieke gitaar? Speelt wat makkelijker.

Kim Wilson
11 oktober 2014, 23:51
Cort maakt leuke gitaren die prima bespeelbaar zijn. En die zijn voor rond de 100 euro wel te krijgen. Je moet ze soms ook toevallig treffen. Ik heb laatst een strat gekocht voor €70 die lekker speelt en te gek klinkt. Je kunt geluk hebben. Cort gitaren zijn wel redelijk consistent, overigens.