PDA

View Full Version : AC -> DC vraagje Rack en pedalboard...



Nocki
4 oktober 2014, 18:12
Hoi,

Volgende week krijg ik weer na een lange tijd een Intellifex.
Die wil ik gaan voeden met een 2000ma 9v AC voeding die ik heb liggen. Ook wil ik mn midi pedal met phantomvoeding gaan voeden. Vanuit mn midi pedaal wil ik ook 5 pedalen die ernaast liggen gaan voeden.

Nu kan ik natuurlijk altijd 2 adapters in mn rackje gooien. 1 voor de Intellifex (AC) en 1 voor mn pedalboardje (DC).

Maar het zou helemaal leuk zijn als ik wat diodes pak en na de voeding split naar de intellifex en met de diodes gelijkspanning ervan maak.
Nu heb ik helaas maar erg weinig kennis van electronica dus wilde ik vragen of ik dit zomaar ongestraft kan doen.
Gaat de voeding dat leuk vinden als ik dat truucje uithaal, krijg ik geen gekke bijgeluiden...
Erg benieuwd... bedankt alvast!

Hierbij nog even een schematisch tekeningetje van wat ik wil.

Voeding--------------------- 9v AC -> Intellifex
|_________________________Diodes 9v AC -> Pedalboard

guitaraddict
5 oktober 2014, 14:45
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag over de voeding Nocki maar ik heb wel een vraag.


Volgende week krijg ik weer na een lange tijd een Intellifex.

Het lijkt alsof je hem gemist hebt en ik zou je mening wel eens willen weten waarom.

Zelf heb ik er twee ( allebei zwarte) , en zou hem niet willen missen vanwege z'n geweldige headroom en geluidskwaliteit.

Een paar jaar geleden heb ik er nog een bijgekocht om die reden. Ik hoop dat ze het nog lang volhouden.

Nocki
5 oktober 2014, 18:41
Tja. Wat moet ik nou zeggen. Het is de enige FXunit die ik ken die het geluid van Boogies een intact houdt. Bij alle andere units zat je gelijk met een hoop tonesuck als je ze zonder mixer gebruikt. Verder kun je met een Intelliex veel parameters veranderen en dus kun je ook shimmer effectjes maken enzo. Ik gebruik voornamelijk delay en chorus en meer eigenlijk niet..
Het is gewoon een simpele unit die gewoon in orde is die doet wat ik wil. Hi is niet beregoed want er zijn veel betere chorussen en delays maar die verzieken dus ook het geluid van de Boogie als ze in de loop hangen.
Het is dus de afweging.

-Geen fx is het mooiste wat je kunt hebben kwa tone maar soms wil je meer en dan heb je ook bij je droge geluid dat je inlevert in tone.
-Paralel met Wet/Dry Mixer erbij is ook niet altijd op elk kanaal een oplossing ivm fase en niveau verschillen van de kanalen. En dan nog kun je opeens heel veel sounds die in je fxunit zitten niet gebruiken. Met een paralelle loop is dat al een stuk makkelijker
-serieel is voor de effecten gewoon het mooiste en het makkelijkste maar je volledige geluid gaat door een stel adda convertors heen die gewoon niks heel laten van je tone.

Vandaar dus de intellifex. Interne mixer met wel een paar kleine problemen maar die ik voor lief neem en een stuk minder kabels :-)

guitaraddict
6 oktober 2014, 10:10
Bij alle andere units zat je gelijk met een hoop tonesuck als je ze zonder mixer gebruikt.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Je bevestigt wat ik ook vind.

Wat een gitarist wil is dat zijn basisigeluid niet wordt aangetast en dat schijnen veel fabrikanten van soortgelijke apparaten al heel lang uit he oog verloren te zijn. Jammer !

Alf

Nocki
7 oktober 2014, 14:53
Ach. Het feit blijft dat het allemaal goedkoop geproduceerd moet worden, concurrerend moet zijn en de doelgroep voor betaalbare apparatuur groter is.

Ik ben er ondertussen uit. het splitten kan allemaal wel maar het kast wat meer moeite dan alleen wat diodes ertussen solderen dus ik hang gewoon 2 adapters in mn rack...
Bedankt.