PDA

View Full Version : Celestion vintage 30 speakers, verschillende uitvoeringen ???



Tunes
22 september 2014, 08:10
Als ik google op deze spekaers zie ik nogal verschillende uitvoeringen langs komen, is dat alleen cosmetisch of zit er veel verschil tussen.
Zag ergens in ieder geval al iets over engels en chinees.

http://celestion.com/images/products/1/vintage30_zoom1.png

http://www.guitarmania.co.uk/ekmps/shops/guitarmania/images/marshall-vintage-30-cm-12in-celestion-speaker-16-ohm-70-watt-suit-dsl40c-978-p.jpg

mennen08
22 september 2014, 10:01
Er zit degelijk verschil in deze speakers, Als je bijv op de site van celestion kijkt zie je dat elke speaker een ander spectrum heeft.
Ik heb zelf niet veel verstand van speakers maar wellicht dat iemand hier op het forum dat wel heeft!

caliban
22 september 2014, 11:42
Sommige merken bestellen waarschijnlijk een grote hoeveelheid tegelijk bij Celestion, en het zou inderdaad kunnen dat ze hierbij zekere specificaties opgeven voor de productie. Mesa geeft als ik me niet vergis bijvoorbeeld een hogere RMS-waarde aan zijn V30's (Black Shadows heten de Mesa speakers) dan de standaard Celestions. Deze merken hebben dan ook hun eigen sticker achter op de speaker. Of er echt een verschil is, lees je behoorlijk tegenstrijdige zaken over.

Vroeger werden alles Celestion speakers in het Verenigd Koninkrijk gemaakt. Tegenwoordig worden (denk ik) de gewone reeksen in China gemaakt, en bepaalde reeksen nog in het Verenigd Koninkrijk (zoals de Black Shadows in principe, Marshall rebranded speakers weet ik niet)

Naar mijn eigen ervaring is de beste V30 een die al goed ingespeeld is.

Tunes
22 september 2014, 12:12
Ja maar het gaat mij om de "normale" te bestellen speakers, dus niet de speakers voor marshall of mesa.
Zitten er nu verschillen tussen de verschillende uitvoeringen, en welke verschillende zijn er eigenlijk.

caliban
22 september 2014, 14:20
Ja maar het gaat mij om de "normale" te bestellen speakers, dus niet de speakers voor marshall of mesa.

Seg kerel... De tweede foto die je post is een door Marshall herlabelde speaker, verwarrend hoor.

Voor de rest kan je voor zover ik weet niet veel uiterlijk verschil opmerken aan V30's. Er waren mensen die oorspronkelijk dachten verschil te horen tussen de Chinese en de Engelse versie, maar blijkbaar waren die Chinese nog geen Chinese, maar wel Engelse stock die nog niet helemaal op was...

big dooley
22 september 2014, 16:16
Seg kerel... De tweede foto die je post is een door Marshall herlabelde speaker, verwarrend hoor.

als ik het goed begreep waren die ook wel degelijk iets anders dan de standaard V30's...
de marshalls zijn ook 70 ipv 60 watt

caliban
22 september 2014, 16:25
als ik het goed begreep waren die ook wel degelijk iets anders dan de standaard V30's...
de marshalls zijn ook 70 ipv 60 watt

Ja inderdaad, zou kloppen (had ik in mijn eerdere post ook aan proberen geven, had Marshall gewoon niet erbij genoemd, in tegenstelling tot Boogie). Weet trouwens niet of Marshall Celestions in China gemaakt worden, die voor Boogie zouden dacht ik nog Engels moeten zijn.

Misery Signals
22 september 2014, 16:33
Ooit voor gemailed, die Marshalls zijn 100% herlabelde v30 speakers.

MS

big dooley
22 september 2014, 20:14
Ooit voor gemailed, die Marshalls zijn 100% herlabelde v30 speakers.

MS

wie heb je daar voor gemaild? marshall zelf?

dit is wel leuk leesvoer:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=851486

Misery Signals
23 september 2014, 07:39
Ooit op het Marshall Forum iemand.

Misery Signals
23 september 2014, 07:40
Ik moet die mail nog eens zoeken, was iemand die dazr mod is of de amps mee ontwerpt. Btw Mesa zijn black shadow speakers

Misery Signals
23 september 2014, 07:42
... Zijn speakers met eigen merk erop maar geen v30s. En de rating zegt weinig, verschillende merken met v30s raten hun kasten toch anders...

Sorry voor Posts, iPhone op een bus :)

MS

Brum
23 september 2014, 08:48
Dus... Bogner gebruikt de Chinese V30's, als ik het artikel mag geloven?:crazyhappy:

dorrus
28 september 2014, 14:51
Zijn er andere dan?

Tunes
30 september 2014, 23:08
Typisch gitaarnet, je vraagt wat en krijgt antwoord over wat je niet wil weten (maar zo hoort het ook).

Brum
4 oktober 2014, 13:20
Volgens mij worden V30's tegenwoordig alleen nog maar in China gemaakt. Persoonlijk denk ik niet dat er verschil zit tussen een Chinese, of Britse V30. Ik heb ooit 's een topic gelezen op een Marshall forum, waar een medewerker van Celestion uit de doeken deed dat er inderdaad geen enkel verschil is en dat zelfs de apparatuur waarmee de Celestions gemaakt worden naar China zijn gegaan. Een speaker klinkt gewoon beter als ie goed ingespeeld is, ongeacht Chinees of Brits, mijn mening.

Overigens heb je al erg veel info gekregen in dit topic over verschillende V30's hoor.;)

big dooley
4 oktober 2014, 14:49
mjah... als er een speaker is, die erom bekend staat dat ie goed ingespeeld moet zijn, is het de V30 wel
gebruik ze zelf in combinatie met de G12H30 anniversary
heb ze wel eens apart vergeleken voor de lol... de JVM klinkt lekkerder met de G12H30's, maar op de AFD100 zijn V30's weer wat beter