PDA

View Full Version : Timo Somers - Aristides Anthem



TimoSomers
16 september 2014, 17:08
Hoi iedereen!

Graag presenteer ik jullie mijn nieuwste video voor een nieuwe track: Aristides Anthem.
De track is geschreven om Aristides' nieuwe 060 model te presenteren.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden!!


https://www.youtube.com/watch?v=H3giXZXW2_o

pasqual
16 september 2014, 19:09
Je doet hier niet alleen Aristides en Koch promoten maar zeker ook jezelf! Super vette track en wat speel jij goed man....:stop:
Het zou me niks verbazen als je binnen niet al te lange tijd bij een grote internationale band verschijnt.:ok:

Tristan
16 september 2014, 23:45
Ik vind het tof dat deze wat ruiger is en meer zware riffs heeft dan je andere tracks.
Een ander ding dat me opvalt is dat je snelle passages veel cleaner zijn, ik hoor er in deze track geen enkele "foute" of "ondoordachte" noot meer in.
Je smaak voor sound, melodie en vibrato ligt me niet zo maar desalniettemin kan ik wel zeggen dat waar ik eerder altijd wat te mekkeren had ik dit echt een knap staaltje vind.

arjanb01
17 september 2014, 06:16
Je doet hier niet alleen Aristides en Koch promoten maar zeker ook jezelf! Super vette track en wat speel jij goed man....:stop:
Het zou me niks verbazen als je binnen niet al te lange tijd bij een grote internationale band verschijnt.:ok:

Zeker potentieel om bij een Amerikaanse topband te gaan werken. Met afstand de beste gitarist hier op dit forum. En als ik dan kijk naar je leeftijd ben ik helemaal verbaasd!
De vraag is echter, bij welke band? Ik plaats hem bij bands als alter bridge, chickenfoot, maar die hebben satriani al, tool dat soort bands. En de vraag is: hoe goed is je management? Kunnen zij je in Amerika lanceren?
Ik denk dat jij misschien meer kans in meer metal georiënteerde landen hebt, zoals Zweden en Finland. Toekomst genoeg voor je! En vlak Delain je eigen band niet uit, die zijn ook goed bezig.

showband
17 september 2014, 10:12
het is heel knap gedaan.

Maar ik blijf mij verbazen. Of het nu aristides of kemper, line6 of welk merk dan ook is. Dat er altijd met rock gitaren verkocht moet worden.

Er is een legioen aan bemiddelde kopers die coverbands doen Die toch meestal in staat zijn goede spullen te kopen. Waar totaal geen enkele info voor te vinden is. Al is het maar een verdwaalde clip als laatste in een rij.

Je laat de mogelijke veelzijdigheid van de spullen niet echt zien. Dus op naar meer aristide clipjes? ;)

Maar nogmaals, dit is allemaal terzijde, als first page op een gitaarwebsite is dit een prachtig stukkie gitaarwerk.

Fusion
17 september 2014, 16:55
Bah.







Wat goed weer.

D3nnis
17 september 2014, 19:36
Je doet hier niet alleen Aristides en Koch promoten maar zeker ook jezelf!

Vind je?
De zelf-promotie ben ik het mee eens, zeer goed gespeeld, gewoon niet leuk meer (voor mij dan, gevoel van ik kap met gitaar spelen en zo :D), maar, ondanks dat dat natuurlijk heel lastig is via YouTube filmpjes, klinkt het voor mij niet als een high end gitaar door een klasse buizenversterker. Ligt dat aan mij en word ik doof, of....?

arjanb01
17 september 2014, 19:42
Nee man, waarom stoppen als je iemand hoort die zo goed is?
Voor mij werkt het juist inspirerend en de technische dingetjes en licks kan je weer toevoegen aan je eigen spel! Mensen als Timo zorgen ervoor dat gitaarspel ontwikkelt en evolueert!

beruk
17 september 2014, 21:21
Heel goed gedaan als altijd. Waarom VS als walhalla van rock/metal?

Als marketing tool: lijkt me vooral bedoeld om Aristides in de markt te zetten al rock/metul gitaar. Zou pas een stunt zijn als ze Jesse van Ruller of Anton Goudsmit zover kregen een moppie op zo'n gitaar te laten spelen.

Ik haak al snel af bij dit soort muziek, mijn probleem, ik verveel me erbij......:hide:

pasqual
17 september 2014, 23:23
Vind je?
De zelf-promotie ben ik het mee eens, zeer goed gespeeld, gewoon niet leuk meer (voor mij dan, gevoel van ik kap met gitaar spelen en zo :D), maar, ondanks dat dat natuurlijk heel lastig is via YouTube filmpjes, klinkt het voor mij niet als een high end gitaar door een klasse buizenversterker. Ligt dat aan mij en word ik doof, of....?

Ik denk zeker niet dat je doof bent:sssh: maar ik vind de sound van de gitaar echt super lekker hier, zowel de rifjes als de lead! Niets mis mee in ieder geval. Ik denk zelfs dat als Timo op een customshop LesPaul had gespeeld hier dat het niet eens zo veel anders had geklonken want je hoort hier vooral Timo.

Luke-wannabe
17 september 2014, 23:37
Ik denk zeker niet dat je doof bent:sssh: maar ik vind de sound van de gitaar echt super lekker hier, zowel de rifjes als de lead! Niets mis mee in ieder geval. Ik denk zelfs dat als Timo op een customshop LesPaul had gespeeld hier dat het niet eens zo veel anders had geklonken want je hoort hier vooral Timo.
Dat.

Ik vind deze sound heel erg lekker. En daarnaast vind ik niet dat Timo in een keer heel veelzijdig moet gaan lopen doen. Hij doet gewoon waar -ie het best in is en dat is dit. Klasse Timo!! Te gekke sound en dito track.

budje
18 september 2014, 06:41
Je doet hier niet alleen Aristides en Koch promoten maar zeker ook jezelf! Super vette track en wat speel jij goed man....:stop:
Het zou me niks verbazen als je binnen niet al te lange tijd bij een grote internationale band verschijnt.:ok:


Het wordt inderdaad hoog tijd om eens internationaal en bij een grote band aan de slag te gaan. Die hobbybandjes van nu, wat is dat nou? Vengeange draait pas een lullige... 25? 30 jaar? En Delain? Daar kom je ook niet vaak mee over de grens ;)

Mooie opname joh! Klinkt prima, en ik moest erg lachen, de eerste paar seconden doen qua beeld (niet qua geluid trouwens) erg aan malmsteen denken, ik had echt t gevoel dat je zo je gitaar rond je rug zou slingeren en een loze karatetrap in de lucht zou afleveren :)

Jij bent goed bezig!

Fusion
18 september 2014, 14:23
ik had echt t gevoel dat je zo je gitaar rond je rug zou slingeren en een loze karatetrap in de lucht zou afleveren Vergeet niet al je Rolex flashende een plectrum weg te gooien en n semi-geile blik te trekken!

Big E
18 september 2014, 14:45
Vergeet niet al je Rolex flashende een plectrum weg te gooien en n semi-geile blik te trekken!
Of boos naar je roadie te kijken als de sigaret die je tussen solo's rookt uitgaat.

Fusion
18 september 2014, 14:58
Of als een sort trappelend paard van die korte pasjes op de plaats te doen terwijl je je gitaar omhoog houdt.

Of naar de zaalmixer te gebaren dat alle andere instrumenten veel zachter moeten.


:D

dunhill1
18 september 2014, 18:09
En vergeet natuurlijk vooral de steve vai signature ventilator/windmachine niet:cheerup:

arjanb01
18 september 2014, 18:15
Plus strakke leren broek met rol pepermunt in de broek en getoupeerd ontploft haar zoals ome jovi droeg in de periode 1986-1988😉

Fusion
18 september 2014, 18:20
En lipgloss!

The Lo Lands
18 september 2014, 22:44
Wat kan die Timo spelen man! Ik zou het persoonlijk jammer vinden als je meer de metal kant op zou gaan. Ik hoop dat je met je eigen werk naam gaat maken zodat je je eigen sound en stijl verder kan ontwikkelen. Een nieuwe Nederlandse topgitarist ala Van Halen zou tof zijn ;) Goed bezig en een 'slick' gitaartje hoor!

showband
19 september 2014, 10:08
je kunt er aan het eind langzaam straight up van paula abdul op meezingen. :hide:

Ik moet trouwens even terugkomen op mijn kritiek. Als ongeveer eerste site heeft aristides WEL gitaarstukken in verschillende stijlen staan.
Die had ik gemist. Dat er nog vele fabrikanten zullen volgen!
Dat je verder met instrumentale rockacrobatiek gitaren verkoopt is begrijpelijk gezien de doelgroep.



En belew is cool... ;)

Big E
19 september 2014, 12:57
Los van de Ynwie bullshit, 3.34 man. Holy smokes! Heel vet stuk. Respect.

TimoSomers
21 september 2014, 21:02
Thanks voor de toffe woorden iedereen!!! Supercool!

Matthijs24
21 september 2014, 23:18
Waanzinnig! Erg smaakvol, mooie muzikale keuzes en technisch bizar goed. Ik zou een albumpje vol kopen hoor:).

TimoSomers
22 september 2014, 22:35
Thanks man!!
Solo album is in de maak!