PDA

View Full Version : Ippenburen muziekmarkt



JeffreyBlok
20 september 2014, 12:50
Hallo

Hebben jullie ervaring met de muziekmarkt bij de muziekwinkel ippenburen
Mvg jeffrey

arcane
20 september 2014, 13:18
De 'Flohmarkt' die ze daar organiseren heb ik tot heden nog niet bezocht. Maar ze hebben het over 300 kraampjes. Het lijkt me dat je daar wel wat leuks kunt vinden.

Maar mocht je gaan, dan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Of het aantal van 300 inderdaad klopt, hoe de prijzen en de koopwaar zijn etc.

De winkel zelf is in ieder geval wel de moeite vind ik.

-edit-

http://www.musik-produktiv.de/musiker-flohmarkt.html

Op de pagina is een slideshow te zien, dan krijg je misschien een betere indruk.

marter544
21 september 2014, 13:51
De vlooienmarkt daar is altijd tof, maar als je voor de koopjes gaat moet je er direct om 8 uur zijn.

Tunes
22 september 2014, 11:05
Ik ga er zeker heen, om er te verkopen.
Wel vroeg er uit, ben erg benieuwd wat het word.

JeffreyBlok
1 oktober 2014, 15:40
Ik ga er zeker heen, om er te verkopen.

Wel vroeg er uit, ben erg benieuwd wat het word.




wat verkoop je zoal?

JeffreyBlok
1 oktober 2014, 22:06
Ik zal zaterdagavond of zondagochtend verslag geven

fastfolkert
2 oktober 2014, 11:16
Ik ben er ook, met de halve band van mijn zoon ;-)

gitaarvrouwtje
2 oktober 2014, 11:41
Kortgezegd: flomarkt ibbenburen is leuk :)

Tunes
2 oktober 2014, 12:43
wat verkoop je zoal?

Veul, heel veul.

Verschillende setjes tuners (gotoh en anderen).
Heel veel drumonderdelen.
Lading tweedehands effecten en wat gitaren.
Microfoons.

Tunes
2 oktober 2014, 12:45
Iemand trouwens ervaring met hoe vroeg je er moet zijn om een plekje te krijgen.
Gaat open voor verkopers om 7:00 dus ik wil er eigenlijk een half uurtje van te voren zijn.

fastfolkert
4 oktober 2014, 21:50
Samen met mijn zoon (drums) en z'n keyboard-maatje met de VW Camperbus naar Ibbenburen. Vanochtend om half 10 weggereden en we waren om kwart over 10 op de "P&R". daar was het al aardig druk, en na een kwartiertje kwam de bus die ons in 5 minuten naar de markt bracht. Prachtig weer en veel stands. Variërend van echte kofferbakverkopers tot aan handelaren met >25 gitaren. Veel gitaar en effecten, veel accordeons (...) en veel "zooi" zoals eigenbouw hobby-speakers, afgeleefde drumsets, McCrypt PA meuk etc. Maar ook mooie gitaren, veel drumhardware en bekkens en veel CD/LP kramen. En natuurlijk Bratwurst. Prijzen waren naar mijn idee redelijk hoog maar afdingen kon.
Ik heb op de markt 1 dingetje gescoord (Marshall Channel select-voetschakelaar voor 5,- zonder stekker - inmiddels gefikst), en nog wat zooi in de winkel zelf. Om half drie waren we weer terug. Leuk dagje gehad!

Tunes
5 oktober 2014, 08:13
Zo dat was een lange dag.
Om vijf uur eruit en op naar iBBenburen, daar aangekomen aansluiten in de rij om een plaatje voor verkoop te bemachtigen. Was druk maar gelukkig waren we op tijd.
Prima plek, nadat men mij eerst midden in een plas water wilde zetten (ik dacht het niet) en veel verkocht.
Paar gitaartjes, wat drum hard ware en heel veel klein spul.

Vroeg in de ochtend komen de eerste opkopers (handelaren die daar zelf staan en nog ff snel kijken of er een koopje te scoren valt.
Vanaf een uur of 10 loopt het vol en kan de verkoop echt beginnen, veel nederlanders en natuurlijk duitsers en af en toe een verdwaalde oostblokker.

Grappig om te zien aan de kraam/auto, duitser vraagt wat het kost en betaald als hij de prijs aardig vindt, nederlander vraagt de prijs kijkt een beetje zuur maar wat geluiden van ach oo en hmmmmm en gaat afdingen (wat mag natuurlijk).
Oostblokker doet net of die je niet verstaat en probeert je in de val te lokken kwa prijzen, veel rommelen en moeilijk door elkaar doen, had er zelfs 1 die probeerde weg te lopen zonder te betalen.
Ik was gewaarschuwd en helaas bleek het bij mij waar te zijn sjacheraars die je in de gaten moet houden.

Maar al met al een top dag, mooi weer goede verkoop en leuke mensen en muziek.
In het voorjaar zeker weer.

JeffreyBlok
5 oktober 2014, 13:03
Hallo iedereen

Het was erg leuk. Het was gelukkig geweldig weer, ik had niet verwacht dat het zo groot was!
Ik was er 1 keer eerder geweest en toen kwam ik er nog een keer om 2/3 uur aan kakken en toen was de helft al weg.
Er was heel veel spul te koop, vooral gitaareffecten.
Ik had nog een erg mooie dual overdrive van boss gezien voor 25 euro maar dan gaat waarschijnlijk mn ds-1 eraf en dan is dat ook een beetje zonde
Het is echt een aanrader om er heen te gaan.

Groet Jeffrey