PDA

View Full Version : Cort Aero 2 of Yamaha Pacifica 112V(CX)



LarsHe
16 september 2014, 09:10
Hoi allemaal,

Ik ben een beginner en wil graag naast mijn akoestische gitaar een elektrische aanschaffen.
Muziekstijlen die ik vooral wil spelen zijn rock, alternative, indie. Misschien nog andere stijlen, maar in ieder geval geen metal.

Nu kan ik (met mijn budget) kiezen uit de volgende gitaren:
Cort Aero 2 aanbieding voor 169,-
Yamaha Pacifica 112V voor 269,-
Yamaha Pacifica 112VCX voor 257,-

Zou iemand me verder kunnen helpen met advies? Ik heb gehoord dat de Cort wel geschikt
zou zijn maar ik kan daar nergens reviews over vinden terwijl de Yamaha 112V heel goed uit reviews
naar voren komt. Van de 112VCX zijn ook weer bijna geen reviews te vinden.

Alvast bedankt!

Rooker
16 september 2014, 10:07
Dag Lars,

Als ik zo lees dat je gecharmeerd bent van de Yamaha dan zou ik mijn budget net iets opkrikken naar 300 euro en voor de Pacifica 311H gaan. Zelf geen ervaringen mee. Maar de specs bekeken is dat het eerste model in de lijn waar je waarschijnlijk erg lang plezier van gaat hebben. Ook als gevorderde gitarist. Cort ken ik niet.

LarsHe
16 september 2014, 10:11
De Yamaha lijkt me inderdaad wel wat maar de Cort ben ik erg benieuwd naar of iemand
daar ervaringen mee heeft.

Het max. budget is trouwens 275,-

Outrage
16 september 2014, 10:15
Cort maakt ook goede gitaren. Alleen heeft die Aero 2 meer het uiterlijk van een metalgitaar. Bij Cort heb je ook de G-series, die iets meer het uiterlijk van een Fender strat hebben. Ik denk dat je met beide merken goed zit.

raabje
16 september 2014, 12:00
Ik heb een Cort M520, deze gitaar zit heel goed in elkaar. Het is een beetje een PRS/Les Paul achtige body, hals is 24 inch lang, lage action, lekker plat en wat breder. De humbuckers werken ook als single coil (tone knop uittrekken).