PDA

View Full Version : JCM2000TSL ??



skabouter
8 juli 2003, 23:52
iemand ervaring uit eigen hand met dit ding ? ikzelf heb hem nog nooit gespeelt, maar de specs liegen er niet om. lijkt mij echt een vet ding. leuker dan de MF.
iemand die hier iets over kan vertellen ?

of vergelijken met een JCM800 en 900. ik geloof dat dit ding gewoon alles in 1 heeft. de crunch van de 800, en de hi gain van de 900.
de TSL zou dus een goede koop zijn ??????

Baker
9 juli 2003, 09:42
M'n maat heeft hem.
Het apparaat heeft heel veel mogelijkheden. Dat klopt. Teveel volgens sommigen, maar ja, dat is maar net wat je wilt. hij klinkt niet zo mooi als een originele jcm800. Dat rockgeluid is bijna ongeevenaard. (paar keer over gespeeld, ik viel echt van m'n stoel van dit geluid) Maar ja, zoals gezegd, heeft die weer minder kanalen/opties.

Ik heb 5 jaar over een marshall valvestate 265 stereo chorus gespeeld.
Ik heb de combo versie van de tsl2000 getest toen ik een buizenbak ging kopen. deze twee versterkers lijken namelijk best veel op elkaar. (marshall, 2x12, 3 kanalen) En tot mijn schrik vond ik er kwa geluid niet eens zo heel veel verschil inzitten. Tuurlijk, op hoge volume wel, en de tsl klonk uiteraard wel beter, maar toch niet dat ik dacht "WAUW, WAT EEN GELUID TERING HEE"

Ik ben toen verschillende andere versterkers gaan test en erachter gekomen dat er veel meer onder de zon is dan marshall, en dat er HEEL VEEL VERTERKERS ZIJN DIE VEEL BETER KLINKEN. UIteindelijk ben ik uit gekomen bij een Koch multitone. (daarbij had ik wel het "WAUW, WAT EEN GELUID TERING HEE" effect. )

Maar goed, daar zijn de meningen ook weer over verdeeld, en een ander zal alleen bij Mesa of Engl "WAUW, WAT EEN GELUID TERING HEE" effect hebben.

Conclusie: TSL2000 is een leuke bak. Maar ook niet meer dan dat. Hij heeft inderdaad veel opties, maar pakweg de eerste de beste Engl heeft dat ook.

edit: spelling

PluueeR
9 juli 2003, 09:49
Een Marshall heeft maar 1 rij met knoppen en niet 2. Dat is gewoon geen gezicht.


En grappig dat je aan de hand van specs. iets vet vindt. Het gaat mijns inziens nog altijd erom hoe die klinkt. Ik heb een JCM800 nou weinig specs aan. Maar het ding klinkt geweldig.

Ik zou hem gewoon gaan uitproberen bij Spanjaard ofzo, niet kopen natuurlijk ;). Heb er 1x op gespeeld en vond het crunch kanaal wel lekker klinken. Verder niet echt uitgeprobeerd.

BLOK182
9 juli 2003, 10:18
De deathdarkultrabloodteringherrie-metalband naast ons oefenhok heeft zo'n TSL100, en die haalt er wel vette sounds uit.

BramVersteeg
9 juli 2003, 12:22
Ik heb ook zo'n TSL gehad. Ik was er niet helemaal kapot van.
Het is, zoals gezegd, een goede versterker met veel mogelijkheden maar echt beter dan andere versterkers in deze prijsklasse is ie niet.
Ik heb hem vergeleken met een ENGL Richie Blackmore en die was op alle gebieden een stuk beter voor de zelfde prijs.
Maar je moet zelf oordelen natuurlijk.
Probeer gewoon veel versterkers uit en maak je keuze. :wink:

ReinoutV
9 juli 2003, 12:26
Ik heb een tijd een JCM2000 gehad. Ik kom er wel mee overweg. Het is bij iedere buizenbak dat ie gewoon voluit moet wil je er echt alles uit persen. Vandaar dat ik hem verkocht heb. Voor de rockgeluid is ie ideaal, blues kan eruit, maar iets minder en voor nu-metal shit heeft ie te weinig gain. Het clean is ook erg mooi trouwens, heel helder voor een Marshall. Maar idd, kijk eens verder, ik hoor overal hele goede verhalen over de Koch Multitone. De andere gitarist uit mijn band wil, als hij geld heeft (duurt nog wel ff....) ook zijn TSL voor een Multitone inruilen. Ik vond zelf de combo-versie van de TSL100 een stuk minder dan de head + 4x12". De combo kreeg ik niet uit zijn schulpje, terwijl dat met de top wel lukte.

skabouter
9 juli 2003, 12:54
ik heb de DSL al gespeelt bij spanjaard. maar de TSL is nergens..........
ik vind het vooral handig dat je de FX loop aan/uit kan zetten.
en die drive van de 800 (heb ik) is misschien mooier. maar ik vind hem maar niets. ik ga liever voor de 900, die vind ik mooi. en aangezien een TSL bijna hetzeflde schijnt te klinken, en meer kan.....................
maar eigenlijk denk ik dat ik, zo`n ding niet zal kopen.............

Phyrexian
9 juli 2003, 18:09
TSL2000 zijn algemeen gebruikt op veel death metal shows... Als je regel matig zo'n shows doet (net als ik), dan zie je ze vaak opduiken. Wat daarom nog niet wil zeggen dat de bands ze ook in de studio gebruikten.

Goh,
als ik centen genoeg had wilde ik graag onderstaande versterkers,
maar als ik uiteindelijk enkel en alleen een Powerball heb zal ik blij genoeg zijn

- Marshall JCM800 top, kweet nog ni welke
- Marshall JCM900 SL-X 2100 top
- Marshall JCM2000 DSL100 top
- Marshall JCM2000 TSL100 top
- ENGL Powerball
(- ENGL Savage 120)
- Peavey 5150 (I of II)
(- MesaBoogie Mark IV)

Goh, en dan heb ik het nog maar over gitaarversterkers ;)

galguitarist
9 juli 2003, 18:51
en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben!!! ik denk niet dat ik ooit een andere versterker ga kopen. ik heb dus de 100 watt head in combinatie met een 1960 A cab.

je hebt voor een marshall een hele goede clean, en voor wat ik speel goed genoeg om niet iets beters te willen.

een lekker crunch kanaal waarmee je naar behoren kan bluesen

en naar mijn mening een geweldig lead kanaal voor zowel slag als solo's met meer dan genoeg gain terwijl hij toch definitie blijft behouden

alleen nog een keer andere buizen erin en vintage 30's in mijn cab en ik ben klaar!!!

skabouter
9 juli 2003, 22:18
aha. tja, hij lijkt me erg cool. om te kopen wat duur (duurt te lang voor ik zoveel geld heb). maar ik heb een advertentie geplaats voor iemand die wil ruilen met mijn gemodde JCM800. dan zou ik geen moment aarzelen.
wat heb jij ervoor betaald ?
ik ken 1 winkel die heb voor 1299 kan leveren. maar goedkoper nog neit gezien. en 2e hands zie je ze ook nooit :-s

lupoloco
9 juli 2003, 23:08
check ebay.de

zjanke
9 juli 2003, 23:10
ik ken 1 winkel die heb voor 1299 kan leveren. maar goedkoper nog neit gezien. en 2e hands zie je ze ook nooit :-s

Yep, 700 euro voor een 602 betaald, 6 maanden oud 8-) Vorige eigenaar wilde toch weer een 7ender :cry: Ik heb een aantal versterkers geprobeerd en Marshall is toch mijn geluid. Hier zitten veel Engl en Koch freaks die roepen dat dat beter is, maar volgens mij bedoelen ze dat het geluid anders is... :-D Ieder z'n meug.

PluueeR
10 juli 2003, 08:44
Inderdaad zjanke, ik heb een JCM 800 en speel dus Britpop. Ideaal, voor dat ouwe sixties geluid moet je natuurlijk eigenlijk een AC-30 hebben. Maar waar ik die JCM 800 voor gebruik ideaal.

Als je naar veel gain opzoek bent is ENGL of Koch ofzow een betere keus denk ik. Over een Koch heb ik overigens nog nooit gespeeld, toch eens proberen in de muziek winkel.