PDA

View Full Version : Nieuw nummer "Arpeggio enzo"



zoldergitarist
20 september 2014, 07:01
Ik heur wel wat jullie er van vinden.

https://soundcloud.com/doedens/barry-doedens-arpeggio-enzo

pasqual
20 september 2014, 08:51
Lekkerrrrr! Goeie bas ook:ok: Je speelt erg goed en creatief. Bla bla, etc......:rockon:

Fusion
20 september 2014, 12:11
Hehe, eindelijk geen irritante samples van irritante zangers. Wow, Barry, wat kan jij spelen man. Heerlijk! Ik ben helemaal terug in de jaren 80, sta in Boudisque Records in Amsterdam, welke LP zal ik kopen? Die van Friedman heb ik al, Becker, Lee Firkins, heb ik allemaal, hee, wat is dit? Een nieuwe Shrapnel artiest? Barry? Klinkt Nederlands, klinkt goed! Doet u mij deze maar :)

Harald
20 september 2014, 12:30
I will... euhh Shred will survive?

Michael Lee Firkins deed op zijn eerste plaat wel wat mooi steel guitar op normale gitaar. Maar Shrapnel was het niet voor mij... dit ook niet. Maar wel uitstekend gedaan.

Jannnus
20 september 2014, 13:39
geinag een soort van medley
en fuk....ja je kan spelen :)

Duhsjaak
22 september 2014, 09:28
Je zit in een extreme hoek qua muziek hier. En dan is het geen verrassing dat dat uiteenlopende meningen oplevert.
Ik begrijp je wil om ook gezongen liedjes te berde te brengen. En dus, als de zangert niet naar jou komt, komt jij wel naar de zanger.

Is het nou niet mogelijk dat jij ergens exposure krijgt:
Ebola-vrije gitarist wil band op richten.
De volgende opstelling lijkt hem ideaal:
- ..........
afijn, de lead gitarist is er dus al, nu de rest nog.

Ik snap niet dat ik met mijn vrijwel geheel ontbrekende techniek volop in allerlei bandjes ben getolereerd en dat jij op je Zoldertje zit.
Giga melodieus, overweldigende techniek.

Als ik vanavond weer over de drempel loop en mijn lief vraagt (geheel zoals in Amerikaanse sjabloonmatige films) How was your day honey?
Dan kan ik zeggen dat ik een prachtdag had, met trots vervuld als de loco plaatsvervangend voorzitter van de Zolder fanclub.
Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
22 september 2014, 09:32
Ik snap niet dat ik met mijn vrijwel geheel ontbrekende techniek volop in allerlei bandjes ben getolereerd en dat jij op je Zoldertje zit.

Ik denk dat de conclusie is dat techniek dus weinig met in een band formaat muziek maken te maken heeft, Gus :).

Duhsjaak
22 september 2014, 11:06
Daar heb je vanzelf gelijk in. Alleen hier kon het verschil echt niet groter zijn. Mijn techniek is totaal afwezig. Ook geen zwakke broeder. Ik kan totaal geen gitaar spelen. En da's geen valse bescheidenheid.
Zoldertje daarentegen heeft al de goden mogen weten hoe vaak een visitekaartje afgegeven van zijn internationale allure en toch wil het vormen van een band maar niet lukken.

Dat vind ik persoonlijk errug vreemd.
Dat heb ik geprobeerd naar voren te brengen.
Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
22 september 2014, 11:43
Daar heb je vanzelf gelijk in. Alleen hier kon het verschil echt niet groter zijn. Mijn techniek is totaal afwezig. Ook geen zwakke broeder. Ik kan totaal geen gitaar spelen. En da's geen valse bescheidenheid.
Zoldertje daarentegen heeft al de goden mogen weten hoe vaak een visitekaartje afgegeven van zijn internationale allure en toch wil het vormen van een band maar niet lukken.

Dat vind ik persoonlijk errug vreemd.
Dat heb ik geprobeerd naar voren te brengen.
Vriendelijke groet, Gus

Ik vind dat helemaal niet vreemd. Je hebt muzikanten en gitaristen. Barry is duidelijk een gitarist :). No offense trouwens, tis maar net waar je je thuisvoelt.

Jannnus
22 september 2014, 12:27
Ik vind dat helemaal niet vreemd. Je hebt muzikanten en gitaristen. Barry is duidelijk een gitarist :). No offense trouwens, tis maar net waar je je thuisvoelt.
ik zie het verschil niet zo
wel tussen componisten en de rest(hoewel componisten vaak een instrument aardig beheersen)

maar vertel
ik weet het echt niet

guhlenn
22 september 2014, 12:30
ik zie het verschil niet zo
wel tussen componisten en de rest(hoewel componisten vaak een instrument aardig beheersen)

maar vertel
ik weet het echt niet

muzikanten = componisten

edit sommige muzikanten zijn ook kneitergoede gitaristen en vice versa, het een sluit het ander niet uit.

Jannnus
22 september 2014, 13:23
muzikanten = componisten

edit sommige muzikanten zijn ook kneitergoede gitaristen en vice versa, het een sluit het ander niet uit.

blijft een moeilijke voor me
bv is Dylan een componist ? imo nee . Zappa imho ja
maar de engelsen hebben het goede woord voor dat soort "types"
Songwriter
hoe doen we dat in het nederlands ?? :)

purplejohn
22 september 2014, 14:28
Hij is weer erg lekker, Barry. Malmsteen in het kwadraat, maar dan zonder die eindeloze quasi klassieke tiereliertjes.
I'm in!

PS.: je hebt PM.

guhlenn
22 september 2014, 15:41
blijft een moeilijke voor me
bv is Dylan een componist ? imo nee . Zappa imho ja
maar de engelsen hebben het goede woord voor dat soort "types"
Songwriter
hoe doen we dat in het nederlands ?? :)

een componist componeert muziek, ook wel liederen genaamd en is dus een songwriter (engels voor liedjes schrijver weet u wel). waarom is Dylan geen componist? Omdat z'n akkoorden niet moeilijk genoeg zijn? :)


Guhlenn maakt uw leven makkelijker!

Harald
22 september 2014, 16:47
bloody hell, heb ik dat altijd verkeerd begrepen...

John Williams is dus muzikant, en John Williams is dat juist niet. Da's gewoon een simpele gitarist. Net als zijn leraar Segovia. En net als Ytzak Perlmann, of Elvis Presley geen muzikanten dus...

Ik maak wel verschil tussen muzikanten en gitaristen/drummers/triangelisten of whatever. Maar dat heeft met de instelling te maken. Bij een gitarist die allereerst muzikant is dient de techniek de muziek. Betekend niet dat hij alles simpel hoeft te houden. Een gitarist voorop, dan is muziek ondergeschikt aan de gitaar.

Bij JJ Cale is het makkelijk. Bij Zappa al iets minder. Hij is eigenlijk in zijn solo's altijd op zoek naar muzikale ideëen. En tegelijkertijd gek op alle randspeeltjes. Malmsteen is typisch een gitarist wat mij betreft. Steve Vai is beiden in een fijne balans. Satriani meestal vooral gitarist. Maar Flying through a blue dream is een zeer aangename uitzondering in zijn werk. De cd dan, het nummer zelf valt juist wel mee.

zoldergitarist
22 september 2014, 17:04
Hij is weer erg lekker, Barry. Malmsteen in het kwadraat, maar dan zonder die eindeloze quasi klassieke tiereliertjes.
I'm in!

PS.: je hebt PM.

Heb je een p-emmetje gestuurd.

Ernest01
24 september 2014, 10:48
Geweldig nummer dit. En inderdaad.... wat kan jij spelen. Eindelijk een nummer waarin iemand snel speelt en toch geen noten-poeperij.
Ook de meerstemmige stukken klinken zeer strak.
Tijd om van die zolder af te komen !

zoldergitarist
26 september 2014, 12:13
Lekkerrrrr! Goeie bas ook:ok: Je speelt erg goed en creatief. Bla bla, etc......:rockon:

Verrassend te horen dat de bas leuk is bedankt, en voor de rest van de complimenten natuurlijk !

zoldergitarist
26 september 2014, 12:23
Geweldig nummer dit. En inderdaad.... wat kan jij spelen. Eindelijk een nummer waarin iemand snel speelt en toch geen noten-poeperij.
Ook de meerstemmige stukken klinken zeer strak.
Tijd om van die zolder af te komen !

Bedankt maar ik blijf lekker op zolder, ik ben geen bandspeler ik heb een hekel aan herhaling, dus van "tig" keer dezelfde nummers spelen word ik helemaal krankjorum. Heb wel in redelijk wat bandjes gespeeld trouwens.

zoldergitarist
26 september 2014, 12:25
Geweldig nummer dit. En inderdaad.... wat kan jij spelen. Eindelijk een nummer waarin iemand snel speelt en toch geen noten-poeperij.
Ook de meerstemmige stukken klinken zeer strak.
Tijd om van die zolder af te komen !

Bedankt ! en leuk dat van die "noten-poeperij" ha ha bedankt !!

zoldergitarist
26 september 2014, 12:42
Je zit in een extreme hoek qua muziek hier. En dan is het geen verrassing dat dat uiteenlopende meningen oplevert.
Ik begrijp je wil om ook gezongen liedjes te berde te brengen. En dus, als de zangert niet naar jou komt, komt jij wel naar de zanger.

Is het nou niet mogelijk dat jij ergens exposure krijgt:
Ebola-vrije gitarist wil band op richten.
De volgende opstelling lijkt hem ideaal:
- ..........
afijn, de lead gitarist is er dus al, nu de rest nog.

Ik snap niet dat ik met mijn vrijwel geheel ontbrekende techniek volop in allerlei bandjes ben getolereerd en dat jij op je Zoldertje zit.
Giga melodieus, overweldigende techniek.

Als ik vanavond weer over de drempel loop en mijn lief vraagt (geheel zoals in Amerikaanse sjabloonmatige films) How was your day honey?
Dan kan ik zeggen dat ik een prachtdag had, met trots vervuld als de loco plaatsvervangend voorzitter van de Zolder fanclub.
Vriendelijke groet, Gus

Weer een prachtige review ik ga er haast van naast mijn schoenen lopen ha ha. En vooral van het laatste stukkie (over de drempel bij je lief...) lig ik in een bochel :D, nog bedankt ! Ik verheug me alweer op mijn volgende post.

zoldergitarist
26 september 2014, 12:50
En de rest ook bedankt voor de complimenten !

Duhsjaak
26 september 2014, 16:01
[QUOTE=zoldergitarist;3110408 ............... Ik verheug me alweer op mijn volgende post.[/QUOTE]

Kijk, daar sla je nou de plank een beetje mee mis: IK verheug me alweer op JOUW volgende post.
Die band gaat er komen hoor, al is het maar een WeTranfer band.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
26 september 2014, 16:42
Kijk, daar sla je nou de plank een beetje mee mis: IK verheug me alweer op JOUW volgende post.
Die band gaat er komen hoor, al is het maar een WeTranfer band.
Vriendelijke groet, Gus

ha ha ....maar dan wil ik jou als zanger, goed ?

Bloodline
26 september 2014, 21:12
Malmsteen + wat andere 80's vibe, gaaf!
Heerlijk dat circle of fifths intro, typisch neo classical.
Toch heb ik het gevoel dat je zo'n stuk als bij 2:37 wat interessanter had kunnen maken, wat meer onderbouwd omdat het zo'n gave progressie is. Tjah, moet wat te zeuren hebben als gitarist he?

Productie: ik mis die (gave) kickdrum!

Verder zeer gaaf, probeer je bij volgende tracks jezelf wat meer te onderscheiden van de andere neo-shredders.

TOP!

purplejohn
26 september 2014, 23:10
"Calimero" zit er zeker niet meer in, Barrie...?:-(

Duhsjaak
27 september 2014, 03:35
ha ha ....maar dan wil ik jou als zanger, goed ?

Hoe verleidelijk het ook zou zijn om daar 'ja' op te zeggen: ik zou jou ermee te kort doen. En je muziek.
Mijn stem kachelt vreselijk achteruit. Luister maar naar wat ik vorige week heb gepost. Op (ik denk) drie punten hoor je m breken, nog afgezien van dat de toonvastheid ook niet echt geweldig meer is. Mijn stem is past the best before date.

Waaraan jouw muziek behoefte heeft is een lenige stem, die nog beschikt over de volle range en dynamiek. Ik kan op geen uur meer aan mijn eigen eisen tegemoet komen op dat punt. En ik kan daar maar beperkt mee zitten. Ook op het gebied van turnen en zeskamp..... afijn, zo zit het leven in elkaar.

Maar ik vind het ontzettend aardig dat je het hebt gezegd.
Vriendelijke groet, Gus

JVGM-music
27 september 2014, 19:25
geinag een soort van medley
en fuk....ja je kan spelen :)
Juist verwoord!

Cageman
28 september 2014, 11:15
De bas komt inderdaad goed door!

Het is een lang nummer en er komen veel dingen voorbij. Ik vind het daardoor een soort zoldergitarist in één nummer, of een teaserfilmpje met fragmenten van een heel album. Overigens ook een hoop nieuwe dingen hoor :). Het stuk vanaf 2.49 vind ik het gaafst. Dat heeft echt een sneaky pinkpanter vibe, in de lijn van je oudere stukjes. Voor de rest natuurlijk zeer knap gespeeld :ok:.

Iets anders: ik heb je een PB gestuurd.

Loeters,

Merijn

zoldergitarist
28 september 2014, 12:06
De bas komt inderdaad goed door!

Het is een lang nummer en er komen veel dingen voorbij. Ik vind het daardoor een soort zoldergitarist in één nummer, of een teaserfilmpje met fragmenten van een heel album. Overigens ook een hoop nieuwe dingen hoor :). Het stuk vanaf 2.49 vind ik het gaafst. Dat heeft echt een sneaky pinkpanter vibe, in de lijn van je oudere stukjes. Voor de rest natuurlijk zeer knap gespeeld :ok:.

Iets anders: ik heb je een PB gestuurd.

Loeters,

Merijn

Kijk even in je PostBakkie...

zoldergitarist
28 september 2014, 12:07
"Calimero" zit er zeker niet meer in, Barrie...?:-(

Ooit wel eens een keerha ha.

zoldergitarist
29 september 2014, 10:16
Malmsteen + wat andere 80's vibe, gaaf!
Heerlijk dat circle of fifths intro, typisch neo classical.
Toch heb ik het gevoel dat je zo'n stuk als bij 2:37 wat interessanter had kunnen maken, wat meer onderbouwd omdat het zo'n gave progressie is. Tjah, moet wat te zeuren hebben als gitarist he?

Productie: ik mis die (gave) kickdrum!

Verder zeer gaaf, probeer je bij volgende tracks jezelf wat meer te onderscheiden van de andere neo-shredders.

TOP!

Bedankt voor je complimenten/tips. Klinkt misschien stupide, maar wat een eer om dat van de BESTE gitarist van NL te horen en dan lul ik niet. Btw. ik heb ook even gestemd zodat je straks de nieuwe "Jamplay Instructor" wordt. Groet Barry.
http://geargods.net/video/one-of-these-5-shredders-will-be-the-next-jamplay-instructor-but-the-choice-is-in-your-hands

Fusion
29 september 2014, 10:40
Ik weet t.... ik ben n zeikert... maar ik vind t zo jammer dat je dagenlang steeds in je eigen topic reageert, maar verder nooit de moeite neemt om al dat talent hier eens van commentaar te voorzien.

zoldergitarist
29 september 2014, 14:55
Ik weet t.... ik ben n zeikert... maar ik vind t zo jammer dat je dagenlang steeds in je eigen topic reageert, maar verder nooit de moeite neemt om al dat talent hier eens van commentaar te voorzien.

Hey Fusion, dat doe ik wel hoor, maar dan lees je dat waarschijnlijk niet. En muziek technisch heb ik niet zoveel te melden omdat ik geen muzikale kennis bezit, ik schrijf dus meestal of ik iets leuk en goed vind klinken maar ga daar verder niet op in.
Trouwens nog bedankt voor je eerdere leuke reactie.

Cageman
29 september 2014, 15:21
Ik heb zelf allerlei verschillende motieven om wel/niet te reageren op draadjes. Dat anderen mijn muziekjes ook becommentarieren is daar niet (of in zeer kleine mate) één van.
Mag iedereen ook helemaal zelf weten toch. Een reactie op een stuk vind ik ook leuker als die is gedreven door daadwerkelijke wil om iets te zeggen.
Dat zolder er niet genoeg van af zou weten vind ik dan wel weer onzin xD. Het is geen wetenschap.

PS: zolder, heb je mn laatste PB tjes gelezen?

zoldergitarist
29 september 2014, 17:31
Ik heb zelf allerlei verschillende motieven om wel/niet te reageren op draadjes. Dat anderen mijn muziekjes ook becommentarieren is daar niet (of in zeer kleine mate) één van.
Mag iedereen ook helemaal zelf weten toch. Een reactie op een stuk vind ik ook leuker als die is gedreven door daadwerkelijke wil om iets te zeggen.
Dat zolder er niet genoeg van af zou weten vind ik dan wel weer onzin xD. Het is geen wetenschap.

PS: zolder, heb je mn laatste PB tjes gelezen?

Je hebt een pee-emmetje terug. Op jou reactie dat ik wel iets van muziek af weet, hmm was het maar zo zou het graag willen. Ik doe alles op het gehoor.

pasqual
29 september 2014, 22:18
Je hebt een pee-emmetje terug. Op jou reactie dat ik wel iets van muziek af weet, hmm was het maar zo zou het graag willen. Ik doe alles op het gehoor.

Nou nou, wat een misplaatste bescheidenheid Barrie! Natuurlijk weet jij veel van muziek en hoe je dat moet maken! Je hoeft namelijk geen theoretische muziekkennis te hebben om te weten wat je doet en het lijkt mij duidelijk dat je dat wel degelijk weet, te oordelen naar wat ik van je hoor. Zo...genoeg veren in je derrière:crazyhappy:!