PDA

View Full Version : T-Rex Replica Delay



habberdoedas
4 oktober 2014, 11:05
Hallo. Ik heb een T-Rex replica delay (1e versie) en vraag me af of er hier mensen zijn die ook een probleem ondervinden met het mini schakelaartje om te switchen naar de brownsound. Als ik deze indruk hoor ik geen verschil. Kan zijn dat de mini schakelaar kapot is. Of is het een moment schakelaar i.p.v. aan en uit schakelaar. Het ander schakelaartje om naar triplet delay te gaan werk namelijk wel als aan en uit schakelaartje. Kent iemand dit probleem en is het zelf op te lossen? Alvast thanx voor reply.

The Lo Lands
4 oktober 2014, 18:43
Hallo. Ik heb een T-Rex replica delay (1e versie) en vraag me af of er hier mensen zijn die ook een probleem ondervinden met het mini schakelaartje om te switchen naar de brownsound. Als ik deze indruk hoor ik geen verschil. Kan zijn dat de mini schakelaar kapot is. Of is het een moment schakelaar i.p.v. aan en uit schakelaar. Het ander schakelaartje om naar triplet delay te gaan werk namelijk wel als aan en uit schakelaartje. Kent iemand dit probleem en is het zelf op te lossen? Alvast thanx voor reply.

De mini schakelaars zijn op de lange termijn niet echt betrouwbaar. Ik heb jarenlang een replica gehad en op een gegeven moment werkte één van de schakelaars niet meer zoals je beschrijft. Beetje contactspray doet soms wonderen maar het beste is om de schakelaar uiteindelijk te vervangen. Nieuwe versies hebben ook tuimelschakelaars wat kwalitatief beter is.

habberdoedas
5 oktober 2014, 14:01
Druk schakelaartjes zelf vervangen voor tuimelschakelaartjes op T-Rex replica 1, toevallig iemand hier ervaring mee? Of is er iemand die weet waar je dit kan laten doen/maken. Of zelf doen. Tips en tricks zijn welkom

Ramonneke
3 november 2014, 22:17
Ik heb ook een Replica (V1) gehad en vond dat die knopjes Brown en Subdivision in- of uitgedrukt maar minimaal verschil laat horen. Met name de subdivision hoorde ik weinig verschil. De Brown knop was (ik meen) ingedrukt iets smoother en uitgedrukt was de delay iets beter hoorbaar.

Stratman70
14 november 2014, 10:49
Ik heb 'm ook en bij mij doet de subdivisionschakelaar het niet.
De brown schakelaar doet het wel. Dus herkenbaar probleem. De schakelaartjes voelen al niet echt degelijk aan.

habberdoedas
27 november 2014, 17:52
Gitaristen, De reparatie aan mijn T-Rex Replica V1 is uitgevoerd. Heb bij T-Rex 2 nieuwe minischakelaartjes besteld (waren binnen 3 dagen binnen) Mijn bro (handige Harry met de soldeerbout) heeft de kapotte mini schakelaartjes vervangen voor de nieuwe en alles werkt weer naar behoren. Heb met T-rex overleg gehad of ik in de Replica V1 de mini drukschakelaartjes kon vervangen voor 2 mini tuimelaar schakelaartjes, zoals nu in de Replica V2. Dat gaat niet was hub antwoord i.v.m. ruimte gebrek printplaat en bovenplaat.
NB het los solderen en weer vast solderen van de schakelaartjes is een precies klusje waarbij een soldeerzuiger en een goede soldeerbout een must is!!!!!

FrankC
27 november 2014, 21:34
Tof! Ik heb hem zelf ook. En moet je zeggen dat ik een haat-liefde verhouding met dit pedaal heb. De sound is absoluut te gek maar om de een of andere reden vind ik de gebruiksaanwijzing lastig.


Gitaristen, De reparatie aan mijn T-Rex Replica V1 is uitgevoerd. Heb bij T-Rex 2 nieuwe minischakelaartjes besteld (waren binnen 3 dagen binnen) Mijn bro (handige Harry met de soldeerbout) heeft de kapotte mini schakelaartjes vervangen voor de nieuwe en alles werkt weer naar behoren. Heb met T-rex overleg gehad of ik in de Replica V1 de mini drukschakelaartjes kon vervangen voor 2 mini tuimelaar schakelaartjes, zoals nu in de Replica V2. Dat gaat niet was hub antwoord i.v.m. ruimte gebrek printplaat en bovenplaat.
NB het los solderen en weer vast solderen van de schakelaartjes is een precies klusje waarbij een soldeerzuiger en een goede soldeerbout een must is!!!!!