PDA

View Full Version : gitarenkenners hier?



coolchick
30 september 2014, 23:52
Vraagje aan de gitarenkenners:
Ik zoek een kleine betaalbare (3/4) lichtgewicht gitaar met een nutwidth van max. 4 cm
iemand tips? ik zag daisy rock en luna maar ik zou niet weten waar je die dan kan testen, zijn er alternatieven?

Eko
2 oktober 2014, 11:55
Coolchick,
Zoek eens naar een grotere muziekwinkel. Die hebben over het algemeen wel de startsets en ook de girl modellen. Her en der ook nog wel hello Kitty modellen.... en andere 3/4 strats e.d.
mailtje naar zaken zoals max in Den Haag , Kees Dee Amersfoort , Tonika Groningen doet wonderen.

Mr.Fingers
2 oktober 2014, 11:59
http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/squier-vibe-duo-sonic-50s-desert-sand-mn?gclid=CPyw3sbajcECFQMUwwod3AYAzQ

MikeD
3 oktober 2014, 12:02
of bij de favoriete dozenschuiver: http://www.thomann.de/nl/shortscale.html
testen doe je thuis; als ie niet bevalt stuur je 'm terug.

frekie
3 oktober 2014, 12:12
Nee Coolchick, hier zitten geen gitaren kenners :hide:

coolchick
4 oktober 2014, 22:44
dank allen
die duo sonic heeft nutwidth 1.625, ik wil net als jimmy h mijn duim over de bassnaar kunnen leggen of ik het doe is een ander verhaal, maar ik wil dat het kan en met 1.625 kan dat net niet

van de recente fendergitaren kan ik alleen de affinity vinden met een dunnere nek maar ja die heeft weer niet al te beste reviews
en hello kitty -al is het de beste gitaar van de wereld- ik moet me er wel mee kunnen vertonen!

Mr.Fingers
5 oktober 2014, 08:34
Niet vergeten dat Jimi kolenschoppen, op het randje van fullsize graafmachinebakken had, en op strats speelde met dunne sixtieshalsjes. Die paar mm meer dan 40mm gaat het nu niet maken qua duimpositie hoor, het is vooral de dikte tussen voorkant (toets) en achterkant die cruciaal is.

jan jansen
5 oktober 2014, 10:28
Nee Coolchick, hier zitten geen gitaren kenners :hide:

als ik veel topic`s hier lees heb ik dat idee ook wel eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:rockon:

coolchick
7 oktober 2014, 02:05
en op strats speelde met dunne sixtieshalsjes.

dat is dus precies wat ik zoek!
weet dan niemand of er ergens een merk is op de nl makrt die dat maakt?

denis.hermans
7 oktober 2014, 12:05
Je moet misschien dan eens gewoon naar een gitaar winkel gaan en wat strats vastpakken dan merk je vanzelf wat goed is voor jou... Het is heus niet zo dat alle "Fenders" of een ander merk hetzelfde nekprofiel hebben op al hun modellen....

Cocobolo
7 oktober 2014, 20:39
mijn zoontje heeft een Ibanez micro 3/4e scale staan, ik zal de topkam eens meten. Hij doet er helemaal niets mee.

Maar ik kan ook een "Tinycaster" aanraden! 3/4e Telecaster body maar wel met full scale hals. Is alleen wel zelfbouw maar ik heb er diverse gebouwd en vele andere bouwers hier in NL ook, dus is vermoedelijk wel te vinden : iemand zou een body kunnen maken en daar kan gewoon een standaard halsje op en die zou iets versmald moeten worden. Ik heb de coca cola versie nog 'beschikbaar' ;-)
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/tinycasters/DSC_2183_zps252995bf.jpg

Mijn dochtertje (toen nog 9) geeft een indruk van de grootte van de body
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/DSC_0658_zpsf183b8b4.jpg

coolchick
10 oktober 2014, 01:56
ik vind die tinycaster wel geinig, geen idee hoe het klinkt en wat ie weegt verder...?


Ik heb trouwens net ff gegoogled wat de nutwidth was (van die ibanez): 38 mm :crazyhappy:

en ik meende nog wel ooit ergens gelezen te hebben dat er een standaard hals op zat

MikeD
10 oktober 2014, 18:04
[QUOTE=Cocobolo;3112515]mijn zoontje heeft een Ibanez micro 3/4e scale staan, ik zal de topkam eens meten. Hij doet er helemaal niets mee. Ik heb de coca cola versie nog 'beschikbaar' ;-)
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/tinycasters/DSC_2183_zps252995bf.jpg

die coca cola versie is inderdaad ueber keigaaf ! nee ik mag even nix kopen van the missus….(net weer wat zooi van de Duitse koning dozenschuiver binnengekregen plus een zakje onderdelen uit UK) maar het plaatje heeft wel tot GAS geleid…..

Cocobolo
10 oktober 2014, 19:40
die coca cola versie is inderdaad ueber keigaaf ! nee ik mag even nix kopen van the missus….(net weer wat zooi van de Duitse koning dozenschuiver binnengekregen plus een zakje onderdelen uit UK) maar het plaatje heeft wel tot GAS geleid…..

Tinycasters kun je ook prima zelf bouwen, enorm leuk :-) Vereist wel een bovenfrees maar verder niet zo veel.

@Coolchick : ik wil hem wel even wegen maar er zit nu een standaard halsje op en die zal niet zo smal zijn als jij wilt helaas.

coolchick
11 oktober 2014, 22:42
ik heb te vroeg gejuicht, de mikro blijkt toch 4.2 mm te zijn
mijn hele dag is verpest
:mad:

Cocobolo
11 oktober 2014, 23:05
ik heb te vroeg gejuicht, de mikro blijkt toch 4.2 mm te zijn
mijn hele dag is verpest
:mad:

Sorry, ik heb net vanavond hem opgemeten en kom ook tot die conclusie :-(

Gearjunkie
12 oktober 2014, 09:14
Lees post #7 nog eens goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

MikeD
12 oktober 2014, 11:57
Tinycasters kun je ook prima zelf bouwen, enorm leuk :-) Vereist wel een bovenfrees maar verder niet zo veel.
nog daargelaten dat ik niet zo'n bouwer ben: waar vind ik zo'n coca cola top??

Cocobolo
12 oktober 2014, 15:08
nog daargelaten dat ik niet zo'n bouwer ben: waar vind ik zo'n coca cola top??

ik heb zo'n kratje op marktplaats gekocht. Een paar tientjes (30-40 euro, maar misschien heb je geluk en kun je hem goedkoper vinden). (en de Tinycaster van bovenstaande foto met coca cola top is te koop tegen kostprijs :sssh: ;) ).

coolchick
13 oktober 2014, 01:21
Lees post #7 nog eens goed.




Jaja, laat me, ik kan lezen :punk:

MikeD
13 oktober 2014, 15:25
(en de Tinycaster van bovenstaande foto met coca cola top is te koop tegen kostprijs :sssh: ;) ).


neeneeneeneenee en nog's snee.. the missus keek vandaag over m'n schouder mee toen ik 'ergens' naar een 12-snarige electric zat te kijken en had subiet door dat mijn GAS al weer opwelde hetgeen de tekst opleverde "…….je gaat het toch nier weer doen he!?…." oftewel stiekem toch weer .. stuur me 's een PMmetje met die kostprijs overigens……….met wat heb je d'r verder aan onderdelen ingehangen? zoiets hangen we niet aan de Gr Klok.