PDA

View Full Version : Matchless Clubman-Hook-CAE



PT1989
28 september 2014, 20:37
Ik speel in een allround coverband en zoek een nieuwe amp. Waarschijnlijk ligt een Hook Captain en CAE OD100, maar is de Matchless Clubman allround genoeg? Ik heb dr laatst een gehoord en erg gechameerd van het geluid. Hoe snel breekt hij op?
CAE en Hook veel verschillen? Ervaringen?

heavy-metal-thunder
28 september 2014, 21:09
ik speel al 3 jaar met een Captain 6L6 (nog een oude PTP handwired). Dit is de enigste versterker die ik 3 jaar aan een stuk gebruik. Met zijn 3 kanalen, boost en de level v/d Fx-loop die fungeert als all master volume, is dit een echte luxe in een allround coverband.

Nadelen: 27 kg is zwaar voor enkel een head, maar de meeste combo's wegen nog meer. Dus dat vind ik niet onoverkomelijk.
Hij gaat ook hard. Met mijn band proberen we niet te luid te spelen, maar als we al eens een groot podium hebben of in open lucht, zet ik hem wat harder en dan vind ik de sound toch wel beter.

Maar ik vind het toch een goede amp en 2de hands zijn ze tegenwoordig minder dan 1500. Wat ik toch aanvaardbaar vind voor een degelijke boutique amp.

De matchless ken ik niet. Maar in een all round coverband ga je dan toch wel enkele scheurpedaaltjes moeten gebruiken.
Zelf gebruik ik niet graag pedalen, want dat lijdt al gauw tot tapdansen. ik gebruik op mijn Hook een TC electronic Gmajor2 die ik bedien met een Behringer FCb1010. De Gmajor schakelt de 3 kanalen van m'n Hook. De 2 relais van de Behringer dienen om de boost te activeren. met 1 druk op de knop schakel ik kanaal, effecten, boost... vind ik veel gemakkelijker.

Tristan
29 september 2014, 02:28
Een OD100 is niet echt een veelzijdige amp denk ik, waarschijnlijk de minst veelzijdige van die je opnoemt naar mijn idee, maar bij de Matchless moet je inderdaad wel drivepedalen gebruiken,.
Om het breakup point te halen moet je die Matchless flink hard zetten hoor, het zijn amps met een behoorlijke headroom.

Rick trodat