PDA

View Full Version : Domme galmunit vraag.



grayfink
28 september 2014, 18:13
Hoi mensen, even een domme lekenvraag tussendoor. Ik zit sinds kort in een bandje en heb een zoom H1 aangeschaft om repetities op te nemen. Vorige week gedaan met redelijk resultaat, zang is alleen veel te zacht. Nu kun je de zang natuurlijk harder zetten maar ik heb begrepen dat de band ook een kleine handheld van Tascam ooit al had aangeschaft voor hetzelfde doel. (Nadat ik de Zoom had meegenomen...)
Anyway, ik wil nu de zang met de ene recorder en de rest met de andere rec opnemen. De zoom heeft in elk geval een line in. Die sporen zet ik in Reaper zo synchroon naast elkaar, dat is niet moeilijk.
Nu de domme vraag, galm komt in de oefenruimte uit een Behringer Virtualizer Pro. Die heeft per kanaal (stereo-2 kanalen) twee in en outputs, Jack en Xlr. In de handleiding die ik van dat ding heb gedownload staat dat de kanalen "parallel wired" zijn. Kan je dan de ongebruikte input als output voor de line in van de recorder gebruiken?
Ik heb liever het droge input signaal om zelf een klein beetje reverb in Reaper toe te voegen. Live galm is veel te veel..

Rick trodat
28 september 2014, 18:59
Meestal split je live dAn, het microfoonsignaal meteen na de mic richting het mengpaneel. Soms na een mic preamp. Dat signaal is mono en doe je met een mic splitter di box/splitter

grayfink
28 september 2014, 19:39
Ja, maar goed, ik heb geen splitter. :D
Mic gaat in het mengpaneel, en via de I/O insert (en dan is het signaal al een pre-amp gepasseerd lijkt mij) naar de Virtualizer, zoals ik het lees zijn beide inputs parallel met elkaar verbonden en kan ik dan de recorder op de niet gebruikte input aansluiten. Of maak ik een denkfout?

http://i70.photobucket.com/albums/i113/grayfink/a492bb84dbf7dddfa30589891e96e314_zps4826deb7.jpg