PDA

View Full Version : Taylor, Gibson, Lowden,.......handbouw....



gertdm
9 juli 2003, 00:06
tja.....ik heb wat discussies gevolgd hier en natuurlijk ook over merken en houtsorten / klanken gesproken.
Het uiteindelijke resultaat is eigenlijk dat het laten bouwen van een gitaar volgens mijn specificaties toch goedkoper is dan de aanschaf van een nieuwe Taylor of Lowden.....een interessant item....
De bouwer is een van de beste in Nederland dus wat zou me tegenhouden? niente.....
Die gitaar wordt mijn eigen model en zoals t er nu naar uitziet ook gebruikt voor de opnamen van mijn nieuwe cd ( voor Steve Vais Favored Nations Acoustic).
Een alternatief waar hier op het forum nog te weinig is gezegd: zelfbouw.

Boer Bavo
9 juli 2003, 01:01
Wordt idd te weinig over gesproken.... Maar ja, bouwers in de Benelux zijn best wel behoorlijk zeldzaam. Ik ken er alleszins maar bitter weinig...

Kan je al iets meer lossen over de specificaties van die gitaar? Altijd wel leuk om te weten waar je zoal voor gekozen hebt en wie nu juist dat instrument bouwt... :-)

Buzz
9 juli 2003, 13:33
Zozo, dat is chic! Wie is de bouwer als ik vragen mag? (Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, hoor)

angorawol
9 juli 2003, 18:02
Graag ook soort gitaar en de prijs die je in je achterhoofd hebt.

niels5150
10 juli 2003, 10:04
ja leuk verhaal, maar we kunnen er niets mee, omdat er een paar essentiele feiten missen. wat voor bouwer? zijn er trouwens genoeg in de benelux. Theo Schapach ofzo? die schijnt hele mooie te bouwen.