PDA

View Full Version : "Bright Aura" - Mystic



Fusion
13 september 2014, 07:42
http://www.youtube.com/watch?v=Xu2_1D8waxM

Hij ix af :D Heb geen puf meer om een paar rifjes wat strakker in te spelen, geen zin meer om verder te mixen. Het is wat het is. Ik vind t n leker nummertje, en ja de uitvoering kan beter.

Leuk? Stom?

pasqual
13 september 2014, 10:45
Leuk! Knappe compositie. Waar komt ineens die synth vandaan na je (overigens erg geslaagde;)) tweede solo? Die mag er van mij wel het hele nummer in. Je gitaarsound is zeer oké en ook de drums. De basgitaar kan kan ik niet veel zinnigs over zeggen want die ben je bijna vergeten erin te mixen:) .

zoldergitarist
13 september 2014, 10:56
Dat ken veel strakkkkkerrr....

pasqual
13 september 2014, 10:59
Dat ken veel strakkkkkerrr....

:soinnocent:

Jannnus
13 september 2014, 12:59
gewoon goed

Stillborn
13 september 2014, 16:33
Heel complexe muziek. Er zitten enkele hele toffe stukjes tussen.
Het 'psychedelische' eraan trek ik niet altijd, maar da's puur persoonlijke voorkeur (ik ben niet zo voor djent).
Netjes gespeeld en ik hoor enkele knappe gitaartonen.

Ernest01
13 september 2014, 19:03
Hoewel niet mijn muziek zitten er wel leuke dingen in. De solo's zijn goed gespeeld.
De rest, zeker het begin, doet mij meer aan een backing track denken. Dus wat mij betreft had er meer melodie
over die 'begeleiding' gemogen. (Maar ja, dat kan ook de stijl zijn. Ben meer met andere muziek opgevoed en later
in aanraking gekomen met muziek uit 'mijn tijd'....)

Goed gitaarspel en prima sound ook.

MichaelSS
13 september 2014, 21:09
Ik vind het nummer wel cool.

Je gitaar klinkt alleen ielig. Drums vind ik veel te digitaal en as said... het kan veel strakker.

Nummertje zelf is wel tof.

Luc-O
13 september 2014, 21:50
Ik vind t bruut! Denk dat Daniël de Jongh van Textures hierover wel lekker z'n strotje zou kunnen opentrekken \m/

Fusion
15 september 2014, 12:01
@Pasqual: thanks! Er is wel basgitaar hoor, je kunt m zelfs horen ;) Maar ik heb eea wat anders gemixt dit keer, meer lag vanuit de kick drum. Ik zal kijken of ik voor een volgende keer eea wat beter kan verdelen in de lage regionen :)

@zoldergitarist en MichaelSS: ja kan strakker :D gaf ik ook al aan. Ik speel ongeveer 30 min gitaar per week, dus ik kan mijn skills niet echt onderhouden ben ik bang :(

@Ernest: grappig dat je dat zegt. Ik zit er de laatste tijd ook meer aan te denken om niet alleen maar riffs, maar ook -bij gebrek aan n zanger- wat meer leads over de riffs heen te gooien.

@Luc-O: ik wou dat ik een zanger had!

pasqual
15 september 2014, 22:48
Ik denk toch dat Zoldergitarist het gekscherend bedoeld van dat het strakker ken, ik in ieder geval wel!
Zal allemaal wel zo zijn, misschien vraagt het genre er wel om? ( Duhhzjent:crazyhappy: )
Nogmaals: klinkt lekker en wat mij betreft strak genoeg!

Duhsjaak
16 september 2014, 03:33
We zullen die Zolder eens op zijn toeterje tetteren met zijn strakker. Hi Z.!

Wàt een ideeënrijkdom, en wàt een overwachte
heldere gitaartjes
gitaren die van midden ineens nar de hoek worden gepand
tegendraads werk.

En als kers op de taart na the intro, the outtro van die twee gitaren> die me niks anders zeggen dan: Nòg eens hè? Nog eens!
En ja, wat doe je dan? Precies......

Als deze muziek een dame was, bleef ik een heel weekend in bed.
Vriendelijke groet, Gus


(o ja, de drums hè........, mwah)

zoldergitarist
16 september 2014, 08:04
Ik denk toch dat Zoldergitarist het gekscherend bedoeld van dat het strakker ken, ik in ieder geval wel!
Zal allemaal wel zo zijn, misschien vraagt het genre er wel om? ( Duhhzjent:crazyhappy: )
Nogmaals: klinkt lekker en wat mij betreft strak genoeg!

Ik wordt een beetje eng van al dat geneuzel (bij elk nummer weer) over "dit kan strakker" hier en daar, of op 2min zou ik 2 of 3 Khz (of hoe het ook maar heet) meer mid/hoog in draaien Brrrrr, das alles...

Fusion
16 september 2014, 10:03
Zeg zoldergitarist, dat kan jij best wat strakker typen hoor. En haal je post eens door een low- en high pass filter!

Fusion
16 september 2014, 10:05
We zullen die Zolder eens op zijn toeterje tetteren met zijn strakker. Hi Z.!

Wàt een ideeënrijkdom, en wàt een overwachte
heldere gitaartjes
gitaren die van midden ineens nar de hoek worden gepand
tegendraads werk.

En als kers op de taart na the intro, the outtro van die twee gitaren> die me niks anders zeggen dan: Nòg eens hè? Nog eens!
En ja, wat doe je dan? Precies......

Als deze muziek een dame was, bleef ik een heel weekend in bed.
Vriendelijke groet, Gus


(o ja, de drums hè........, mwah)Ha ha bedankt voor je commentaar Gus. Ja ik vind dat opeens pannen ook een beetje tegendraards, gezien dat ik voor de rest van t nummer eigenlijk steeds beide partijen L en R speel. Misschien voortaan wat anders voor verzinnen. Eens mee experimenteren. Misschien bij verschillende partijen niet 100% pannen? Iemand ideeen?

Cageman
16 september 2014, 11:00
Hij is mooi geworden :). Vette solo ook; gaat geleidelijk van zwevend naar strak. Dan die synth die inkomt als een racewagen, nice. Nu alleen nog een vocoder :seriousf:. Of inzingen en overdreven autotunen. En dan nog even dit aanpassen.. en dat veranderen, geheel opnieuw inspelen (dit is tenslotte nog maar een niet-strakke schets xD), en volgorde omgooien. Nee, hij is echt af :ok:. En volgens mij gewoon superstrak.

Loeters,

Merijn

zoldergitarist
16 september 2014, 11:54
Zeg zoldergitarist, dat kan jij best wat strakker typen hoor. En haal je post eens door een low- en high pass filter!

Ik quantize het liever maar dat leest zo moeilijk :dance:

Fusion
16 september 2014, 12:03
Alsi khee leer lijk benv indi kdat ook!

Fusion
6 oktober 2014, 09:22
Edit laat maar heb t al gevonden...