PDA

View Full Version : Fender Frontman 212



Frank2507
5 oktober 2014, 11:22
Bezitters van een Fender Frontman 212 opgelet! Nav een reparatie van dit model ben ik erachter gekomen dat in dit model sprake is van een fabrieksfout die er op den duur toe zal leiden dat de versterker gaat kraken als je een plug in een willekeurige input prikt. De stand van de volumeregelaar maakt niets uit. Het gekraak zal alleen maar erger worden en uiteindelijk zal de versterker defect raken. Dit is met een betrekkelijk eenvoudige modificatie op te lossen, zowel als je er al last van hebt of preventief. Kosten zijn 80 Euro inclusief onderdelen en het is in een paar uur gebeurt. Mail me voor een afspraak.

Jannnus
5 oktober 2014, 11:48
80 euro voor een versterker die niet meer gemaakt wordt en tweedehands voor zo'n 200 eu te krijgen is ??


grappig

LRS
5 oktober 2014, 11:50
Met of zonder gekraak, ze staan in bijna ieder oefenhok en ze zijn de reden dat ik altijd mijn eigen versterker meeneem. Wat een vreselijke bakken zijn dat...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jannnus
5 oktober 2014, 12:03
een spammert met een soldeerbout

Frank2507
5 oktober 2014, 12:14
Goedkoop commentaar zegt meer over jezelf, ik repareer en modificeer al ruim 25 jaar gitaarversterkers, hifi apparatuur en voor mijn werkgever professionele beeld en geluidsapparatuur. De modificatie die ik aanbied voor een Frontman 212 is realistisch geprijsd, het hele ding moet uit elkaar. Er zijn genoeg mensen die met plezier deze versterker gebruiken, natuurlijk is het geen black face super reverb, maar voor het geld is het geen beroerde versterker.

grayfink
5 oktober 2014, 12:36
De Frontman ís een fabrieksfout toch?

Frank2507
5 oktober 2014, 13:45
Alles is relatief: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/fender/frontman_212r_100w

beruk
5 oktober 2014, 14:02
Goedkoop commentaar zegt meer over jezelf
Jannnus bedoelt dit:
http://www.gitaarnet.nl/faq.php?faq=new_faq_item_regels3#faq_new_faq_item_ regels3a
Je hebt een oplossing voor een probleem, ondertussen lijkt het promoten om er aan te verdienen.

LRS
5 oktober 2014, 16:46
Anders dan dat is een verwijzing naar Ultimate Guitar imho ook niet bijzonder sterk om je punt kracht bij te zetten...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jannnus
5 oktober 2014, 17:04
Goedkoop commentaar zegt meer over jezelf, ik repareer en modificeer al ruim 25 jaar gitaarversterkers, hifi apparatuur en voor mijn werkgever professionele beeld en geluidsapparatuur. De modificatie die ik aanbied voor een Frontman 212 is realistisch geprijsd, het hele ding moet uit elkaar. Er zijn genoeg mensen die met plezier deze versterker gebruiken, natuurlijk is het geen black face super reverb, maar voor het geld is het geen beroerde versterker.

erg leuk voor je, maar plaats gewoon een advertentie ipv hier te lopen spammen
voor de rest moet je niet zeiken
el cheapo droeftoeter

Frank2507
5 oktober 2014, 17:12
Overal in het land zie je repair café's waar technici zoals ik (ik heb het ook een tijdje gedaan in Utrecht) in hun vrije tijd spullen voor de afvalberg proberen te behoeden, koffiezetapparaten heb ik gerepareerd, goedkope plastic stereo-setjes van bejaarde mensen die van hun AOW nog net zoiets kunnen betalen, mini-jack plugjes aan een I-pod koptelefoontje zetten, al dat soort dingen als verzet tegen de wegwerpmaatschappij en het enige wat ik aan reakties krijg op mijn voorstel om een in principe goeie versterker voor een voortijdige zwieper richting de vuilnisbelt te behoeden is cynisme en spot. Het is een beetje roeien tegen de stroom op wat ik doe; repareren/modificeren van een budget model versterker. Kennelijk zie alleen ik het kwaliteitspotentieel omdat ik een versterker zie waar je bijvoorbeeld ook nieuwe Analog Devices opamps in kunt zetten, orange drop condensatoren ipv tantaaltjes en elcootjes, Rifa elco's in de voeding, Germanium diodes ipv LED's voor het distorion circuit en nog zo wat meer dingen. Als je dat allemaal gedaan hebt val je waarschijnlijk van je stoel van de klankmatige vooruitgang, maar kennelijk is dat óf niet de bedoeling van Fender geweest, óf ook daar hebben de managers in de snelle pakken het inmiddels voor het zeggen. Snel geld en snel weer meer geld. Goedkope Chinese produktie, een weggooi-produkt. Wat een tragiek, de domheid regeert.

Jannnus
5 oktober 2014, 17:25
ahhhhh koedie koedie
maar een paar eurotjes kunnen er niet af om hier je prachtige idealen in praktijk te brengen ?

ennnnu ondanks het vele werk wat er aan vast zit kost zo'n ad bij lange na geen 80 euro
dus...................steun je eigen goede doel en plaats een ad

doe niet zo dom

btw nog beter en in de lijn van je idealen
vertel het probleem en plaats een utube filmpje opdat mensen zelf de wereld eeuh hun frontman kunnen redden

safe the world don't be cheap :)

tommus42
5 oktober 2014, 17:29
Leuk om kapotte spullen te repareren.
Wat de Amerikaanse en Chinese productie betreft denk ik dat het niet uitmaakt.
Of nu een Amerikaan of een Chinees redelijk leuk productiewerk heeft?

mountainman
5 oktober 2014, 17:43
Ondertussen heeft niemand Frank gewezen op de forum regels m.b.t. commerciele doeleinden (http://www.gitaarnet.nl/faq.php?faq=new_faq_item_regels3). Lees dit even door en misschien begrijp je de negatieve reacties dan beter.

Jannnus
5 oktober 2014, 18:24
Ondertussen heeft niemand Frank gewezen op de forum regels m.b.t. commerciele doeleinden (http://www.gitaarnet.nl/faq.php?faq=new_faq_item_regels3). Lees dit even door en misschien begrijp je de negatieve reacties dan beter.
post 6 al......................

mountainman
5 oktober 2014, 18:57
Oh ja, ik zie de link nu. Maar het kan denk ik geen kwaad om hem er nogmaals op te wijzen want ik had het ook gemist zo zonder toelichting.

fastfolkert
5 oktober 2014, 19:56
Het zou de TS sieren als hij zijn modificaties gewoon online zet zodat de hele community deze mods op hun merites te beoordelen en desgewenst in hun Frontman in te bouwen.

cluseau
5 oktober 2014, 19:57
.......... ik repareer en modificeer al ruim 25 jaar gitaarversterkers,

Beste Collega
Ik doe dit werk al ruim 40 jaar (vanaf mijn 15e) dagelijks maar loop geen aanbiedingen te doen op dit forum. Daar zijn namelijk andere plaatsen voor en dat is wat men probeert duidelijk te maken. Als nieuwkomer een begrijpelijke vergissing maar ga je daar na de eerste de beste tip stug mee door dan wordt het gewoon gezien als ordinaire SPAM.

Als je je hier in een topic meldt wordt er een zinnige bijdrage van je verwacht. Als je bv had verteld dat je bij de krakende Frontman gewoon de drivertjes moet vervangen dan had men daar wat meer waardering voor gehad, een zinvolle tip begrijp je?



De modificatie die ik aanbied voor een Frontman 212 is realistisch geprijsd, het hele ding moet uit elkaar.
Een realistische prijs zal ik niet bestrijden maar als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt zoals ik kom je erachter dat het "helemaal uit elkaar" geen flikker voorsteld.

Misery Signals
5 oktober 2014, 20:27
Frank serieus, die Fender kost(te) amper 240 Euro nieuw voor een 100 watt driekanaals 2x12 combo versterker.
Wat loop je nou te zeuren dat ze voor dat geld geen absolute topkwaliteit erin hebben geflikkerd??
Als jij voor 240 Euro een topkwaliteits amp kan maken met jouw namedropping onderdeeltjes, be my guest... Ik koop 'm van je. Maar als je een Fender Frontman blijkbaar als potentieel voor kwaliteit ziet, nah... toch maar liever niet?

Zo'n modellen zijn net gemaakt om sneller de vuilnisbak te bereiken kwalitatief gezien. Wijs dan de klanten op een crappy bouw en de nutteloosheid van een mod (voor een derde van de nieuwprijs???) uit te voeren teneinde de doodsstrijd te verlengen...

Tragiek tragiek, Syrië , IS, Boko Haram dat is tragiek... Dit is hoogstens you get what you pay for... :)

MS

the sure thing
5 oktober 2014, 20:28
Leuk topic!!! (popcorn etend)