PDA

View Full Version : ZR Tremolo



Budino
9 juli 2003, 14:00
Ik heb gister een Ibanez S470 BK gekocht en dit is mijn tweede gitaar en! eerste gitaar met een ZR Tremelo van ibanez :wink: , ik had alleen een vraag tot hoe ver mag je de tremelo indrukken. ik kan hem wel helemaal in drukken maar dan wordt de E snaar tegen de element aangetrokken door de magentische velden moet ik dan de Single Coil element iets naar benden schroeven ??????


P.s Als iemand nog leuke trukjes heeft voor De ZR tremlo zeg het dan ff :D


Greetz Budino http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/S470BK-1N-04.jpg

Maiden Michiel
9 juli 2003, 14:01
Dit is dus geen FR licensed he!!

Gewoon proberen hoe ver het kan, het kan behoorlijk ver denk ik.

Ic3gl0vE
9 juli 2003, 14:15
gefeliciteerd met je nieuwe plank! ik las over dta ZR systeem in de ibanez catalogus en het lijkt me erg handig

Budino
9 juli 2003, 14:19
had gister ook 6 gitaaren uitgeprobeert 2 andere ibanez allebij rg (bagger No offense voor de RG mensen) 2 Epiphone's 1 sg en 1 sg gothic OOK bagger Weer geen offense :P en deze s470 Hij KLinkt echt als een engeltje :D maar goed die tremelo kan ik toch niet zo goed gebruiken maar ga 2 september beginnen met gitaar les bij een prive leeraar, ene Koen nog wat, schijnt heel goed te zijn (moet per kwataarl 120 euro betalen dus dat valt wel mee)


Greetz Budino 8-)

urezna
10 juli 2003, 08:18
Als je in je vraag bedoelt of het kwaad kan dat je snaren zo los komen te staan dat ze naar de elementen worden getrokken, nee dat maakt niet uit, dat kan bij mijn floyds ook. en mn ervaring is dat mn plank daarna weer keuring op stemming is :-)
Mooie gitaar trouwens! heb zelf ook eentje uit de S-serie, maar dan van vorig jaar met floyd, dus ben wel benieuwd hoe deze tremolo is....

CHMC
10 juli 2003, 09:32
Heb de 470DXABM en moet zeggen: Hij is zo stemvast als een rots ;)

De ZR is echt super, vooral door die backstopachtige stabilizer erin...

CHMC

Anders Destium
10 juli 2003, 11:02
Felici :)

Als je snaar tegen een element aankomt bij het gebruik van je tremolo moet je hem iets naar beneden schroeven -> probleem weg.

Als het goed is zou zo'n Zero Rocker vrijwel slijtvast moeten zijn vanwege de kogellagers, ik ben benieuwd :)

Budino
10 juli 2003, 16:15
Kick azz wist niet dat ZR voor zero Rocker stond :lol: maar ik moet zeggen dat de ZR tremelo zo stemvast is als hell maar hij speelt echt lekker :D en 3 sep krijg ik mijn eerste gitaar les 8-) , maar ben er wel erg blij mee :D



Greetz Budino 8-)

CHMC
10 juli 2003, 23:08
Wat wel zo schijnt te zijn is dat er frictie kan ontstaan door de ophoping van vuil bij de lagers, maar dit schijnt bij een goede onderhoudsbeurt zo weer verholpen te kunnen worden ;)

'tallica-fan
11 juli 2003, 01:04
Mooie gitaar (ikke wille ook hebbe) mag ik ff zo onbeleefd zijn om te vragen wat zo'n ding kost?

dml
11 juli 2003, 07:37
Zero Resistance!!!!

CHMC
11 juli 2003, 11:44
Welke? De 470 of de 470dx?

De normale is 520Euro (Dirk Witte, A'dam) en is verkrijgbaar in 3 kleuren: Flare Orange Flat (erg oranje...), DVF Deep Violet Flat (als ik het goed heb): Echt een gay-kleur, en gewoon zwart.

De DX(625 Euro..) is in ABM: Arctic Blue Metallic en in Lava Black Metallic, als ik het me goed herinner.

De DX heeft wat dikkere inlays, die voor zover ik heb gezien ook beter ingelegd zijn. De DX heeft een binding om de nek en de kop, in tegenstelling tot de normale S470. Verder is alles hetzelfde, rest mij enkel nog een paar dingen te vermelden:

De DX versies hebben een "Bumpy finish", ze zijn dus niet vlak...Ik heb ondertussen mijn arm al geschuurd aan deze lakvorm omdat hij vrij ruw is. Het is even wennen, even doorbijten, maar het is zeker bijzonder!

Nog een opvallend feit is dat alle oranje en paarsblauwe modellen S470 scheuren in de lak begonnen te krijgen, op de plekken waar schroeven bevestigd waren. Dit kan zijn door te hard aandraaien van de schroef, maar dat dit dubbel gebeurt bij 2 modellen in dezelfde zaak is toch schokkend. Er schijnen meer problemen te zijn met deze afwerkingen wat betreft scheuren, dus denk heel goed na of je dit een probleem vindt (ik vind t in elk geval wel een probleem ;) SOme people don't care though..!)

enne...Het is een beauty: Ik heb trouwens mazzel gehad, mijn 470DX is loeizwaar, in tegenstelling met de gedachte waarmee hij gebouwd is; ik heb een superstuk hout, het klinkt namelijk ook supervet (zelfs over de stock-pickups...) Loeizwaar klinkt wel wat overdreven, maar het gewicht van een LP is vergelijkbaar...

Groeten,
CHMC

Budino
11 juli 2003, 12:24
ja idd hij is niet echt licht het is de " Ibanez S470 BK!" zelfde wat op plaatje staat en ik heb geen scheurtjes of haarscheurtjes gevonden, maar hij begint steeds beter te spelen :D



Greetz Budino 8-)

CHMC
11 juli 2003, 23:36
klopt, de BK heeft namelijk een ander soort afwerking dan de DVF en de FOF

CHMC
11 juli 2003, 23:37
enne...de 470 gewoon is al niet ZO licht, maar de DX die ik heb steekt er echt bovenuit qua gewicht, heel frappant...

Anders Destium
11 juli 2003, 23:52
Het is en blijft een Sabervorm :)

Probeer mijn RG2027x maar eens van de vloer te krijgen als je een écht zware gitaar zoekt...solid mahonie, RG-body, 7 snaren, 8+ kilo :o

Budino
12 juli 2003, 10:58
maar wat is het GROOTE verschil tussen de 470 en 470 DX ????
(graag wat uitleg over heb niet zo veel verstand van gitaaren)



Greetz Budino 8-)

Budino
12 juli 2003, 13:02
wat is een sabervorm ??? (ja sorry speel pas sinds januari gitaar daarom)



Greetz Budino 8-)

Anders Destium
12 juli 2003, 15:27
De S-serie van Ibanez is een heel platte gitaar (S staat eigenlijk voor Saber). Dat maakt hem wat hanteerbaarder, je hebt namelijk een stuk minder houtvolume.

CHMC
12 juli 2003, 16:28
HET grote verschil? Puur design: Inleg is anders, de finish is anders en er zit een binding om de nek en kop: that's all

urezna
12 juli 2003, 19:18
Het is en blijft een Sabervorm :)

Probeer mijn RG2027x maar eens van de vloer te krijgen als je een écht zware gitaar zoekt...solid mahonie, RG-body, 7 snaren, 8+ kilo :o

Dat doe ik regelmatig hoor, al is het niet de jouwe ;-) enne, mijn S2120xav is nauwelijks lichter hoor. Sterker nog, ik heb nog een rg560 uit '87, en das de zwaarste gitaar die ik heb....... volgens mij gewoon basswood, maar hij weegt lood.. nou ja, ik weet intussen niet beter.. ;-)

CHMC
13 juli 2003, 22:25
Zal s ff wat pics poste van mijn S470DXABM :D Enjoy :) (of niet ;))

http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010981.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010983.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010982.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010986.JPG

Anders Destium
14 juli 2003, 09:54
Ziet er vet uit man :)

Budino
14 juli 2003, 11:09
ziet er wel grappig uit alleen ik ben niet zo fan van dat felle blauw achtige kleur maar goed ik heb een S470BK. dus ja veel verschil is er niet echt, alleen dat de body gewoon glad is in plaats van hier ruw (hij voelt toch ruw aan of niet?)


Greetz Budino 8-)

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 11:39
Zal s ff wat pics poste van mijn S470DXABM :D Enjoy :) (of niet ;))



zéér duidelijke naam weer..
'wat heb jij voor gitaar?'
een S470DXABM (zo snel mogelijk uitspreken he :)) ! cool hè?

Lekker fout kleurtje trouwens, daar houd ik wel van
veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Anders Destium
14 juli 2003, 12:06
Dat DX en EX is altijd wel onduidelijk. De laatste letters zijn de kleur maar dan afgekort, wat je overhoudt is dit: Ibanez S 470 (is best te doen, ook voor mierenneukende Jacksonerds :razz: ).

CHMC
14 juli 2003, 17:31
HAHAHA,

Ja, het oppervlak is wel ruw, vergeleken met een glanzende finish. Ik was toen ik de ABM-kleur zag in de catalogus en op foto's niet zo onder de indruk, maar in het echt is het veel levendiger, veel dieper...Ik vind de foto's zelf ook niet echt kenmerkend voor de kleur...Hij is iets donkerder dan hij eruitspringt..Anyway, ik ben er dol op; eigenlijk een heel simpel model, maar door de platte vorm heeft ie net iets wat me aangrijpt...Dat maakt m nou net dat je zegt van: Goh, toch onwijs lekker ;)!

Nog meer mensen met een S? Post pics zou ik zeggen :)

Anders Destium
14 juli 2003, 19:05
Komt ie:

Ik kan hem niet imagen vanwege de beveiligde webhosting:

http://community.webshots.com/photo/79570851/79571350aJOznE

Het is een gemodde S520 EX Biker Black, de kleur is veranderd in Biker Deep Purple :). Dit type is alleen in 2002 gemaakt en heeft een erg aparte leer-achtige finish (op het oog), jammerlijk geflopt model alleen (er hangen er nog veel in de winkels...). De pickup-rings vervaagden heel snel naar chroom op de plaatsen waar je langsspeelt, die heb ik vervangen door zwarte. Verder heb ik op de brug-plaats een Seymour Duncan Full Shred geplant...

Speelt geweldig en ziet er heel apart uit naast de rest :)

CHMC
14 juli 2003, 19:10
Ja, er hangt er nog een bij Dirk Witte, ik vind m prachtig, maar wel iets aan de dure kant...En de Floyd weet ik ook niet zo, hij leek me niet zo stabiel, maar hij ziet er echt ONWIJS gaaf uit :D

CHMC

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 19:13
Ibanez S 470 (is best te doen, ook voor mierenneukende Jacksonerds :razz: ).

aaah ok :)
dus ook mierenneukende Ibaneznerds zijn tevreden wanneer je die gitaar 'blauwe ibanez S470' noemt?

Anders Destium
14 juli 2003, 19:13
Er hangt er ook nog 1 bij Dijkman.

Over de floyd: Dit is dus de befaamde Edge die een OFR OWNT... Een edge (of lo-pro edge) is zelfs met extreem misbruik nog belachelijk stemvast, en is doordat hij van gehard staal is ontzettend duurzaam. Alleen jammer dat de finish last heeft van rub (je zweet de kleur er makkelijk af). Ik heb voor de mijne 1100 Euro betaald bij RockPalace in DenHaag (was duur maar een impulsaankoop is en blijft impuls :) )

CHMC
14 juli 2003, 19:21
Goed te horen dat ie zo stabiel is! :D

Anders Destium
14 juli 2003, 19:40
Ik krijg hem verdomme niet ontstemd, wat ik ook probeer :evil: :D

Budino
15 juli 2003, 11:14
Inderdaad hoe hard je tremelo misbruk hij blijft echt stemvast dat vind ik opzich wel zeer goed :D in vergelijking met die oude "rokaxe" die onstemde al als je er naar keek :D




Greetz Budino 8-)