PDA

View Full Version : jimi Hendrix nummers, welke zijn leuk?



sander666
9 juli 2003, 10:39
Welke jimi Hendrix nummers zijn leuk om te spelen, en het moet ook nog redelijk moeilijk zijn.
ik heb pas castles made of sand geleerd en dat vind ik supergaaf om te spelen, zo zoek ik er nog meer.
andere artiesten mag trouwens ook maar dan moet het wel ong. dezelfde stijl zijn.

thanx.

Polytheme Pam
9 juli 2003, 16:51
elk nummer is toch leuk om te spelen?....om een beetje in dezelfde stijl te blijven:


- little wing (platgetrapt..wel leuk...)
- bold as love
- wind cries mary

Verder hebben Stevie Ray Vaughan, Robin Trower en Kenny Wayne Shepherd verschillende nummers met dat "Hendrixiaanse" akkoordenwerk, want ik denk dat dat is wat je bedoelt.... 8-)

sander666
9 juli 2003, 18:25
Om te horen zijn ze allemaal wel leuk.
maar bv. all along the watchtower is 1 grote solo.
en dat is heel veel werk om in te studeren.
en dat demotiveert mij altijd een beetje.
grtz

Polytheme Pam
9 juli 2003, 20:51
heel veel werk om in te studeren


dat ga je toch niet noot voor noot in zitten te studeren... :???:

het leuke van dat soort muziek is juist je eigen interpretatie... :)

SiNiSTRaL
17 juli 2003, 13:52
kwestie van de juiste laddertjes kennen...

MonkeyFace
10 augustus 2003, 10:59
Om te horen zijn ze allemaal wel leuk.
maar bv. all along the watchtower is 1 grote solo.
en dat is heel veel werk om in te studeren.
en dat demotiveert mij altijd een beetje.
grtz

wat nou instuderen... denk je dat Hendrix dat nummer zelf 2x hetzelfde heeft gespeeld? :D Gewoon je eigen interpretatie van maken... 90% van het solo-werk van Hendrik is regelrechte improvisatie, dus ....

:strat: :amp: :dance:

ieme
30 augustus 2003, 12:20
HEY JOE, Little wing, when the wind cries mary, voodoo chile

deathprayer
24 september 2004, 21:57
Geen Tabs nemen!!!
die kloppen nooit voor geen 1e meter.
gewoon op gevoel af gaan :wink:
Like me :wink: 8-)

Greetzz

jimihendrix
29 september 2004, 15:36
All along the Watchtower, Little Wing, Hound Dog, Gypsy eyes, 1983.

dat zijn ook wel leuke.

Musical Greetzz...Marco 8-)

moretel
30 september 2004, 04:08
Angel
Steve Vai : Sisters

Joe Satriani
1 oktober 2004, 16:06
Vergeet VOODOO CHILE niet mensen!!!!!!
MEESTERLIJK NUMMER 8-) 8-)

Set Wenker
2 oktober 2004, 17:22
Geen Tabs nemen!!!
die kloppen nooit voor geen 1e meter.
gewoon op gevoel af gaan :wink:
Like me :wink: 8-)

Greetzz

Iets aan jouw onderschrift strookt niet met deze boodschap :roll: :)

Bluesbreaker
2 oktober 2004, 17:32
idd, en voodoo chile was trouwens ook al lang genoemd

Gerben Bervoets
24 november 2004, 00:52
wat zijn eigenlijk de makkelijkste hendrix nummers om mee te beginnen (als die er al zijn),

heb al wat stukjes van castles made of sand, little wing en wind cries mary, voodoo chile geprobeerd. Maar als de snelle pull-offs en hoge noten eraan komen verlies ik de pedalen helemaal.

Dus qua sound en gevoel (in trage passages) zit ik al vrij goed.
Wat is het makkelijkste nummer om vann begin tot einde te spelen met zo min mogelijk technische passages in.

Volgens mij is het castles made of sand.

En heeft iemand een link met goede tabs opt net want slechte tabs kun je met hopen vinden, liefst met wat uitleg erbij of een stap voor stap procedure.

Azrael
25 november 2004, 01:00
wat zijn eigenlijk de makkelijkste hendrix nummers om mee te beginnen (als die er al zijn),

heb al wat stukjes van castles made of sand, little wing en wind cries mary, voodoo chile geprobeerd. Maar als de snelle pull-offs en hoge noten eraan komen verlies ik de pedalen helemaal.

Dus qua sound en gevoel (in trage passages) zit ik al vrij goed.
Wat is het makkelijkste nummer om vann begin tot einde te spelen met zo min mogelijk technische passages in.

Volgens mij is het castles made of sand.

En heeft iemand een link met goede tabs opt net want slechte tabs kun je met hopen vinden, liefst met wat uitleg erbij of een stap voor stap procedure.

Gewoon zelf rondkijken. Voor goede tabs moet je vaak bij powertabs zijn. De meeste die ik ervan heb gezien zijn erg en erg goed. En het is ideaal om te oefenen....ging een wereld voor mij open sinds ik het gisteren ontdekt heb.

Droffie
13 december 2004, 14:40
wat zijn eigenlijk de makkelijkste hendrix nummers om mee te beginnen (als die er al zijn),

heb al wat stukjes van castles made of sand, little wing en wind cries mary, voodoo chile geprobeerd. Maar als de snelle pull-offs en hoge noten eraan komen verlies ik de pedalen helemaal.

Dus qua sound en gevoel (in trage passages) zit ik al vrij goed.
Wat is het makkelijkste nummer om vann begin tot einde te spelen met zo min mogelijk technische passages in.

Volgens mij is het castles made of sand.

En heeft iemand een link met goede tabs opt net want slechte tabs kun je met hopen vinden, liefst met wat uitleg erbij of een stap voor stap procedure.
Mijn advies ga niet voor tabs. Je maakt je oren lui. Zoek de nummers zelf uit en train je oren. Je zal verbaast zijn hoe snel je op een gegeven moment Hendrix nummers na speelt. En beter dat ze getabt zijn!!

harrie-beton
22 december 2004, 13:33
hendrix stemde zijn gitaar vaak een halve toon lager dan normaal, de tab is zinloos tenzij ze er bij vermelden "tune down one step".
Pas wel op want Hendrix is een van de beste gitaristen die ooit leefde dus die imiteer je niet zo even...

Hendrix nummers die mij leuk lijken om na te doen:
-fire
-foxy lady
-purple haze
-he joe
-wind cries mary
-bold as love
-wild thing
-red house
-machine gun
-who knows
-angel
-little wing (is al wel vaak gedaan)
-hear my train a coming

ArpeggioKing
12 februari 2005, 17:37
koop de "blues" album van jimi hendrix, zet m op en speel gewoon mee! echt geweldig album. Zeker de blues versie van Voodoo child is geweldig. Red House is erg mooi om te spelen (blues klasieker).

Mijn Favoriet is toch zeker Jelly252 (getal weet ik niet zeker) maar is zo'n vet nummer om te spelen!!. Staat op 'blues'

ArpeggioKing
12 februari 2005, 17:37
koop de "blues" album van jimi hendrix, zet m op en speel gewoon mee! echt geweldig album. Zeker de blues versie van Voodoo child is geweldig. Red House is erg mooi om te spelen (blues klasieker).

Mijn Favoriet is toch zeker Jelly252 (getal weet ik niet zeker) maar is zo'n vet nummer om te spelen!!. Staat op 'blues'

lvz
13 februari 2005, 13:13
purple haze is niet zo lastig en klinkt toch ziek