PDA

View Full Version : welke gitaar zou ik best kopen hulp nodig van wat kenners



tomdelonge1
24 september 2014, 15:03
hallo, na 5 jaar spelen zou ik een degelijken akoestische gitaar willen kopen, binne me budged van rond de 300 euro . ik was wat rond aan het kijken op thomann.de waar ik all mijn gitaartjes koop. en deze 2 vielen me dadelijk op, ik ben eigenlijk opzoek naar een warme klank vol en warm dus denk dat jumbo ackoestisch gitaren daar het besten voor zijn? deze 2 gitaren gaan het worden denk ik moeilijken keuzen daarom had ik graag wat info gehad van wat vak kenners.



de eerste is een LAG tramontane 66 t66dce kheb all veel revieuw's gelezen op internet, en ze zeggen een ongelooflijke klank en bouw kwaliteit. kheb ook all een paar filmpjes gezien op youtube en de klank is heel mooi warm en vol heel erg goede pickup . dus mijn gevoel gaat meer uit naar deze. maar khad graag julie mening ook gehad ik speel maar 5 jaar gitaar dus :D btw deze gitaar is van frankrijk geen usa bouwerk. mijn muziek store zegt dat je geen beteren gitaar gaat vinden rond deze prijsklassen . http://www.thomann.de/be/lag_tramontane_66_t66dce.htm


de 2de is deze epiphone ej-200ce nt dit een copie van de gibson model . khad graag julie mening gehad wat beter kwaliteid zou zijn. deze gitaar is veel scherper van klank heb ik wel gemerkt en minder warm, alvast bedankt allemaal !! http://www.thomann.de/be/epiphone_ej200ce_nt.htm



zelf weet ik ook dat ik geen taylor of martin geluid ga krijgen voor deze budged :p

Ernest01
24 september 2014, 15:20
Misschien ook eens kijken naar het merk Sigma.
Om een warme klank te krijgen hoef je niet perse een jumbo te hebben.
Een dreadnought is ook prima voor een vol geluid.
Taylor moet je niet hebben, in ieder geval, want die zijn - naar mijn smaak - niet warm.

En in het algemeen : ga naar een winkel en probeer een aantal uit.
Via het web is het maar afwachten wat je krijgt. Er zit nl veel verschil tussen akoestische gitaren van hetzelfde merk en model. Dus geen garantie dat ze allemaal hetzelfde klinken.
Plus dat je de bespeelbaarheid kunt testen.

Rizz
24 september 2014, 15:24
Gelijke kwaliteit, zou ik zeggen.. Als je echt een goede keus wilt maken, ga je ze bespelen in een winkel en als je daar dan toch bent, pak er dan nog een paar.. Hou er rekening mee dat gitaren exemplarisch goed of slecht kunnen zijn. Voordeel als je 'm in de winkel koopt is dat je er nog een afstelbeurt bijkrijgt en dat komt je bespeelbaarheid erg ten goede!

miyaru
24 september 2014, 17:10
Vanwaar kom je? Uit de buurt van antwerpen of goes? Ga dan is naar Bax/Muziek en visie.

Anders musicstore Koln of Musikproduktiv/Ippenburen. Je kan ook naar Thomann gaan, maar dat is volgens mij tegen de tjechische grens.....

Niet zo bestellen, zoals gezegd koop diegene die lekker speelt, en niet zijn broertje uit een dichte doos voor het gemak. Sta op afstellen waar je bij bent om zeker te weten dat het wat is voor jou, beter eerst even lastig en dan tevreden.

Robin.

Hypercub
24 september 2014, 17:13
De EJ200 CE heb ik. En ik ben er erg blij mee. De onboard electronica is echt prima (vooral de 2 horloge batterijtjes met een levensduur van zo`n 60 uur) ipv een dikke 9 volt batterij)) het geluid onversterkt is ook meer dan in orde. Minder warm vind ik `m niet klinken, dat is een kwestie van snarenkeuze. Let wel op dat je geen getordeerde of niet af te stellen hals in je handen krijgt, de kwaliteitscontrôle in Indonesië is niet altijd even goed..

tomdelonge1
24 september 2014, 18:30
bedankt allemaal voor julie reactie, ik ga het zo doen dan volgende week naar de gitarenwinkel. thomann is een goede winkel, veel besteld daar maar beter naar een gitaarenwinkel gaan. omdat de instrument daar altijd goed is afgesteld. in een internet shop ben je daar nooit echt zeker van, plus er zal standaard wel weel 012 snaren opzitten, standaard snaren zijn nooit goed naar mijn weten. is dit eigenlijk zo dat iederen standaard gitaar is uitgerust met 012 snaren ? want op me anderen 2 akoestische gitaren was dat zo ? kheb all 2 akoestische gitaren gekocht allemaal bij thomann trouwens en op alle 2 staan 012 snaren standaard. bijna iedereen speeld toch met 010 snaren 012 heeft zo een zwaar on helder dof geluid. mijn anderen 2 akoestische gitaren waren voor te leren niet echte hoogstaanders. epiphone dr-100 en een fender squier acoustic gitaar. mijn besten bezit is een tom delonge epiphone da is wel een mooierd :D alvast bedankt allemaal voor je reacties tips zijn nog altijd zeer welkom !!

tomdelonge1
24 september 2014, 19:16
de big baby taylor zojuist getest bij een vriend ongelooflijke helderen klank zeer compacte gitaar zeer mooie geluid als je noten gewoon pickt ietsjes minder met strumming iemand die deze gitaar heeft en als hij echt die 399 euro waard is ?

Rizz
24 september 2014, 20:13
Ieder zichzelf respecterende akoestisch gitarist speelt met minimaal .012 snaren.. Je moet ergens mee compenseren... :D

Naar mijn mening heeft een akoestisch gitaar dat ook nodig.

En als jij denkt dat een gitaar het waard is, hij lekker speelt en mooi klinkt, kopuh!

tomdelonge1
25 september 2014, 13:08
bedankt riss voor all je reactie's het gaat de taylor big baby worden. vond het heel lekker spelen en heel mooi helder geluid . ik denk voor 399 euro ga je ni snel iets beters vinden.

beruk
25 september 2014, 13:22
En nu leren typen. Niet te doen zeg, die berichtjes.