PDA

View Full Version : Audigy 2 platinum ex+digitech



giovan
9 juli 2003, 00:52
ik heb van het weekend een creative audigy 2 platinum ex gekocht.
Mooi spul , als ik mijn digitech rp-1 (fx processor) inplug (via send fx) worden de effects opgenomen maar krijg toch zo'n 'schetengitaar' die je in de jaren 60 en 70 ook hoorde.
Het midden komt niet lekker door, sustain etc laten ook te wensen over...kortom alle gevoelselementen verdwijnen.

VRAAG
Ik neem het liefst op middels de fx processor naar de kaart toe. Is er een ultieme fx processor voor de computer?

Bvd

giovan

Mithrandir
9 juli 2003, 11:08
Line 6 PodXT of Pod (2.0)? Ik weet niet of ie ultiem is, maar hij komt wel een heel eind in de richting.

Line 6 Guitar Port kan ook, zeker nu Line 6 versie 2.0 van de software heeft uitgebracht, hij is nu veel uitgebreider en gebasseerd op Vetta technologie.

Ik heb zelf de Guitarport, maar ik zou graag de PodXT willen proberen.

sleep_to_saturate
9 juli 2003, 11:10
Als je direct vanaf de fx-processor naar de kaart toegaat zou ik het overwegen er iets tussen te plaatsen. Zeker als je de line-out gebruikt die er voor bedoelt is naar een versterker te gaan. (hi/z frequentie)
Kan je denken aan een mengpaneeltje, diboxje (als het idd een hi/z frequentie is) of versterkertje met line out.

giovan
9 juli 2003, 14:31
Alvast bedankt voor de tips! De pods ga ik checken.

sleep to saturate ik gebruik de send fx poort en niet de line out die normaliter naar een versterker gaat. Dan lijkt een footsweep me onnodig.

Ic3gl0vE
9 juli 2003, 15:07
de podXT heeft usb (je kunt dus opnemen via de usb poort) en dat is wel heel mooi, want dan heb je geen latency meer door die audigy kaart. Want zo'n audigy is niet ASIO compatible, toch?

Mithrandir
9 juli 2003, 15:23
Jawel, de Audigy 2 is wel ASIO compatible en heeft ook redelijk goede ASIO drivers (2 ms latency).

Maar dan nog is rechtstreeks via USB opnemen niet verkeerd omdat er dan niet nog eens een DA en AD conversie tussen zit, dus dat is behoud van kwaliteit.

Barret Wallace
9 juli 2003, 16:26
ik ben een ultieme n00b kan iemand me ff duidelijk ff uitleggen wat asio compitabel is ik weet het wel een beetje maar vaag allemaal

Mithrandir
9 juli 2003, 16:36
ASIO is een protocol voor de communicatie tussen audio hard- en software. Hardware leveranciers kunnen door uit te gaan van dit protocol drivers schrijven die direct communiceren met hun hardware zonder dat het operating system er tussen zit, wat dus zorgt voor minder vertraging (latency).

Ic3gl0vE
9 juli 2003, 17:06
joh... een asio compatible soundblaster, dat had ik nooit verwacht!

Mithrandir
9 juli 2003, 17:11
Creative is best goed bezig met de audigy 2 hoor.

Barret Wallace
9 juli 2003, 17:21
Thanks mith 8-)

Ic3gl0vE
9 juli 2003, 17:34
Creative is best goed bezig met de audigy 2 hoor.

ja lijkt mij ook dan. weet je misschien ook hoe 'ie vergelijkt met de Audiotrak Maya 44 en de M-Audio Audiophile 2496?

giovan
10 juli 2003, 00:12
Klopt de audigy 2 platinum ex is asio compatible.
Is 24 bit 96 khz voor opnemen en een signaal/ruisverhouding van 106 db.
Je kunt er dat, minidisc, dvd tot digitale camera op aansluiten.
Natuurlijk ook keyboard en gitaar.

giovan
27 juli 2003, 21:10
Heb een g-port gekocht, werkelijk de uitvinding van het decennium op gitaargebied!

Heb 1 vraag hierover: ik heb een dolby 6.1 surround set op de computer en een audigy platinum. Kan ik de wit-rood kabel gewoon op de externe kast van de soundcard aansluiten zodat ik alles over de boxen weer kan geven?? Het geeft me nl. het "gevoel" dat er een lus ontstaat.
Heeft iemand al eerder in deze setting deze klus geklaard? zoja, laat me horen hoe

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 21:12
Je kunt er dat, minidisc, dvd tot digitale camera op aansluiten.
Natuurlijk ook keyboard en gitaar.

moet je md speler wel 48khz samplerate ondersteunen. MD spelers zijn normaal 44.1khz en dat ondersteund de audigy gek genoeg niet.