PDA

View Full Version : "no more rocksongs"



muziekschuur
30 september 2014, 20:54
https://soundcloud.com/a-muze/no-more-rocksongs

Een liedje over het verdwijnen van het (rock)liedje..... en over de huidige rap cultuur...

grayfink
30 september 2014, 21:05
Kun je die tekst hier ook even copy/pasten? Ik versta het niet allemaal. Eerste indruk is dat het een beetje rommelig klinkt.
Verder niets dan hulde voor je standpunt, al ben ik het er waarschijnlijk niet mee eens. :)

Duhsjaak
2 oktober 2014, 21:50
Ik heb echt behoorlijk aan dit andere geluid moeten wennen. Waar heb ik het over?

Gisteren waren we bij een voorstelling van modern ballet en klassieke violiste.
Daarna raakte ik in gesprek met een van de dansers. Niet dat zij nou ineens op mijn goddelijke lijf viel (trut), maar omdat mijn vriendje een van de dansers les had gegeven. Ik stelde de vraag of de dame tot voor kort in een ander gezelschap had gedanst, omdat ik haar vormtaal zo vond afwijken van de rest van de trouppe. Zij was verbaasd dat ik dat zag en tòch niet onder woorden kon brengen wat de verschillen waren. Logisch, ik heb daar niet voor geleerd.

Dat gevoel heb ik hier ook. Ik hoor ineens een andere vormtaal, maar ik mis de bagage om precies onder woorden te brengen waarin die veranderingen nou precies bestaan. Misschien moet je wat vaker posten, dan zijn de verschillen geleidelijker.

Want ik denk dat je hiermee een belangrijke afslag hebt genomen. Klinkt dat te dramatisch?
Dan anders. Leuke diversie. Moet je eens wat verder uitdiepen.
Je kunt zoiets op honderd manieren zeggen, natuurlijk.
Maar het komt op hetzelfde neer. gogogo schuurtje!!!

Natuurlijk zul je er goed in worden, dat moment is dichterbij dan je denkt.

Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
12 oktober 2014, 18:29
Schuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurtje, wakker worden!!
Er is complipluimpje uitgedeeld!
Bumperdebump.
Dus.
Vriendelijke (dat nog wel hoor) groet, Gus

beruk
12 oktober 2014, 18:41
D'r wordt overigens genoeg leuke rock gemaakt hoor:

https://www.youtube.com/watch?v=JtlWEoJtfZE
Was qua doen en laten niet te pruimen van de zomer hier om de hoek, maar is een rete strakke band.

Jannnus
12 oktober 2014, 20:07
nu je een compliment van DE sjaak hebt gekregen
kun je mijn mening vast wel hebben ;)
tekst vind slecht ,weg er mee
compositie/structuur ok cava
solo ,wepsenest zonder richting. oh srry llinks en rechts ;)
maar de combinatie van je stem en gitaar............................................ ...Goed!!!!
en nog eens goed

Cageman
13 oktober 2014, 00:14
nu je een compliment van DE sjaak hebt gekregen
kun je mijn mening vast wel hebben ;)
tekst vind slecht ,weg er mee
compositie/structuur ok cava
solo ,wepsenest zonder richting. oh srry llinks en rechts ;)
maar de combinatie van je stem en gitaar............................................ ...Goed!!!!
en nog eens goed

weg er mee



Hee muziekschuur,

Met de tekst ben ik het waarschijnlijk ook niet eens (link (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?166748-Die-Slash&p=3113348&viewfull=1#post3113348) naar ander draadje), maar vind het zeker een fijn stukje muziek. Mooie en vooral geschikte stem heb je wel. Sologeluid is ook lekker dik. Ik hou altijd wel van overkill fuzzgeluid. De drums had ik zelf misschien weggelaten en had het geheel meer gitaarballad gehouden, maar dat doet er erg weinig toe.

Loeters,

Merijn

Jannnus
13 oktober 2014, 13:22
wrm citeer je mij ???

Fusion
13 oktober 2014, 14:49
Vind t ook n beetje n rommeltje met lelijke drumroffels en rare hihats die de hele tijd ongepast er door heen komen. Je hebt wel n verrassend geode stem! Verder ook total niet met de tekst eens (voor zover ik m kan verstaan).

zoldergitarist
14 oktober 2014, 07:41
Ik vind het wel een lekker nummer maar het solo geluid kun je toch wel beter krijgen? Waar heb je dat mee gedaan?

Fusion
14 oktober 2014, 07:52
Mijn tip: liever n strakke beat zonder al te veel variatie dan al die roffels. Probeer jezelf een beetje in te lezen qua mixen en EQ. Komt allemaal goed :)

Jannnus
14 oktober 2014, 13:13
mijn tip

begin een band

muziekschuur
15 oktober 2014, 17:28
Heb ik gedaan.... Maar.... Da's een coverband..

Thanks allemaal.... Het leven had me even in zijn greep... Ik was druk bezig met een computer te bouwen en nog wat in huis... kinderen... tha lot....

Tsja... Ik ben geen zangert... Ik heb altijd gedroomd dat iemand anders mijn liedjes zou zingen... En ik heb veel energie gestoken in mijn studio en het leren kennen van apparatuur. Maar.... Deze songs moet je plaatsen als "niet af" ..... Meer als een manier om mijn songs vast te leggen...

Ik sta momenteel wel in de zeeuwse cover top 25... En er mag gestemd worden... Maar ook die hebtik niet opgenomen met het idee "on top" uit te komen... Ik heb hetzelfde gevoel als Duhsjaak... IK wil een liedje kwijt....

Nogmaals thanks voor de positieve kritiek.... EN de leuke inhoudelijke complimenten...

Jannnus
15 oktober 2014, 21:30
ik snap er natuurlijk weinig van
maar mijn raad : zoek iemand waarmee je samen songs kan schrijven (denk echt je dat nodig hebt)
schrijf een stapel songs (originelen en neem een paar covers (om het publiek wat richting te geven))
formeer een band (medesongwriter hoef niet in band als hij/zij dat niet wil. JIJ zingt igg)
neem een demo op en de bus in(band bus)
hoe het afloopt weet ik niet(heb je nog nooit gezien:) maar je heb een verdomd goede stem die het verdient om gehoord te worden en op de manier zoals je zelf aangeeft in je liedje (met "echte" instrumenten)

Duhsjaak
15 oktober 2014, 21:37
Schuurtje, schuurtje. Ik ben geen Zangert? Mijn idee: je bent een prima zangert. Mere dan prima in combi met die vage fifties vibe guitar.

Alleen die roffels vind ik even een min puntje. Maar hé, wat dan nog? Eerst was er duisternis. Toen was er opeens even lied. Wie zal er klagen?
Op het gevaar af zeikerig over te komen:
Òfwel je gaat net zo lang poetsen tot iedereen tevreden is. Waarschijnlijk ben jij dan al zwaar verveeld.
Òfwel je gaat aan de slag met een nieuw lekker lied. Je zegt zelf al wat mijn keus zou zijn.
En ik ben het errug met jou en met mijzelf eens.

Roffels weglaten en een heerlijk nieuw kabbelend stuk lied in elkaar rossen. Net als de tulpenbollen in november, kort, hard en regelmatig.
Volgende please.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
15 oktober 2014, 23:21
In de apple store kun je zoeken op a-muze. Dat is wat trippy werk. Op soundclick vind je Woef (mijn Nederlandstalig werk en onder a-muze (nl) vind je een aantal andere songs. Ik schrijf rock, funk en rock Nederlandstalig. Ook wat zeeuws.

Ik heb heel wat synthesizer geluiden versleten en vst's en vst-i's gebruikt. Leuk om een sfeer mee te maken. Ook heb ik in een nummer het tempo sneller en langzamer laten gaan. Dat nummer gaat over verliefd worden op latere leeftijd en er niet aan toegeven "omdat het niet past". En dan wordt je verlegen terwijl je dat nooit meer bent (welcome Woody Allen). Maar da's blijkbaar heel ongewoon omdat je luisteraars letterlijk de bocht uit ziet vliegen als ze luisteren.

Frans

Links:

A-muze
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1216279

Woef
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1256432