PDA

View Full Version : Ervaring met webshop Engeland



allard85
5 oktober 2014, 16:16
Omdat ik opzoek ben naar iets wat alleen in Engeland word uitgegeven ben ik genoodzaakt dit via een webshop te bestellen. Heeft iemand ervaring met een webshop uit Engeland?

mountainman
5 oktober 2014, 16:25
Ja, met amazon.co.uk maar die bedoel je waarschijnlijk niet. ;)

Welke webshop? En wat zoek je? Net als overal zijn er in Engeland prima webshops maar ook goed bedoelende amateurs of oplichters. Je zal toch iets specifieker moeten zijn.

blademan
5 oktober 2014, 18:14
via ivormairants.co.uk (legendarische winkel in Londen) heb ik wel eens wat besteld, geen enkel probleem, en zeer okay.

BamBuFan1
5 oktober 2014, 19:06
Ik heb inmiddels tig producten in tig Engelse webshops gekocht en dat is tot nu toe prima gegaan. En de verzendkosten zijn vaak niet eens zo beroerd, als je bedenkt dat ze er een stuk voor hebben moeten zwemmen.

allard85
5 oktober 2014, 19:23
Zelf had ik bij gear4music gezien dat ze kunnen leveren wat ik zoek. Had ook via een winkel in Nederland gevraagd of ze konden leveren. Dit was nog onduidelijk. Ook Thomann waar ik weleens bestel en goede ervaring mee heb wist niet of ze konden leveren. Bij gear4music kan ik een pre-order doen leveren kan dan in november. Iemand ervaring met gear4music?

Swaag
5 oktober 2014, 20:39
Ik heb geregeld bij o.a. Soundslive en 247 besteld, is altijd perfect gegaan. Ook mailen met de mensen daar gaat snel en vriendelijk.
Toen ik bij Soundslive een amp bestelde, deze ze er vanzelf een netstekker voor het vaste land bij. Nette service dus.

Jannnus
5 oktober 2014, 20:41
gear4music goed so far
maar geen ervaring een pre order
begin ik zowiezo niet aan

coolchick
7 oktober 2014, 01:57
ik heb een paar keer bij gak.co.uk besteld waaronder een keer een gitaar die in nederland nog nergens te krijgen was
als er morgen weer iets zou zijn dat ik nergens anders kon vinden zou ik het zo weer doen

yavin
7 oktober 2014, 07:03
Heb zelf goede ervaring met deze: http://www.astrings.co.uk
Eigenlijk gewoon een éénmanszaak met een internet outlet. Erg vriendelijk en behulpzaam.

the sure thing
7 oktober 2014, 07:18
Ik heb naar alle tevredenheid hier een paar keer speakers besteld: http://lean-business.co.uk/eshop/

MikeD
7 oktober 2014, 08:38
't is dat je het vraagt.. eind augustus wat besteld bij guitarpartsworldwide. Correspondentie verliep heel aardig. Ze hadden niet alles op voorraad dus een deel van mijn paypal betaling werd dadelijk gecrediteerd. Dat was goed. Vervolgens een hipshot basbrug toegevoegd aan de bestelling. na weekje stilte navraag gedaan: die hipshot moesten ze bijbestellen want was niet op voorraad. Als je ze liket op FB krijg je 10% korting; gedaan. 24 september naar de voortgang geïnformeerd; hun inkomende zending was vertraagd in douane maar ik zou het binnen 7 tot 10 dagen hebben. 2 oktober gevraagd naar het track&tracenummer; dat moest ie nog van z'n collega doorkrijgen. Per moment van posten op dit topic heb ik nog geen track&tracenummer ontvangen en de creditering van de 10% discount ook nog niet. Idem nog geen onderdelen. Ook vreemd: ze doen niet aan levering/factureren ex BTW aan ondernemers elders in de EU want ze hebben geen VAT (engelse BTW) registratie (zegt ie).

Duhsjaak
7 oktober 2014, 08:59
Wat mij betreft:

Dikke plus:
- Gear4Music (toen ze nog heel klein waren en vorig jaar), dik voor elkaar
- Gak.co.uk (keurig geregeld)

(Voor mij) absoluut af te raden
- Anderton's (zit nog te wachten op de beloofde gigbag en GBP11.00 laten betalen voor continent delivery en dan het Engelse stekkertje zenden en melden dat je dan zelf maar een verloop stekker op moet zoeken. Continent? Incontinent zullen ze bedoelen).

Happy hunting!
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
10 oktober 2014, 18:09
even for the record: m'n onderdelen van guitarpartsworldwide zijn vandaag aangekomen; gepost op de 7e dus da's op zich niet verkeerd. de hipshot basbrug komt later…. zat in een andere zending….

hessepes
12 oktober 2014, 19:36
Peter Cook's guitar Worldhttp://http://www.petercooksguitars.co.uk/catalog/ (http://www.petercooksguitars.co.uk/catalog/), daar kocht ik jaren geleden - toen de pond laag stond - een Rickenbacker. Dat verliep allemaal prima.

allard85
15 oktober 2014, 19:34
Bestelling gedaan bij gear4music. Als betaling heb ik bankoverschrijving gekozen. Nu moet ik het overmaken naar een bankrekeningnummer uit Frankrijk? Vind ik een beetje vreemd? Heeft iemand hier ervaring mee?

MikeD
16 oktober 2014, 08:11
je kunt de mannen van gear4music toch vragen of dat wel klopt? zometeen zit daar een medewerker te frauderen die de spullen wel verstuurt 'af magazijn' maar de klanten op z'n eigen buitenlandse rekening laat betalen.. we maken van alles mee tegenwoordig.

allard85
6 november 2014, 19:03
Inmiddels heb ik mn bestelling binnen. Kan nu lekker aan de snaren van mn nieuwe gitaar plukken en luisteren naar mn nieuw versterker(tje). Had nog contact gehad met gear4music via mail en telefoon. Werd netjes te woord gestaan of kreeg vlot een reactie. Dik tevreden dus. Dikke plus voor gear4music.