PDA

View Full Version : Alesis q49



JeffreyBlok
29 september 2014, 15:38
Hallo

Weet iemand of de alesis q49 ook echt plug n play is, heb je verder niks nodig dan alleen de keyboard?
Wil hem namelijk gaan gebruiken samen met mijn phonic usb mengpaneel alleeen die heeft geen midi aansluiting

skanky
29 september 2014, 16:16
De q49 is een midi-controller-keyboard. Er zitten dus geen geluiden in. Je kan'm gebruiken om geluiden uit bijvoorbeeld je computer aan te sturen. Wat was jou idee om er mee te gaan doen?

JeffreyBlok
29 september 2014, 16:21
Ik wou native instruments er over heen gooien en dan opnemen

skanky
29 september 2014, 16:24
Hoe bedoel je er over heen gooien? Native Instruments software draait op je computer. Je sluit dus de q49 aan op de computer en dan kan je vanaf het keyboard de noten van de software triggeren. Het geluid komt dus uit je computer.

JeffreyBlok
29 september 2014, 16:45
Ja dat is precies wat ik bedoel, maar ik heb geen high-end geluidskaart nodig?

skanky
29 september 2014, 19:39
You get what you pay for. De line-out van een computer werkt prima, maar hoe meer geld je er aan uitgeeft hoe beter/mooier het wordt. (meestal)

JeffreyBlok
29 september 2014, 19:46
En hoe zit het met de vertraging?

skanky
30 september 2014, 09:28
Dat ligt dan weer helemaal aan de q49 drivers en je computer. Maar ik verwacht dat dat geen storende factor zal zijn.

muziekschuur
30 september 2014, 20:50
De vertraging wordt bepaald door de VST-i in combinatie de DAW of choice en de (asio) drivers in je computer.
Dit keyboard stuurt midi over usb. En heeft geen vertraging. Mooi ding. Als het is wat je zoekt. Als je iets meer budget hebt zou ik een Akai/Korg of Novation aanraden. Dan heb je meteen faders, transport en wat andere dingen die je van het keyboard kan bedienen.

JeffreyBlok
5 oktober 2014, 13:07
Ik ben gisteren naar ippenburen geweest en kwam met iets anders dan ik had verwacht
Ik heb nu een akai mpk mini gekocht, er zaten zoveel mogelijkheden op en ik ben toch nog lang geen piano virtuoos dus ik heb al die knoppen nog niet nodig. Is dit een goede aankoop?

skanky
6 oktober 2014, 11:12
Hoe moeten wij weten of dat een goede aankoop is? Het is een prima apparaat, maar het gaat erom of je ermee kan wat jij wil.

JeffreyBlok
6 oktober 2014, 15:39
Mischien had iemand er wel problemen mee??