PDA

View Full Version : Beurs in Veenendaal



Jay75
25 september 2014, 08:56
Ik zie dat er zaterdag een gitaarbeurs in Veenendaal is, een van de grootste van Nederland geloof ik.
Is iemand daar weleens geweest, is het de moeite waard om eens te gaan kijken ( altijd leuk natuurlijk, maar ook als je echt iets wilt kopen ) of staan er alleen maar overpriced vintage gitaren?

MikeD
25 september 2014, 09:18
ik ben er eerder dit jaar geweest… d'r zijn ook betaalbare dingen te koop hoor, van onderdelen via effectpedalen en versterkers tot complete gitaren en heus niet alleen maar 'overpriced vintage'….(ook al was er ook voor de types met dikke portemonnees het een en ander te vinden) keus zat. Mind you: 't was wel beredruk, het parkeerterrein puilde al vroeg uit z'n voegen en binnen kon je in je enkele t-shirtje lopen zo warm.

Jay75
25 september 2014, 09:20
Okay, bedankt voor de tip, misschien zaterdag toch eens een keer gaan kijken! :)

Hotpepper01
25 september 2014, 11:06
Ik ga elk half jaar. Ik hou nu eenmaal van vintage gitaren. Natuurlijk ga ik meer om te kijken dan te kopen, ook al heb ik er wel eens het een en ander gekocht. Je weet nooit wat je tegenkomt. Soms kom ik ook zonder gitaar en alleen maar wat klein grut thuis. Dan is mn vriendin weer blij. Er is vooral veel moois te zien op 1 plek, een hal vol gitaargekken en gitaargeluid, en maffe gasten die in de jaren 70 zijn blijven hangen. Er is genoeg te kletsen en te vragen. En...koffie met gevulde koek en niet veel later bier en patat. Wat wil een mens nou nog meer. Ik ga met de andere gitarist van de band. Twee zien altijd meer dan 1 en het is nog gezelliger ook.

jplm
25 september 2014, 20:16
Hallo.

Ja ik kom er ook trouw ieder half jaar, als het uitkomt met de ploegendienst. Inderdaad, het is de lol van het geheel, je weet wel, allerlei gitaren en alles wat erbij hoort, oude mannen met kale koppen en lang haar, serieuze puntlaarzen enz. enz.
Wat ik me vaak afvraag: zou er ooit wel eens zo'n oude Strat of Les Paul verkocht worden, ik bedoel dan die dingen die daar staan met een prijskaartje van 15.000 euro of meer? Lijkt me ten eerste niet dat je met zo'n bedrag op zak naar de beurs gaat (tenminste, ik niet), en bovendien ben jij dan toevallig steevast degene die zo'n ding voor zo'n geld nooit meer kwijt raakt (denk ik dan, ik heb er nooit zo een gehad).

Groet, Jan.

Timotio
25 september 2014, 21:40
Wat ik me vaak afvraag: zou er ooit wel eens zo'n oude Strat of Les Paul verkocht worden, ik bedoel dan die dingen die daar staan met een prijskaartje van 15.000 euro of meer? Lijkt me ten eerste niet dat je met zo'n bedrag op zak naar de beurs gaat (tenminste, ik niet), en bovendien ben jij dan toevallig steevast degene die zo'n ding voor zo'n geld nooit meer kwijt raakt

Goeie vraag inderdaad. Er stond vorig jaar een originele telecaster uit 1952 in butterscotch blonde. Schitterend ding, maar prijskaartje van maar liefst 25.000 euro! Je komt er soms wel zeldzame dingen tegen - zag vorige keer een Blade JM4 jazzmaster model, jammer dat ik er geen centen voor had...
En dat beeld van die gasten die in de seventies zijn blijven hangen klopt wel enigzins :seriousf:
Gezellige boel! Ik ga er zaterdag ook weer even kijken, is voor mij om het hoekje.

Edit: de toegangsprijs lag rond een tientje dacht ik?

Harry
26 september 2014, 09:51
misschien ga ik ook wel even kijken, niet per se om te kopen, snuffelen is ook leuk. Toegangsprijs staat niet vermeld op de site, vreemd genoeg.

wietse
26 september 2014, 12:16
zou er ooit wel eens zo'n oude Strat of Les Paul verkocht worden, ik bedoel dan die dingen die daar staan met een prijskaartje van 15.000 euro of meer?


ja hoor toen ik er in maart stond verkocht mijn overbuurman een in mijn ogen spuuglelijke yellow submarine les paul, helemaal ingelegd in het beatles yellow submarine thema, ding kostte iets van 14000 euro koper betaalde 10% aan en de rest van het geld kwam bij aflevering, de verkoper bezorgde hem thuis bij de klant, mag voor zo'n bedrag ook wel.

een kennis van me verkocht ook een gitaar daar op die manier een davoli scarabeo, kreeg rond de 1000 euro aanbetaald hij vroeg 15000 later zag de koper toch van de koop af maar het handgeld was de koper dus kwijt maakte die man zich ook niet druk om, zo wil ik altijd wel zaken doen mep geld krijgen en het object mogen houden.

frekie
26 september 2014, 12:24
Ja zo wil ik ook wel wat verkopen :crazyhappy:

Ik heb het omgekeerde wel eens meegemaakt, mooie Ibanez AS200 verkocht via consignatie bij een niet nader te noemen zaak in "Duh Haag". Kom ik daar weer, gitaar weg, ik wil mijn centen. Nee meneer, we hebben hem op afbetaling verkocht(...) Ik heb nog maanden op mijn geld moeten wachten. Eens maar nooit weer.

Mmm Veenendaal, lang geleden, ik herinner me wel veel profi vintage handelaren met heel dure ouwe meuk. Grunn (NGD) vind ik dan toch laagdrempeliger zeg maar.

Jay75
28 september 2014, 00:05
Ik ben geweest en inderdaad leuk!
Bijna een SG junior uit 1965 gekocht bij Max guitars maar ze wisten te weinig over de originaliteit. En om dan impulsief zo'n bedrag weg te tikken hehe. Ook een hele mooie redelijk geprijsde SG special uit 69 gezien maar weet niet welke handelaar dat was (shit haha)
Volgende keer weer :)

Timotio
28 september 2014, 00:08
was inderdaad tof :)
Heb zelf een xotic bb plus gescoord voor net prijsje. Zag ook een leuke originele Les Paul staan uit 1960 maar die was me met 115.000 euro net ff te duur :soinnocent:

Leuk detail: ik volg al een tijdje een Blade Jazzmaster model die al zeker anderhalf jaar te koop stond denk ik. Werd voor mijn neus op de beurs verkocht. Ergens toch jammer, maar 950 euro kon ik niet even zo aftikken...
Mocht de eigenaar zich hier bevinden: proficiat!

MikeD
28 september 2014, 14:14
een hal vol gitaargekken en maffe gasten die in de jaren 70 zijn blijven hangen.


'k heb gisteren eens gekeken en inderdaad… het gehalte maffe gasten die in de zeventig zijn blijven hangen was weer aanzienlijk.. misschien hoor ik daar intussen ook bij……. gelukkig ook af en toe een dame van later bouwjaar gezien die het aankijken waard was bij wijze van afwisseling….m'n budget was net deze week opgegaan aan een tokai dus nou probeer ik m'n gitaarmaat zo gek te krijgen dat hij een 'andere les paul' koopt die we zagen en die hij ook mooi vond… de neiging om een scherp bod te doen op een Tuck and Roll Kustom setje voordat het om drie uur gratis weg mocht, heeft mijn gitaarmaat tot vreugde van mij echtgenote weten te bedwingen….

MikeD
28 september 2014, 14:23
ja hoor toen ik er in maart stond verkocht mijn overbuurman een in mijn ogen spuuglelijke yellow submarine les paul, helemaal ingelegd in het beatles yellow submarine thema,

volgens mij heb ik die gisteren weer of net zoiets gezien…. met mozaïek ingelegd in Beatles Magical Mystery Tour of Gele Duikboot daar wil ik vanaf zijn….. dus ofwel die koop van vorig keer was geen succes ofwel men heeft die truuk juist 'wegens succes' nog een keer uitgehaald…..

Hotpepper01
28 september 2014, 14:32
Ik ben gisteren ook weer geweest. Het was behoorlijk druk en gezellig. Bij thuiskomst was mn vriendin blij. Alle gitaren heb ik laten staan, hoewel ik wel er in verleiding was gebracht. Alleen het boek Vintage Ibanez Verification Book van Harry gescoord. Met inscriptie voorin...

Jay75
28 september 2014, 14:41
Die the Beatles gitaar heb ik ook gezien inderdaad, bij the American Guitar Store. Ik dacht hetzelfde haha.

E-J
28 september 2014, 20:08
Ik was er ook (voor de eerste keer) en zag inderdaad iemand achter de Max Guitar stand een witte SG Junior uitvoerig proberen ;).

Leuke, gezellige laagdrempelige beurs. Toch een hoop mooie gitaren gezien die je niet zomaar tegen komt. Dirk Witte had een erg gave Epiphone Sheraton met minihumbuckers. Helaas ver boven mijn budget. De SG Special uit 1969 was een mooie tweede.

jplm
28 september 2014, 20:10
Leuk detail: ik volg al een tijdje een Blade Jazzmaster model die al zeker anderhalf jaar te koop stond denk ik. Werd voor mijn neus op de beurs verkocht.

Om je te troosten: ik heb ooit een Fender Champ gehad, een onderhoudsbeurtje laten geven bij FNS (Marble), prima ding, maar ik heb 'm destijds verkocht toen ze nog zo'n 300 -350 euro kostten. Stevig spijt van, dus kijk ik op de beurs in Veenendaal altijd even of er een staat. Dit keer was er een Duitser die er een had, vroeg hij (om 10:15) 250 euro voor. Op Marktplaats vragen ze tegenwoordig al tegen de 500 euro, dus eerst dacht ik dat er dan wel iets mee zou zijn. Toch een paar keer van voor en van achter bekeken, en gehoord als ik er langs liep en er op gespeeld werd. Dus ik denk om 13:30, op weg naar de deur om naar huis te gaan "ik loop er effe langs en sla dat ding toch maar onder m'n arm", komt er één minuut eerder iemand anders aanlopen die 'm koopt. Heb ik nu nog spijt van. Maar ja, volgende beurs dan maar weer.

Groet, Jan.

Doefke
28 september 2014, 20:25
Kom je hier ook wat nieuwere standaard modellen tegen? Ik ben bijv. op zoek naar een Gibson SG standard 2013 die overal uitverkocht is. Kans hier tegen het lijf te lopen of is het toch vooral speciaal spul?