PDA

View Full Version : Koch Superlead / OD63 ?



alfred
23 september 2014, 20:33
Iemand deze nieuwe Koch pedalen of gehoord/getest.?
Ben benieuwd hoe deze klinken, vooral als preamp direct in PA, is het dezelfde speaker simulator als in de Pedaltone?

Wel een gedeelde toonregeling voor beide kanalen, hoe pakt dat uit?

Mitch
23 september 2014, 22:24
Ik zou effe in Off Topic het 'Dutch Music Event' topic checken. Er zijn er een paar geweest en in ieder geval één die 'm gehoord heeft. De maestrodijk zelve!

alfred
23 september 2014, 22:32
off topic ??, heb gezocht maar kan het niet vinden?
Inmiddels gevonden, Koch pedalen: "helemaal te gek" staat er.
Zoeken of ik de pedalen ergens kan testen.

Mitch
23 september 2014, 23:43
Van een tevreden Pedaltone gebruiker hè :listen: Het lijkt erop dat -ie qua sound in een andere hoek zit, qua features zijn er verschillen en overeenkomsten. Al met al een interessant ding. PB 'm anders even voor een iets uitgebreider verhaal?

groovieguitarguus
26 september 2014, 20:22
Ik ben ook zeker benieuwd!!! Dat direct in de PA 'klinkt' heel interessant...

Mini 2 kanaals amp, zonder Poweramp / Speaker... Lijkt me super voor In-Ear.

jaycee
25 oktober 2014, 22:28
is er inmiddels al meer bekend over deze pedalen? Zijn er mensen die ze hebben en wat zijn de ervaringen? Ik vind het interessant maar heb ze nog niet gehoord. Hoe zit het trouwens met de pedaltone? Die is al langer op de markt. Ben benieuwd wat men daarvan vindt.
Reden van mn interesse is dat ik toch niet echt tevreden ben over de sound van de (analoge) drive en distortion van mn TC Novasystem (verder wel erg tevreden overigens).

tnijland
26 oktober 2014, 00:33
Ik heb zowel de Pedaltone I als de II en had nooit iets beters kunnen aanschaffen. In context, ik speel zowel toetsen als gitaar en alles moet dus over de PA direct goed klinken. Ik speel op podiums dus altijd zonder mijn buizen versterker maar wel met de Pedaltone als preamp. Gecombineerd met de Eventide H9 voor single stompbox heb ik de perfecte match gevonden. De Nova System heb ik ook gehad maar die is (helaas) niet transparant en de drive is absoluut inferieur qua vergelijking met de drives van de Pedaltone. Tel daarbij de veelzijdigheid qua sound erbij op en je hebt een absolute winnaar (wint het zelfs tegen Line6, ElevenRack en de Axe-Fx).

Ga morgen gewoon met dit eenvoudige setje (MM Luke + Pedaltone II + Eventide H9 via PA) optreden in Zwolle (MS Benefiet concert in Odeon Theater met o.a. Cindy Oudshoorn van Kayak ;-).

jaycee
28 oktober 2014, 21:44
Ok, ik speel zelf alleen thuis, en kan dus niet op te hoog volume. Hoe zou je dat kunnen doen met een Pedaltone? Direct als met een distortion pedaal of Nova System in het (cleane) kanaal van mijn Tubemeister 18 (en dan 1 of 5 watt, met laag volume)?

whoosh
29 oktober 2014, 01:29
Ok, ik speel zelf alleen thuis, en kan dus niet op te hoog volume. Hoe zou je dat kunnen doen met een Pedaltone? Direct als met een distortion pedaal of Nova System in het (cleane) kanaal van mijn Tubemeister 18 (en dan 1 of 5 watt, met laag volume)?

Ik heb hem zelf ook, de Pedaltone. Gebruik hem niet meer bij optredens vanwege de ruimte die het boeltje op de vloer dan inneemt maar thuis eigenlijk altijd. Bij mij is hij aangesloten op een mengpaneel, via de REC/PA uitgang, speel eigenlijk altijd met koptelefoon thuis.

Maar goed, heb hem ook op het podium gebruikt, aangesloten via de FX return uitgang die erop zit aan de FX return van een Mesa combo. Klinkt geweldig. Hij heeft 4 aparte uitgangen: REC/PA (met speaker simulatie), Poweramp (aansluiten op eindtrap), FX return (aansluiten op de FX return van je combo, je slaat dan dus gewoon de hele preamp van je versterker over) en Clean Amp (dan sluit je hem aan op het cleane kanaal van je versterker). De laatste heb ik wel eens geprobeerd maar dat beviel eigenlijk niet. Is persoonlijk natuurlijk.

Voor zover ik weet is het enige verschil tussen de Poweramp en FX return aansluiting de hoeveelheid signaal (OdbV vs -10dbV)

Als je in die configuratie effectpedalen gebruikt die je liever in een FX loopje hebt zitten, dan sluit je die aan op de fx loop van de Pedaltone.

Pepe
29 oktober 2014, 01:58
Waar slaat dat '63 op? In dat Namm filmpje wordt gerefereerd aan Marshall maar dat lijkt me stug. Als het Fender is dan is het een brownface/blonde bassman achtig iets?
Brownface lijkt me ook stug zo te horen.

alfred
13 november 2014, 19:06
http://youtu.be/Rxj2IaPS_ss

staat nu een filmpje op youtube