PDA

View Full Version : Fender 60th anniversary commemorative stratocaster



gitaargod
1 oktober 2014, 09:46
Een aantal weken geleden besteld bij MP in Ibbenbüren, de "Fender 60th anniversary commemorative stratocaster".

Fijn is dat ze deze dan bestellen en speciaal in het magazijn voor je vasthouden, nieuw in doos.

Nu had ik gisteren tijd en ben ik met veel enthousiasme er naar toe gereden.

Bij de balie de order laten zien en binnen 10 minuten stond de doos klaar. De verkoper maakte hem open en haalde de koffer er uit. Wat me meteen opviel waren een aantal gaten/beschadigingen in de koffer. Toen ik de koffer opende lag de gitaar er niet goed in, de neck lag naast de halssteun. De body zat onder de vingervlekken.

Ik knapte meteen een beetje af, maar wou graag toch de gitaar uitrproberen. Hij speelde lekker, het brugelement klonk helaas bagger, maar dat is altijd zo bij een strat. De speciale tone pot is een ramp, waarom doet Fender dat? Ik begon te twijfelen, maar ik vond hem wel fijn genoeg.

Maar omdat er beschadigingen op de koffer zitten, en de gitaar er scheef in lag, heb ik het vermoeden dat 1 of andere cowboy deze heeft laten vallen en snel in de doos heeft gestopt. Het voelde even niet goed. MP wilde geen andere voor me regelen, ook de koffer kon niet worden vervangen. Ik ben dus met lege handen naar huis gegaan, ik kreeg verder ook geen hulp of advies om me geld aan een andere gitaar te besteden.

Mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met de Fender 60th anniversary commemorative stratocaster? Horen die gaten er in te zitten? Is de binnenkant van de koffer zodanig afgewerkt dat de gitaar er altijd scheef in ligt? Waar in NL kan ik deze nieuw in doos kopen en persoonlijk ophalen?

Tonton
1 oktober 2014, 10:46
Ik heb een paar stratocastertjes versleten, maar dit is voor mij de beste tot nu toe.
Dat komt ook omdat dit de eerste strat was met compound radius: dat vind ik voor een strat beste uitvinding sinds gesneden brood.
Heerlijk akkoordjes, maar ook heerlijk soleren. Heeft waarschijnlijk te maken dat ik ook veel vlakkere toets gitaren speel.
En dan toch dat authentieke uiterlijk, maple fretboard, gouden hardware, (alleen de plastic nep pearl tuners wat jammer).
Voor mij een schot in de roos.
En met 60th toch wat speciaals, alhoewel Fender tegenwoordig elk jaar een anniversary is :P

Ik heb online gekocht (laatste keer) ik dacht bij nieuwe strat kan dat niet misgaan.
eerste had deuk in body, bovenop smalle zijde. Die had echt een knal gehad.
tweede had soort van noest onder de lak die uitgesmeerd was door zaagmachine en zat dus paar strepen onder lak, kon er niet aan wennen. Toen maar heengereden vanaf Amsterdam op en neer en 3e was perfect!
wat ook weer apart was is dat 3e wat anders was en wat andere feel, alsof andere fabriek: hout lijnen waren in lengte niet in breedte van hals en er zat noiseless stickers op terwijl er geen noiseless pickups in zitten... komt wat rommelig over.

over de case: alle 3 cases hadden op de zijkant lange zijde wat zwarte puntjes. Allemaal op zelfde plek
alsof iemand er met een nietpistool op had gezeten, precies die afstand. bedoel je dat?
maar zal onderdeel van fabricage zijn: allen hadden zelfde.

Gitaren zaten er verder alle drie goed in en allemaal goed afgesteld.
Splinternieuw zonder vingerafdrukken: jij hebt vast een return geprobeerd.
heb hem nu dik half jaar en nog steeds super gitaar, speel er erg veel op.
Geen seconde twijfel en mooi tijdens een 10% korting actie gekocht.

zag dat bij B-stock er nog een 60th staat, misschien wel mijn eerste met een deukje in de bovenkant body.

EDIT: he ik zie dat je al eens eerder een topic hebt geopened over dit gitaar :) had ik ook al gereageerd.
dan had je mijn reviewtje en ervaring ook al eerder gelezen.

gitaargod
1 oktober 2014, 11:06
De compound radius is wat mij ook erg bevalt, het gewicht is ook lekker licht, en ik hou van strat sound.

Aan de zijkant zaten een aantal halen in de tweedbekleding, en aan de onderkant een diep gat van 1cm met een doorsnee van 5mm.

Het feit dat jij pas bij de derde tevreden was en steeds weer iets anders (niet goed) tegen kwam, zegt genoeg. Het is dus niet zomaar oké. Een beetje geluk en een geduldige verkoper en een geduldige klant ook.

Tonton
1 oktober 2014, 11:13
dat gat in de onderkant slaat inderdaad nergens op.

ik zou gewoon naar goes rijden, ff bellen dat je alle gitaren op voorraad wilt proberen.
die b-grade met lakschade is maar 20E goedkoper, zou ik niet doen op een gitaar van 1300 piek!!! haha

gitaargod
2 oktober 2014, 16:35
Ik heb Fender gemailed en gevraagd of het normaal is. Zag al wel ergens in een US forum dat anderen dit "probleem" ook tegen kwamen, was een fout in de produktie werd gezegd. Ik ben benieuwd hoe Fender dit uitlegt.

Hendriks
2 oktober 2014, 18:23
Een Deluxe heeft toch ook een compound radius? Die zijn er plenty te koop .

gitaargod
2 oktober 2014, 21:20
Een Deluxe heeft toch ook een compound radius? Die zijn er plenty te koop .

Dat zijn toch die gitaren waar je van die soundcards bij krijgt? Dat hoeft niet persé. Het idee (old meets new, of zoiets) van de commerative vond ik wel interessant. Gewoon jammer dat er in oost Nederland geen winkels zijn waar voldoende keus en kennis is.

Hendriks
2 oktober 2014, 22:17
Dat zijn toch die gitaren waar je van die soundcards bij krijgt? Dat hoeft niet persé. Het idee (old meets new, of zoiets) van de commerative vond ik wel interessant. Gewoon jammer dat er in oost Nederland geen winkels zijn waar voldoende keus en kennis is.

Nee hoor het is een wat "luxere" standaard , andere pickups ,locking tuners en een compound radius. Just google.

alex1959
3 oktober 2014, 15:27
Hoi Hendriks,

Ik moet je nu toch ongelijk geven de Commerative klinkt toch wel heel anders als een Standard. Het is een strat met een veel moderner karakter en een bredere klank. Persoonlijk vind ik hem veel helderder als een Standard en hij is voor een Fender van een hoge kwalitijd met betrekking tot de afwerking. Ik ben de trotse eigenaar van een commerative 60th en ik gebruik hem veel meer als mijn andere Strats.
Deze heeft toch wel wat meer.
Nu zijn er altijd puristen die vinden dat dit geen echte Strat is, maar wat is de definitie van een echte strat. Nog niemand gevonden die mij dat kan uitleggen.
Voor mij is het een hele mooie en functionele gitaar.

Tonton
3 oktober 2014, 15:46
Alex, dat is indeed apart hem niet als een standard zien.
Dat had ik met deluxe wel: S1 wiring en noiseless pickups.

Maar los van wat cosmetische veranderingen, is het gewoon compleet exact een standard.
Enige echte (en geweldige) wijzigingen zijn de compound radius, de rounded neck joint en de special designed '54 pickups
Ik had het idee dat de pickups vrij normaal zijn (ik las ergens iets hottere '54 customs)
En ze spelen heerlijk weg, voor mij een typisch Strat sound.
ze zijn erg stil dat wel (geen brom) , ook op stand 1,3 en 5.
Nu je het zegt vond ik mijn eerdere standards misschien wel iets donkerder van sound, maar is meer een gevoel

Echt geweldig gitaar!

van de site. Unique Features:
60th Anniversary Medallion on Back of Headstock, Engraved 4-Bolt 60th Anniversary Neckplate with Micro-Tilt™ Adjustment, Black Pearloid Dot Position Inlays, Contoured Heel, Lightly Tinted Neck, Bi-Flex™ Truss Rod System, Parchement Knobs and Pickup Covers, Rolled Fingerboard Edges, H/S/H Pickup Routing, Single "T" Roller String Tree, Straplock Strap Buttons

Ook leuk de reviews te lezen.
Uiteraard gekleurd (I have it, so it is perfect syndrome :) ) maar kan mij er goed in vinden
http://www.fender.com/en-NL/series/american-standard/60th-anniversary-commemorative-stratocaster-maple-fingerboard-2-color-sunburst/

Hendriks
3 oktober 2014, 18:24
Hey Alex , ik had het over de Deluxe ,de 60 Ann. Ken ik niet.