PDA

View Full Version : Smitty Pickups impro



Matthijs24
26 september 2014, 20:45
Dit keer niet akoestisch, en geen eigen compositie. Niets hoogdravends, improvisatie in Am. Demo voor Smitty Custom Pickups.

https://www.youtube.com/watch?v=s7b4weveA_U&feature=youtu.be

pasqual
27 september 2014, 11:12
Mooie sound Mathijs en dito spel! Maar of dit aan de Smitty's ligt? Ik hoor gewoon een mooie strat sound en jij laat het aangenaam klinken. Met een squier had het niet veel anders geklonken vermoed ik;)

Matthijs24
27 september 2014, 12:42
Bedankt! Natuurlijk ligt het ook aan de versterker, rest van de gitaar en hoe ik speel, maar de pickups zijn erg te gek. Eric vroeg of ik een demo wilde maken en dat doe ik graag voor hem :).

Jannnus
27 september 2014, 13:32
"dun/iellig/te veel treble" geluid imho
zelfs voor een strat ;)

Matthijs24
27 september 2014, 15:19
Achja, tone is erg subjectief. Ben zelf erg tevreden over mijn geluid hier.

obiwanjacobi
27 september 2014, 18:51
Hoezo is impro geen eigen compositie? :soinnocent:

Anyway, mooi gespeeld - lekker hoe je dat laatste chord volgt - prima gitaar-gezichten en wat sound betreft ben ik het wel eens met jan(nnus) - wel erg veel hoog / weinig mid. Haalt in mijn oren wel veel karakter weg. Klankkleur is ook sfeer - zeg maar...

Maar goed, als jij tevreden bent, missie geslaagd.

[2c]
Marc

Matthijs24
27 september 2014, 19:02
Hoezo is impro geen eigen compositie? :soinnocent:

Nja, de backing track (akkoorden) heb ik niet bedacht :). En een compositie is toch wel iets dat vast staat, in tegenstelling tot impro.

Bedankt voor je reactie Obi-wan :)

TimoSomers
28 september 2014, 09:00
Fokking goed gespeeld dude!

Cageman
28 september 2014, 11:28
Gitaarsound is inderdaad wat trebly, maar juist omdat de backingtrack zo mellow is, is die treble ook niet out of place. Bovendien speel je veel heel hoog op de hals, feitelijk een snaarlengte van ongeveer een halve mandoline.

Je hebt een behoorlijke feeling. Ook zonder het kijken naar de video. Top gespeeld!

Oh en.. improvisatie zou ik ook tellen als compositie. Last minute weliswaar.

Loeters,

Merijn

Matthijs24
28 september 2014, 11:39
Bedankt beiden :)

LRS
28 september 2014, 18:38
Erg mooi gespeeld! maar je moet idd van dat glazige geluid houden. De Fender CS '69 elementen doen dat ook. Het heeft zeker zijn plaats in de categorie strat-geluiden. Persoonlijk houd ik van wat minder "belletjes", een wat dikker geluid. Maar nogmaals, aan je spel ligt het zeker niet 👍


Sent from my iPhone using Tapatalk

Duhsjaak
29 september 2014, 09:27
Wat zich aftekent is heel bijzonder.
En grappig genoeg wijkt mijn mening niet eens zo veel af dit keer.

Ik ben gek op een glazen geluid. Ik ben niet voor niets Danelectro-fiel.

Maar dit geluid vind ik te dol.

Ik hoor een heerlijk/jaloersmakend spelende gitarist op een gitaar waar een geluid uit komt, waaraan ik na 4 keer luisteren nog niet aan gewend ben.
Zal wel niet wennen ook, vermoed ik.
Dus, om op je vraag terug te komen, nee sorry, het geluid vind ik niet mooi.
Vriendelijke groet, Gus

Matthijs24
29 september 2014, 12:03
Ik snap ook volkomen waarom iemand dat glazige trebly geluid een beetje teveel vind. Maar ik heb een liefde voor dat glazige geluid ontwikkeld door Clapton, toen ik net begon met spelen was hij de enige naar wie ik luisterde. De mid-boost in zijn strat voegt dat glazige topje toe (wanneer je mid-boost control op 0 hebt) en dat is, met een cleane strat het geluid waar ik altijd naar opzoek ga.