PDA

View Full Version : ENGL e412 met V30 speakers



brokkel
15 september 2014, 12:50
Hey allen,

Ik wil mijn ENGL Straight Cabinet e412 verkopen uitgerust met V30's. Maar heb geen idee wat hij nog waard is, heeft iemand hier kennis van?

Ik ben al een tijd op het internet aan het rondkijken om te begrijpen wat hij nog waard is, maar ik geraak er niet wijs uit. Ik heb ook geen idee meer hoeveel ik hem vroeger betaald heb. Hij klinkt wel nog altijd moddervet. :rockon:

Ik heb een aantal foto's bijgevoegd.

http://img.2dehands.be/f/preview/205037656-engl-e412-cabinet-met-v30-speakers.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/205037656_1-engl-e412-cabinet-met-v30-speakers.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/205037656_3-engl-e412-cabinet-met-v30-speakers.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/205037656_4-engl-e412-cabinet-met-v30-speakers.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/205037656_2-engl-e412-cabinet-met-v30-speakers.jpg

arjanb01
15 september 2014, 12:53
275-300 euro, gezien de gebruikte staat?

brokkel
15 september 2014, 13:07
really?? Ik had eerlijk gezegd meer verwacht.

Begrijp met niet verkeerd, ik ben niet van plan hem hier te koop te zetten, dus als dit een poging was om hem goedkoop te kunnen kopen ... Ik ben gewoon op zoek naar een objectieve prijs.

djee
15 september 2014, 13:33
Je koopt hem nieuw voor ongeveer 800 euro en wordt gratis naar huis verzonden.

brokkel
15 september 2014, 13:58
Dus, wetende dat zo'n cabinets superstevig gemaakt zijn en nog moeiteloos jaren goed klinken, is hij toch nog een 400-500€ waard?
Of ben ik mis?

arjanb01
15 september 2014, 15:01
Lijkt me niet. Maar ligt eraan wat de markt vraagt. Bogner cabs worden bijvoorbeeld voor naar mijn mening teveel verkocht, maar toch betaalt men moeiteloos meer dan 500 eu voor een 212 of 412.
Engl cabs zijn wat minder populair lijkt het.

Speeddemon
15 september 2014, 15:11
Arjan, veel succes als je goede Engl 4x12 Pro cabs voor 300 kan scoren.
Doet er mij gelijk twee! :seriousf:

@Brokkel; 400-450 is realistischer. 300 is een gangbaarder prijs voor een Marshall 4x12 cab (1960A).

Misschien was Arjanb wel zelf in de markt om een Engl te kopen...:hide::sssh:

En nieuwprijs 800? Forget it. Dik 950...

Brum
15 september 2014, 15:35
Lijkt me niet. Maar ligt eraan wat de markt vraagt. Bogner cabs worden bijvoorbeeld voor naar mijn mening teveel verkocht, maar toch betaalt men moeiteloos meer dan 500 eu voor een 212 of 412.
Engl cabs zijn wat minder populair lijkt het.

Nou gaan die Bogner cabs nieuw voor ergens tussen de €1100,- en €1300,-, dus zo gek is die prijs helemaal niet, mijns inziens. Toch ook zeker gezien de kwaliteit van die cabs en daarom zijn ze ook redelijk waardevast. Sterker, dan is €500,- eigenlijk een koopje. Da's meer dan de helft van de nieuwwaarde, hoe is 't!? Wat eerder ook gezegd is, die Engl Pro cabs gaan nieuw voor zo'n €950,- Dan is zo'n €450,- gewoon redelijk, gezien de huidige markt. En afstekend naar jouw Bogner verhaal zouden ze dan dus minstens zo waardevast zijn, of meer nog.

djee
15 september 2014, 16:05
[QUOTE=En nieuwprijs 800? Forget it. Dik 950...[/QUOTE]

Kan zijn dat ik het mis heb (mogelijk ander type?) maar hier heb ik de advertentie

http://www.peterverspuy.nl/gitaar-cabinets/engl/e412-vg-pro-cabinet-4x12-straight-vintage-30-17409-6790.html

Brum
15 september 2014, 16:36
Da's dezelfde inderdaad. Maar da's wel echt een aanbieding hoor, geen gangbare prijs. Zelfs bij Thomann gaan ze daar niet voor weg.

Speeddemon
15 september 2014, 20:10
Da's dezelfde inderdaad. Maar da's wel echt een aanbieding hoor, geen gangbare prijs. Zelfs bij Thomann gaan ze daar niet voor weg.
+1.
Da's een scherp prijsje! Zelfs bij de grote jongens als Musicstore zijn ze al jaren rond de 900 of meer.
Maar goed, lang verhaal kort; voor 300 euro heb je misschien een Engl 2x12 (die nieuw 600 doen), of iemand die echt een afgeragde heeft van 10 jaar oud.

the sure thing
15 september 2014, 22:55
Sorry hoor maar eur 300 voor de Engl is zo gek nog niet. De 2ehands markt ligt op zn gat en Engl is voor wat betreft speakercabs ècht geen populair merk. Een 2e hands Bogner 4x12 brengt max eur 600 op...

Begrijp me niet verkeerd: ik vind de cab ook meer waard, maar ik denk met eur 350 dat dat momenteel het maximaal haalbare is..

kwispelhond
15 september 2014, 23:16
Persoonlijk vind ik het gewoon belachelijk weinig, ikzelf zou niet aan verkoop denken voor zo'n bedrag want 1/3 van de nieuwprijs is voor deze dingen dus gewoon belachelijk. Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen en ik heb gemakkelijk praten want bij mij staat zoiets niet in de weg dus ik kan rustig wachten tot de markt weer beter wordt (en dat gaat'tie best wel weer worden).

the sure thing
16 september 2014, 08:17
Persoonlijk vind ik het gewoon belachelijk weinig, ikzelf zou niet aan verkoop denken voor zo'n bedrag want 1/3 van de nieuwprijs is voor deze dingen dus gewoon belachelijk. Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen en ik heb gemakkelijk praten want bij mij staat zoiets niet in de weg dus ik kan rustig wachten tot de markt weer beter wordt (en dat gaat'tie best wel weer worden).

Het IS ook belachelijk weinig. Ik ben het ook helemaal met je eens. Maar "de markt" liegt niet.

Het aanbod is groot, Engl is niet het meest populaire merk en er is crisis. En de 4x12 op bovenstaande foto's ziet er ook nog eens gebruikt uit, dus van "nieuwstaat" kunne we niet spreken.

FNaRK
16 september 2014, 09:39
ik heb vorige maand een ENGL 4x12 voor €250 gekocht (vraagprijs was 300)
Is wel die met de V60's, maar wel in een veel betere staat ...

arjanb01
16 september 2014, 09:50
Dus zit ik er met 275-300 niet gek naast.
Als jij het te weinig vindt, lekker houden. Persoonlijk vind ik het een van de lekkerste speaker kasten op de markt. Lekker veel definitie, 412 kasten willen wel heel gauw modderig en teveel laag produceren maar daar heeft engl geen last van. Lekker houden, anders krijg je er spijt van!

Brum
16 september 2014, 11:58
Simpele rekensom hoor, hij is zo moeilijk niet... De versie met V60's is nieuw zo'n €350,- goedkoper dan de versie met V30's. Vraag me niet waarom, maar het is zo. €300,- geef je voor een tweedehands Marshall cabinet. Engl is ook wel degelijk een redelijk populair merk. Een Bogner schijnt nu ook max €600,- op te leveren? Kan je nagaan, da's nog even €100,- meer, toch?

Als ik de foto's zie van betreffend cabinet, heeft ie vooral een oppoetsbeurtje nodig, voor ie verkocht wordt. Echt enorme beschadigingen zie ik niet. €400,-/€450,- is een goeie prijs. Wellicht wat geduld betrachten en even volhouden.

Brum
16 september 2014, 12:04
412 kasten willen wel heel gauw modderig en teveel laag produceren maar daar heeft engl geen last van.

Dit vind ik ook weer zo'n boute uitspraak. Hoe kom je er bij, veel ervaring met 4x12 cabinetten? Een modderig laag is afhankelijk van je hele setup. Een 4x12 van redelijk budget is over het algemeen niet strak, of minder strak dan andere cabinetten. De één klinkt wat donkerder, de ander weer niet, enz. en da's allemaal een kwestie van smaak, maar heeft niets te maken met de strakheid van een cabinet. Ik weet eigenlijk maar één cabinet dat echt flubberde en dat waren die JCM900 kasten van Marshall, maar daar hadden ze dan ook bespaard op de houtsoort cq constructie en daar betaalde je dan ook naar.

Brum
16 september 2014, 12:11
Persoonlijk vind ik het gewoon belachelijk weinig, ikzelf zou niet aan verkoop denken voor zo'n bedrag want 1/3 van de nieuwprijs is voor deze dingen dus gewoon belachelijk. Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen en ik heb gemakkelijk praten want bij mij staat zoiets niet in de weg dus ik kan rustig wachten tot de markt weer beter wordt (en dat gaat'tie best wel weer worden).


Hele dikke, vette plus 1. Een dergelijk bedrag is gewoon belachelijk. Ik heb wel 's het idee dat, naast dat markt gewoon slap is door geldgebrek, er ook een redelijk grote groep is die hun verkoopwaar het liefst zo snel mogelijk kwijt wil, omdat een nieuwe aankoop lonkt ('gas' noemen ze dat hier geloof ik) en gaan dan maar onder een toch al lage prijs zitten. Dat vermoeden wordt ook vaak wel bevestigd aan de hand van wat ik hier op zo'n forum vaak lees. Doet de markt ook geen goed.

arjanb01
16 september 2014, 12:35
Dit vind ik ook weer zo'n boute uitspraak. Hoe kom je er bij, veel ervaring met 4x12 cabinetten? Een modderig laag is afhankelijk van je hele setup. Een 4x12 van redelijk budget is over het algemeen niet strak, of minder strak dan andere cabinetten. De één klinkt wat donkerder, de ander weer niet, enz. en da's allemaal een kwestie van smaak, maar heeft niets te maken met de strakheid van een cabinet. Ik weet eigenlijk maar één cabinet dat echt flubberde en dat waren die JCM900 kasten van Marshall, maar daar hadden ze dan ook bespaard op de houtsoort cq constructie en daar betaalde je dan ook naar.

Ja ik heb ervaring met diverse 412 kasten, had ik bij m'n bewering moeten vermelden. Boute uitspraak of niet, m'n oren ervaren 412 kasten als donker, veel body, laag. Wel lekker om die geluidsdruk te voelen maar vind 112 of 212 praktischer, ook voor de geluidsman prettiger te mixen.
Wat de 2e hands markt betreft, ja daar zit nog steeds de klad in, helaas. Maar er is ook zoveel aanbod, wat de prijs ook drukt.

jutter
16 september 2014, 12:42
Bij ons stond er laatst zo'n Engl 4x12 bij de kringloop voor 125,00 euro. Was helemaal in orde.

Brum
16 september 2014, 12:48
Ja ik heb ervaring met diverse 412 kasten, had ik bij m'n bewering moeten vermelden. Boute uitspraak of niet, m'n oren ervaren 412 kasten als donker, veel body, laag. Wel lekker om die geluidsdruk te voelen maar vind 112 of 212 praktischer, ook voor de geluidsman prettiger te mixen.
Wat de 2e hands markt betreft, ja daar zit nog steeds de klad in, helaas. Maar er is ook zoveel aanbod, wat de prijs ook drukt.

Hierin ben ik het ook gewoon volledig met je eens (behalve dan dat ik eerder voor een 4x12 kies, maar da's een smaakkwestie en misschien ook een verschil in muziekstijl), maar da's wel even wat anders wat dan zeggen dat 4x12 gauw een modderig laag geven, da's gewoon echt niet waar. Ook 'veel' laag is goed strak te krijgen en met een goed gebouwd cabinet is dat geen enkel probleem en is ook erg afhankelijk van de rest van je setup en ook vooral instellingen (teveel gain, te weinig mid, etc.). Een beetje cabinet van, let's say, boven de €800,- nieuwwaarde, daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken dat het laag geen enkel probleem is. Ja, de één is strakker dan de andere, maar voor een dergelijke prijs mag je gerust verwachten dat het niet begint te flubberen in het laag. De rest is natuurlijk smaakkwestie, speakers en zo.

Brum
16 september 2014, 12:49
Bij ons stond er laatst zo'n Engl 4x12 bij de kringloop voor 125,00 euro. Was helemaal in orde.

Welke 4x12 van Engl?

arjanb01
16 september 2014, 12:54
Oke, 125 is helemaal een schijntje. Zaten er wel speakers in, Lex?

jutter
16 september 2014, 12:59
Welke 4x12 van Engl?


Oke, 125 is helemaal een schijntje. Zaten er wel speakers in, Lex?

Dezelfde als deze en met spiekers: http://www.peterverspuy.nl/gitaar-cabinets/engl/e412-vg-pro-cabinet-4x12-straight-vintage-30-17409-6790.html

arjanb01
16 september 2014, 13:03
Sjee, van een junk geweest ofzo??? Diegene wist zeker niet wat hij verkocht.

Brum
16 september 2014, 13:04
Da's wel een schijntje, sodemieter! En je had me niet even kunnen inlichten....:(;) Die kringloopwinkel heeft ook niet geweten wat ze hebben verkocht.

jutter
16 september 2014, 13:04
Ach, die dingen zijn geen drol meer waard.

the sure thing
16 september 2014, 13:35
Ach, die dingen zijn geen drol meer waard.

+1. Zo gaat dat tegenwoordig, helaas.

guhlenn
16 september 2014, 13:45
eerder gunstig voor mensen zonder impulscontrole stoornis :)

Remork1970
16 september 2014, 14:32
Ik kocht afgelopen zomer nog een H&K GL112 voor €30,-
Ja, met V30 erin ja, en nog goed.
Gozer had volgens mij ook geen benul van wat 'ie me verkocht.

arjanb01
16 september 2014, 14:45
Waarom komt het woordje heling toch bij me op bij zulke prijzen? 😉

Remork1970
16 september 2014, 15:21
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar!

jutter
16 september 2014, 15:46
Waarom komt het woordje heling toch bij me op bij zulke prijzen? ��

Omdat je achterdochtig bent???

arjanb01
16 september 2014, 15:52
Inderdaad, gezonde achterdocht.... Maar het is niet normaal een 412 van Engl voor 125 pleuris. Ik kan me voorstellen dat jij ook achterdochtig werd toen je dat zag. En anders is het gewoon naïef als je zoiets koopt.

Johannes
16 september 2014, 16:46
Engl standard cab:

Speaker:
4 x 12 CelestionÆ V60
240 watts mono, 2 x 120 watts stereo

Impedance:
8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo

Wood:
Particleboard plus Siberian Birch baffle board.

Engl Pro cab:

Speaker:
4 x12 CelestionÆ Vintage 30
240 watts mono, 2 x 120 watts stereo

Impedance:
8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo

Wood:
Siberian Birch 14 times folded

Speeddemon
17 september 2014, 18:02
Engl standard cab:

Speaker:
4 x 12 CelestionÆ V60
240 watts mono, 2 x 120 watts stereo

Impedance:
8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo

Wood:
Particleboard plus Siberian Birch baffle board.

Engl Pro cab:

Speaker:
4 x12 CelestionÆ Vintage 30
240 watts mono, 2 x 120 watts stereo

Impedance:
8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo

Wood:
Siberian Birch 14 times folded
Psies.

Ik blijf erbij, leuk voor je als je tegen die éne gek aanloopt die z'n Engl 4x12 Pro cab wél voor 300 (of minder :nervous: ) wegdoet, maar als er toch zaken bij worden gehaald als 'de markt blabla', dan mag men ook fair kijken wat die markt voor de rest inhoudt.
Een Marshall 4x12 met saaie 12T75's doet idd +/- 300...wil je een Marshall cab met Vintage 30's of Greenbacks, tel er maar 100 euro bij op. Bestaan er koopjes? Tuurlijk. Maar het is niet de regel.

En zo'n Engl Pro cab met dus fatsoenlijk hout (die krengen wegen ook het dubbele van Marshall waaibomen-cabs hè? ) en Vintage 30's mag echt wel meer opleveren dan 300 euro.

Misery Signals
17 september 2014, 20:31
Zon Engl kast kost tweedehands 500. In deze staat 450 en 400 is een koopje.
300 voor zon kast, no way.

MS

the sure thing
18 september 2014, 17:36
Psies.

(...)
Een Marshall 4x12 met saaie 12T75's doet idd +/- 300...wil je een Marshall cab met Vintage 30's of Greenbacks, tel er maar 100 euro bij op. (....).

Die tijd is helaas ook voorbij....

Misery Signals
18 september 2014, 18:55
Ik weet niet waar jullie die gekke prijzen halen of zien of betalen, maar ik heb nog nooit een Engl kast voor 300 geweten en ook niet een Marshall Greenback of V30 kast voor 300. Zo erg vind ik het nu ook niet met de markt gesteld hoor, net of er we zijn een vierde wereldregio geworden...? Er is tegenwoordig veel meer cheapo rommel te koop, maar ook veel meer ongelofelijk dure dingen, en dat laatste is wel moeilijker aan de man te brengen.. Maar de leuke, goede en gewilde dingen gaan nog altijd voor de juiste bedragen weg hoor.

MS

MjS
18 september 2014, 21:17
Zulke lage prijzen zie ik eigenlijk ook zelden... Maar het is wel een kopersmarkt, wil je van je cab af dan zul je moeten zakken of geduld moeten hebben.

Brum
18 september 2014, 22:12
Die tijd is helaas ook voorbij....

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Kijk naar de tweedehands sites, Ebay en dergelijke. De bedragen zoals jij ze voor je hebt zie je maar zelden en ik heb zo het vermoeden dat dat mensen zijn met weinig geduld, omdat een zoveelste nieuwe aankoop niet te onderdrukken is. Zo'n forum als dit doet dat vermoeden ook maar wat vaak bevestigen. Ik koop niet erg vaak, maar struin zo nu en dan wel 's de tweedehands sites af, de bedragen die Speeddemon noemt kloppen heel aardig. Het gaat er ook niet om wat de snelste manier is om een cab kwijt te raken, dat vraagt de topicstarter niet. Hij vraagt een reëel bedrag en dan moet je heden ten dage iets meer geduld betrachten en eerst de hordes koopjesjagers van je afschudden (de reden waarom ik even niets te koop zet, ik erger me kapot aan die koopjesjagers). Overigens is verkoopwaar te goedkoop neerzetten ook nog wel 's een tactiek om mensen te laten overbieden heb ik zelf al wat keren ondervonden.

arjanb01
19 september 2014, 07:16
Kopersmarkt of niet, ik heb vorig jaar zowel m'n luke 3 als haar strat voor hele behoorlijke prijzen kunnen verkopen en dat binnen 3 weken! Haar voor 1000 en luke 3 voor 1550. Misschien was het geluk dat ik net die 2 kopers tegenkwam.

D3nnis
19 september 2014, 07:34
Wel lekker om die geluidsdruk te voelen maar vind 112 of 212 praktischer, ook voor de geluidsman prettiger te mixen.


Maar als je een microfoon vlak voor je speaker zet, raak je toch sowieso veel van het 4x12 of 2x12 geluid kwijt, en hoor je vooral de speaker + hoe stijf die opgehangen is?

Ik denk dat als we echt gaan kijken naar wat een geluidsman prettig vind mixen, er niemand meer een cabinet gebruikt (misschien een iso cab), en alle drummers op zo'n elektrisch ding spelen, live in ieder geval.

Bates15
19 september 2014, 08:01
als geluids man kan ik zeggen dat het vaak te maken heeft met de kwaliteit van de muzikanten. soms kom je muzikanten tegen die gewoon goed aanvoelen hoe hard ze kunnen spelen in een bepaalde setting. Soms dus... Zo, nu weer ontopic.

guhlenn
19 september 2014, 08:31
Maar als je een microfoon vlak voor je speaker zet, raak je toch sowieso veel van het 4x12 of 2x12 geluid kwijt, en hoor je vooral de speaker + hoe stijf die opgehangen is?

Ik denk dat als we echt gaan kijken naar wat een geluidsman prettig vind mixen, er niemand meer een cabinet gebruikt (misschien een iso cab), en alle drummers op zo'n elektrisch ding spelen, live in ieder geval.

Denk het niet...

arjanb01
19 september 2014, 09:55
Maar als je een microfoon vlak voor je speaker zet, raak je toch sowieso veel van het 4x12 of 2x12 geluid kwijt, en hoor je vooral de speaker + hoe stijf die opgehangen is?

Ik denk dat als we echt gaan kijken naar wat een geluidsman prettig vind mixen, er niemand meer een cabinet gebruikt (misschien een iso cab), en alle drummers op zo'n elektrisch ding spelen, live in ieder geval.

Stijfheid van de speaker hoorbaar als er een mic voor hangt? Knap als je dat in al het live geweld hoort, en dat zijn details die bijna niemand hoort. Zou kunnen hoor maar ik hoor het niet, vind uitversterking via een goeie mic zoals die sennheiser evolution series echt een vondst, scheelt echt sjouwen met dikke kasten. Mooi compact op het podium en mooi uitversterken via pa. Super!

Brum
19 september 2014, 11:05
Ik heb dit achterin m'n 4x12 cab zitten:

http://www.pulseonline.com/randall/bigMicEliminator.jpg

Is een soort van ingebouwde speaker simulatie (ontworpen door dezelfde persoon die ook voor Palmer heeft ontworpen, schijnt). Bij ons laatste optreden heb ik dit voor de eerste keer gebruikt en het werkt echt perfect. Ik heb nog steeds mijn eigen speakers als monitor en kan nog steeds noten door laten feedbacken (één van de redenen waarom ik voor een 4x12 kies) en de geluidsman was helemaal in z'n nopjes, want hoeft alleen nog maar een xlr kabel te gebruiken, zonder microfoon en had het geluid direct goed afgesteld. Ik denk niet dat ik nog erg vaak microfoons ga gebruiken, of er moet al een geluidsman niet aan willen.

arjanb01
19 september 2014, 11:48
Leuke feature inderdaad. Maar check het verschil maar wanneer er een mic voor hangt en via de di. out van je kast. Enorm verschil in warmte en dynamiek. Zo hoor ik het tenminste. Enige voordeel via xlr out is dat je geen gerommel hebt met juiste mic stand voor de speakers.

D3nnis
19 september 2014, 12:13
Stijfheid van de speaker hoorbaar als er een mic voor hangt? Knap als je dat in al het live geweld hoort, en dat zijn details die bijna niemand hoort.

Het verschil tussen een 4x12 en een 2x12 met microfoon vlak voor de speaker wel dan? Bedoel dan puur het microfoonsignaal, dus even zonder het directe geluid uit het cabinet dat je er in een kroeg oid gratis bij krijgt.

D3nnis
19 september 2014, 12:15
Denk het niet...

Waarom niet?
Een stil podium is toch makkelijker ui te versterken dan dat je tekening moet houden met allerlei herrie en rotzooi vanaf het podium?

Brum
19 september 2014, 13:04
Leuke feature inderdaad. Maar check het verschil maar wanneer er een mic voor hangt en via de di. out van je kast. Enorm verschil in warmte en dynamiek. Zo hoor ik het tenminste. Enige voordeel via xlr out is dat je geen gerommel hebt met juiste mic stand voor de speakers.

Ik heb het verschil gemerkt, de ingebouwde speaker sim werkt minstens zo goed en m'n spel reageert nog steeds op de speakers en vice versa (wat ik al aangaf met noten laten uitfeedbacken). Het werkt ook niet als een DI, het is een speaker sim, die net zo reageert op je spel als wat je rechtstreeks van je speakers terug krijgt. En mijn speakers zijn nogmaals niet uitgeschakeld, ik hoor nog steeds mijn eigen gitaarspel via de speakers. Geen volume problemen meer, geen overspraak van een bascabinet naast je op een klein podium, etc. Geluidsman blij, ik blij, werkt perfect.

Als jij op optreedvolume de stijfheid van een speaker niet kan horen, dan vind ik het wel knap dat je dit verschil wel kunt horen. Naast dat dat verschil er niet is, kan ik je garanderen.;)

Ik ben geen fan van de man, maar ene Joe Bonamassa doet niet anders, met Palmer speaker sims. Toch geen kleine jongen. In de studio is het, naast het micen van een cabinet, al helemaal een hele normale future geworden, ook bij de grote jongens.

arjanb01
19 september 2014, 13:20
Oké, wist ik niet ik dacht dat het puur een sim was wat verschil geeft met hoe je speaker klinkt.
Bonamassa werkt volgens mij live wel met mics.

the sure thing
19 september 2014, 13:30
Ik heb dit achterin m'n 4x12 cab zitten:

http://www.pulseonline.com/randall/bigMicEliminator.jpg

Is een soort van ingebouwde speaker simulatie (ontworpen door dezelfde persoon die ook voor Palmer heeft ontworpen, schijnt). Bij ons laatste optreden heb ik dit voor de eerste keer gebruikt en het werkt echt perfect. Ik heb nog steeds mijn eigen speakers als monitor en kan nog steeds noten door laten feedbacken (één van de redenen waarom ik voor een 4x12 kies) en de geluidsman was helemaal in z'n nopjes, want hoeft alleen nog maar een xlr kabel te gebruiken, zonder microfoon en had het geluid direct goed afgesteld. Ik denk niet dat ik nog erg vaak microfoons ga gebruiken, of er moet al een geluidsman niet aan willen.

Ha Brum: van welk merk/van wie heb je die speakersim?

Brum
19 september 2014, 13:40
Oké, wist ik niet ik dacht dat het puur een sim was wat verschil geeft met hoe je speaker klinkt.
Bonamassa werkt volgens mij live wel met mics.

Zowel mics als speaker sims van Palmer, voor zover ik weet. Staan ook wat filmpjes op Youtube, waarin hij zweert bij speaker sims van Palmer.


Ha Brum: van welk merk/van wie heb je die speakersim?

Is niet los te verkrijgen geloof ik en zat al standaard in m'n Randall XL cab. Het schijnt door dezelfde persoon ontworpen te zijn die ook voor Palmer de speaker sims ontwerpt, dus wellicht dat je daar 's naar kunt kijken als je geïnteresseerd bent. Wij hebben met die Palmer speaker sims 's een low pro pre-productietje gedaan en dat werkte ook erg goed en is tevens ook aan te sluiten op je computer, met software met allerlei soorten speaker en cab sims. Echt goed spul.

edit: Whirlwind schijnt ze los te fabriceren, de mic eliminator. Zelfde futures en dergelijke als de ingebouwde mic eliminator in de Randall cabs.

guhlenn
19 september 2014, 14:58
Waarom niet?
Een stil podium is toch makkelijker ui te versterken dan dat je tekening moet houden met allerlei herrie en rotzooi vanaf het podium?

Die herrie en rotzooi van het podium is de reden dat die pa er staat :). Daarom dus. als je gemak wil moet je synthesizer muziek gaan maken. ;)

arjanb01
19 september 2014, 15:16
Die herrie en rotzooi van het podium is de reden dat die pa er staat :). Daarom dus. als je gemak wil moet je synthesizer muziek gaan maken. ;)

Of alleen muziek luisteren, dat scheelt opbouwen, soundchecks, energie die je zelf in het maken van muziek moet steken.... Het enige wat je moet doen is dan op PLAY drukken😜

jutter
19 september 2014, 15:56
Of alleen muziek luisteren, dat scheelt opbouwen, soundchecks, energie die je zelf in het maken van muziek moet steken.... Het enige wat je moet doen is dan op PLAY drukken��

Ik wil een gitaar met een plee knop; lekker makkelijk! :D

guitarnijboer
20 september 2014, 09:01
Ik wil een gitaar met een plee knop; lekker makkelijk! :D

Lijkt me juist zo'n gedoe met wateraanvoer en aansluiting op het riool....