PDA

View Full Version : Mesa Tremoverb dood, any ideas?



Max W. De Vries
14 september 2014, 10:26
Hey guys,

mijn Tremoverb wilde gister niet aan, zekering was bij checken helemaal gefrituurd. Ik heb niet meegemaakt dat hij iets 'deed' waardoor hij nu stuk is, gisteren was het gewoon ineens zo.

Nieuwe zekering gehaald, en de eerste keer dat ik hem aanzette knipperde het lichtje voorop heel even (echt een halve seconde) en daarna niks meer, wat ik ook probeerde.

Ik vermoed trafo kapot maar hoor graag wat jullie denken.

Wie is de beste guy om me hierbij te helpen in de regio Amsterdam?

Gearjunkie
14 september 2014, 10:37
Even de eindbuizen eruit, nieuwe zekering erin en dan kijken of hij heel blijft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Max W. De Vries
14 september 2014, 11:02
Kan dat? Zonder buizen erin? Dan ga ik dat zeker proberen.

Als ie dan wel aan gaat, ligt het aan de buizen?

guitarnijboer
14 september 2014, 11:32
Een dergelijk probleem zou ik eerder zoeken bij de buizen gelijkrichters dan de eindbuizen.

Max W. De Vries
14 september 2014, 12:22
In dat geval, hoe kom ik daarachter? Of is het sowieso het beste gewoon naar een expert te gaan?

cluseau
14 september 2014, 12:41
In dat geval, hoe kom ik daarachter?

Op dezelfde manier als gearjunkie zegt. Gelijkrichtbuis er dus uithalen en checken of de zekering dan wel heel blijft. Vaak is het wel een eindbuisje hoor maar gelijkrichtbuis kan idd ook, zeker als je vaak je standbyswitch gebruikt :sssh:.

Brum
14 september 2014, 12:46
Gewoon naar een expert gaan. Dan ben je zeker van je zaak en is wel zo veilig. Niet lullig bedoeld, maar aan de hand van wat ik hier lees heb je nu ook weer niet zo veel verstand van de technische kant van een versterker Doe jezelf dan een plezier en ga naar een expert. Toch zeker met een high-end versterker, dat zou toch zonde zijn als je 'm verkloot. Het kan ook echt van alles zijn, dus het trafo vermoeden is, met alle respect, echt nergens op gebaseerd. Den Haag is niet zo'n wereldreis vanuit Amsterdam en ik denk dat Cluseau voor een dergelijk klusje z'n hand niet omdraait.

Max W. De Vries
14 september 2014, 12:55
Hey, I'm with ya hoor. Lat mij maar spelen, niet repareren.

Ik doe liever zelfs niks dan het risico te lopen dat ik iets verklooi. Dus als er iemand is die er even naar wil kijken voor me dan stap ik maar wat graag in de auto. Wat je zegt: is een mooi ding en dat verdient meer dan mijn linkerhanden.

Cluseau, ben jij de persoon hiervoor?

cluseau
14 september 2014, 13:05
Tja, dat kun je het beste achteraf zelf bepalen :seriousf:.

Uiteraard ben je welkom maar een en ander kun je het beste even via prive mail afhandelen anders krijgt het een commercieel tintje. Dat is hier niet toegestaan en wil dat respecteren.

Max W. De Vries
14 september 2014, 13:11
Helemaal goed. Heb je al een mailtje gestuurd via je site.